PlayStation 5'in en çok ses getirmiş oyunlarından biri olan Ghost of Tsushima'nın devam oyunu Ghost of Yōtei'ye adım adım yaklaşıyoruz. Ekim ayındaki çıkış öncesinde Sucker Punch'ın oynanışa dair detaylar verdiği özel bir State of Play sunumu izledik dün gece.
Ghost of Yōtei bildiğiniz gibi yepyeni bir başkahraman olan Atsu'yu öne çıkarıyor. Atsu, ailesini katleden acımasız çete Yōtei Six'i cezalandırma görevine odaklanmış, yalnız çalışan bir paralı asker ve yerel halk onu bir Onryō (Japon intikam ruhu) olarak görüyor.
Atsu 16 yıl sonra güneyden Ezo'ya dönüyor ve ailesinin ruhlarını huzura kavuşturmak için çocukluk evine geri geliyor. Burada, gençliğinin "değerli anılarını" yeniden yaşayabiliyor, bir düğmeye basarak geçmiş ve şimdiki zaman arasında geçiş yapabiliyor ve ardından kanlı intikam arayışına çıkıyor.
Atsu'nun Yōtei Six'e karşı kazandığı her zafer ününü daha da artırıyor ve aynı zamanda başına konan ödülü de artırıyor, bu da git gide daha ölümcül düşmanlarla karşılaşmasına yol açıyor. Ancak Atsu, para kazanmak ve intikam yolculuğunu desteklemek için kendi ödül avlarını da üstlenebiliyor.
Atsu, bir katana, mızrak, kusarigama, odachi veya çift kılıç kullanabiliyor ve bunlar arasında dilediği an geçiş yapabiliyor. Her silahın özellikle etkili olduğu düşmanlar türleri var. Mesela odachi büyük düşmanlara karşı daha iyi sonuç veriyor; düşman mızrak kullanıyorsa çift kılıçlara geçerek saldırıları daha rahat savuşturabiliyorsunuz. Tüm silahların keşfedilecek ve ustalaşılacak kendine özgü yükseltmeleri de mevcut. Atsu ayrıca bomba ve kör edici toz gibi fırlatma silahları da dahil olmak üzere çeşitli menzilli yeteneklere de sahip.
Sucker Punch, Ghost of Yōtei'nin diğer oyunlarından daha fazla oyuncu özgürlüğüne odaklandığını söylüyor. Düşmanları sorgulama ve yeni görev kartları toplama temelli bir ipucu sistemi, oyuncuları karla kaplı tepelerden ateşle yaralanmış arazilere kadar her yere götürebiliyor. Ancak oyuncuların basitçe dürbünlerini alıp bir ilgi noktası seçerek kendi yollarını çizme özgürlüğü de var.
Örneğin oyunda Yansıma Sunakları'na denk gelebiliyoruz. Bunlar, Atsu'ya yeni ilham veriyor ve Perfect Parry veya Disarm Counter gibi yeni yetenekler açabiliyor. Dünyayı yavaş yavaş keşfetmek yerine işleri hızlandırmak istersek bir haritacıdan gezgin haritaları satın alabiliyoruz. Dilediğimiz zaman yıldızlar altında kamp kurabiliyor, dinlenebiliyor, shamisen çalabiliyor, yemek pişirebiliyor ve gelecek mücadelelere hazırlanabiliyoruz.
Sucker Punch'ın derinlemesine tanıtımında ayrıca, özelleştirme ve farklı oyun tarzlarına uygun zırh, tılsım ve ekipman kombinasyonlarını bulmaktan da bahsedildi. Zırh ve silah görünümleri de özelleştirilebildiğinden özellikle de fotoğraf modunu seven oyuncular bayram edecek :)
Oyunda baştan sona tam dudak senkronizasyonlu ve altyazılı Japonca seslendirme seçeneği de mevcut olacak. Hatta o bildiğimiz Kurosawa modu da var ve böylece usta yönetmenin filmlerini taklit eden bir görsel palet eşliğinde de oyunu oynayabilirsiniz. Ancak bu sefer sadece Kurosawa ile sınırlı kalınmamış. Ichi the Killer ve Audition'ın yönetmeni Takashi Miike'den esinlenen yeni bir mod, savaş sırasında kamerayı daha yakınlaştırarak "daha yoğun ve çiğ bir deneyim" sunuyor. Bu modda ayrıca daha fazla çamur ve kan sıçraması da var. Alternatif olarak, Cowboy Bebop yönetmeni Shinichirō Watanabe ile birlikte oluşturulan modda da lo-fi beats devreye giriyor. Ghost of Tsushima'nın alışılagelmiş müzikleri yerine, Watanabe tarafından keşif ve savaş sırasında çalan daha rahatlatıcı melodiler duyuyorsunuz.
Ghost of Yōtei, 2 Ekim'de PS5 için çıkacak.
















