Sucker Punch'tan Ghost of Yōtei İçin Japon Kültürüne Dair Notlar

Ekip, Japonya seyahati tecrübelerini paylaşmış

Sucker Punch ekibi, bundan yaklaşık 5 yıl önce çıkardıkları Ghost of Tsushima ile çok iyi bir işe imza atmıştı bence. Zaten oyunun elde ettiği başarı da bu durumu bir anlamda teyit ediyor. Şimdi de Ghost of Yōtei ile bu başarılarını tekrar etmelerini bekliyoruz.

Bir yandan hazırlıklarını sürdürürken bir yandan da oyuna dair paylaşımlarına da devam ediyorlar. Geçtiğimiz ay Hokkaido'yu seçme nedenlerini anlatan ekip, bu ay da Japon kültürüne dair bilgilerle karşımızdalar.

PS Blog'ta yapılan yeni paylaşımda, Ainu kültürünü uygun bir şekilde oyuna yansıtmak için Sucker Punch ekibinin nasıl hazırlandığından bahsediliyor.

Sucker Punch'ın ABD merkezli bir stüdyo olduğu hatırlatılıp Japon kültürü hakkında başlangıçta çok da bilgi sahibi olmadıkları, ama Ghost of Tsushima'yı geliştirdikleri dönemde PlayStation'ın destekleriyle bu eksiği kapatma şansı buldukları belirtiliyor. Ghost of Yōtei için de benzer bir durum geçerli tahmin edilebileceği gibi.

"Hokkaido'da geçen bir oyun geliştirirken, Ainu kültürünü layıkıyla temsil edebilmek için elimizden gelenin en iyisini yapmamızın önemli bir unsur olduğunu biliyorduk. Neyse ki referans toplama gezimize çıkmadan önce bir Ainu kültür danışmanıyla bağlantı kurmuştuk" diyorlar ve Yukiko Kaizawa ile neler yaptıklarından bahsediyorlar.

Ekip, Nibutani Ainu Müzesi'ni de ziyaret etmiş. Oyunda yer verilecek nesneleri görüp nasıl kullanıldıkları hakkında fikir edinme şansı bulmuşlar.

Bu Japonya seyahati, oyunun geçeceği coğrafya ve tarihi döneme dair önemli tecrübeler edinmelerini de sağlamış. Oyunun yapımcısı Ryuhei Katami, Edo kültürü hakkında ekibi bilgilendirmek için Honşū'nun her yerini gezdirmiş.

"Ōshima Yarımadası'nı keşfetmek bize, oyunumuzun geçtiği dönemde güçlü bir şekilde orada bulunan Matsuamae klanının hayatlarına dair harika bir bakış açısı da sağladı. Yarımadada Honshu'dan getirilen kiraz ağaçlarının çoğalmasını görmek ilginçti, ancak adanın geri kalanında bu ağaçlar daha nadir görülüyordu. Bu da, 1603'te Hokkaido'nun ne kadar seyrek yerleşimli olduğunun hikayesini anlatıyordu bizlere. Oyunda bu özelliği taklit etmeye çalıştık, çiftlikler arasında vahşi doğaya yer verdik. Elbette Ōshima Yarımadası'nın alt kısmında Matsumae klanı kalabalıktı ve beraberlerinde Honşū hissiyatını da getiriyorlardı" diyerek özetliyorlar bu tecrübeyi.

Oyunun kreatif direktörlerinden Nate Fox, en hoşuna giden durağınsa etkileyici Nikko Toshogu Tapınağı olduğunu söylüyor. Tokugawa Ieyasu'dan da oyunları için bir kutsama alıp dönmüşler :)

"Bizim Hokkaido versiyonumuz kurgusal olsa da, yaratmaya çalıştığımız özgünlük duygusunun kökleri gerçek dünya deneyimlerinde yatıyor" diyorlar. Görüldüğü kadarıyla çok önemsedikleri bir konu olmuş bu. Bakalım oyuna nasıl yansıyacak. Bunun cevabını 2 Ekim'de Ghost of Yōtei ile buluştuğumuzda alırız artık. Dört gözle bekliyoruz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum