The Callisto Protocol'ün yönetmeni Glen Schofield oyunun kalitesinin yerlerde sürünmesinin sebebinin yayıncı Krafton'un oyunu erkenden yayınlamak istemesi olduğunu söyledi.
Schofield, Dan Allen Gaming'e verdiği röportajda Krafton'un başlarda oyun için vizyonunu tamamlamak için gereken süreyi tamamlayacağını söylediğini, sonradan sözünden dönerek oyunu erken çıkarmak zorunda kaldıklarını söylemiş.
"Oyun üzerinde üç buçuk ay daha çalışmak istiyordum. Ben de yaklaşık üç veya dört ay zamanım olduğunu düşünüyordum haliyle. Bana sürekli 'yeterince zamanın olacak, oyuna ne koymak istiyorsan koy' diyorlardı. Ben de Noel tatilimi tasarım yapmakla, yeni fikirler bulmakla geçirdim. Sonrasındaysa Krafton'dan elemanlar geldi ve 'hayır hayır hayır, Aralık 2022'de çıkmamız lazım' dediler."
Schofield o dönem pandemi sebebiyle de çalışanların büyük bir kısmının hastalandığını, bazı isimlerin de daha iyi maaş veren başka yerlere geçtiğini, bunun da durumu daha da kötüleştirdiğini söylüyor.
"Çok zor zamanlar yaşadık. Bazen tüm VFX departmanımız devre dışı kalıyordu. 2021 yılında 49 kişi işten ayrıldı çünkü diğer firmalar çok yüksek maaşlar veriyordu. 2021 yılı hayatımın geliştirme bakımından en kötü yılıydı" demiş Schofield.
Tüm bunlardan sonra oyundan dört boss ve iki düşman türünü kırpmak zorunda kalmışlar.
İşte Schofield perspektifinden The Callisto Protocol süreci bu şekilde gerçekleşmiş.