The Division 2’yi geçen hafta Paris’deki özel bir davette uzun uzun oynadık ve şimdi de betasını oynuyoruz ve izlenimlerimizi aktarmaya devam ediyoruz. Dün size Beta içerikleri ve oyun hakkındaki genel görüşlerimizi aktarmıştık. Ama oyunla ilgili en önemli soru işaretlerinden biri oyunun son içerikleri (endgame) ve oyun çıktıktan sonra yayınlanacak içerikler (post-launch). Çünkü ilk oyun bu konularda zayıf olduğu için çok eleştiri almıştı ve geliştirici Massive Entertainment bu konuda yol almak için çok çalışmış. Biz de bu yüzden oyun sonu içerikleri konusunda gördüğümüz, duyduğumuz tüm detayları aktardığımız ayrı bir yazı hazırlamayı daha anlamlı bulduk.
Massive oyun sonu içeriğini bu sefer o kadar ciddiye alıyor ki, oyunun senaryosunu tamamladığınızda tüm dünyanız değişecek. Yani oyunun yaklaşık 40 saatlik ilk senaryo kısmı ile bunun ardından gelenleri iki ayrı oyun olarak bile görebilirsiniz. Bu değişikliğin arkasında üç önemli mekanik var, Black Tusk, uzmanlıklar ve yeni oyun modları. Gelin bunlara tek tek detaylı olarak bakalım.
Black Tusk Sizi Duman Edecek
The Division 2 ile birlikte karşımıza üç farklı çete, oyundaki adıyla faction çıkacak. Bunlar ilk oyundaki Riker, Cleaners gibi gruplardan farklı olarak daha organizeler, kendi üsleri var ve hikâyeyi daha çok etkiliyorlar. Oyunun ana senaryosunda daha çok bunlarla debeleniyorsunuz. Ama ana senaryonun sonunda Black Tusk isminde dördüncü bir çete çıkıyor ortaya. Bunlar teknoloji olarak gelişmiş, bir ordu disiplininde ve daha çok Blackwater tarzı paralı asker şirketlerini andırıyor. Yani çok daha dişli düşmanlar.
Senaryonun sonunda Blackwater bütün haritayı işgal ediyor ve bir anlamda yapısını değiştiriyor. Oyunun başından beri oynadığınız düşük seviye görevlerin hepsi kayboluyor ve bütün harita tamamen son seviyeye yönelik oyun sonu içeriği ile doluyor.
Black Tusk sadece sizinle değil oyundaki diğer üç çete ile de savaş halinde. Haritanın çoğunu kontrol ettikleri için oyun sonunda daha çok onlarla mücadele edeceğiz ama bu diğer çetelerin görevleri bitecek anlamına gelmiyor. Senaryo sonrasındaki bu görevlere Invaded Missions deniyor. Bunlar yapması zor, mutlaka dört kişi girmeniz gereken ve takımınızla iyi koordine olmaya zorlayan görevler.
Biz Paris’deyken bu görevlerden ikisini oynadık ve açıkçası canımıza okundu. Oyunun en başından iki görev oynadıktan sonra Ubisoft çalışanları karakterlerimizi en üst seviyeye çıkarıp en baba silahları verdiler ve hadi şimdi de Black Tusk’a karşı oynayın dediler. Açıkçası bir 10 -15 dakika ne olduğumuzu anlayamadık. Çünkü hem yapay zekâları çok daha akıllı, daha koordineli oynuyor Black Tusk hem de donanımları muazzam. Yanlarında çeşit çeşit drone’lar ve güçlü yeteneklerle geliyorlar. Mühendis ve sıhhiye gibi sınıfları var ve haritada çok fazla hareket ediyorlar. Yani gözünüzü açmaz adam gibi taktik yapmazsanız işiniz çok zor.
Şu an bu oyun sonu görevlerinin sayısını ve toplam ne kadar oyun süresi getireceğini bilmiyoruz. Daha doğrusu biz oynadığımız ve haritayı gördüğümüz için bir fikrimiz var ama sizinle paylaşamıyoruz. Benim beklentim oyunun bu Black Tusk görevleri ile süre olarak hemen hemen ikiye katlaması. Ayrıca gelecek olan güncellemeler de muhtemelen bu görevleri ve görevlerin geçtiği alanları genişletecek.
Uzmanlar ve Silahları
Oyunun senaryosundan sonra karakterinizde değişecek çünkü bir uzmanlık (Specialization) seçeceksiniz. Oyunun ilk yarısında istediğiniz silahı, ekipmanı ve yeteneği alıp kendi sınıfınızı yaratabiliyorsunuz. Bu oyun sonu içeriği içinde geçerli. Bir sınıf seçtiğiniz için kimse sizi belli bir ekipmanı kullanmaya zorlamıyor. Ama seçtiğiniz sınıfa özel yetenekler ve silahlar var, bunları sadece o sınıf kullanabiliyor. Yani uzmanlık denen bu hadise sizi sınırlamak yerine size ekstradan imkanlar tanıyor.
Bu uzmanlıklar şu an üç tane, ancak oyunun çıkışından sonra bir sene içinde üç uzmanlık daha eklenecek oyuna. Bu üç uzmanlıktan ilki sessiz ve derinden ilerleyen Survivalist, bunu keşif birimi olarak düşünebilirsiniz. Özel silahı yaylı ok (crossbow) ve bu sayede hem ses çıkarmadan düşmanları temizleyebiliyor hem de patlayıcı oklarının zırh delme özelliği olduğundan tanklara ve bosslara karşı çok etkili. İkinci sınıfımız Demolitionist, yani patlayıcı uzmanı ama bunu daha çok temel hasar birimi olarak düşünün. Özel silahı çok güçlü bir bomba atar ve özellikle kalabalık düşman gruplarına karşı kısa ve orta mesafede etkili. Üçüncü sınıfımız ise Sharpshooter, yani keskin nişancı. Tahmin edebileceğiniz üzere özel silahı keskin nişancı tüfeği.
Oyundaki görevlere dört kişi girdiğiniz için ideal takım bir Sharpshooter, iki Demolitionist ve bir Survivalist olacak gibi görünüyor. Ama siz arkadaşlarınızla dilediğiniz kombinasyonu kurabilirsiniz.
Bir uzmanlığı seçtikten sonra diğerine geçme şansımız olacak mı bilmiyoruz. Oyunda her zaman için birden fazla karakter oluşturma şansınız var elbette.
Yeni Oyun Modları
The Division 2’nin oyun sonu içeriğini şenlendirecek diğer bir etmen de yeni oyun modları. Bunların bir kısmı ilk oyuna gelen güncellemelerde vardı zaten. Ama oyunu ilk çıktığında oynayıp bırakanlar kaçırmıştı. Bu sefer ekstra modların hepsi oyunla birlikte ilk günden geliyor. Bunun tek bir istisnası var sekiz kişilik Raid’ler.
Oyunun E3 sunumunda duyurulan bu mod hakkında çok bir şey bilmiyoruz aslında. Sekiz kişi gireceğimiz ve muhtemelen sonunda büyük ve zorlu bir çatışma ve boss olacağı garanti. Bu modu oyun çıktıktan kısa bir süre sonra ilk güncelleme ile alacağız. Benim Massive çalışanları ile konuştuklarımdan anladığım aslında bu mod hazırlanmış bile. Ama oyunculara sunmadan önce herkesin biraz seviye atlayıp düzgün ekipman yapmasını istiyorlar.
Yeni olmasa da değişen bir oyun modu Dark Zone. Oyunda artık tek değil üç ayrı Dark Zone var. Bunlardan biri açık alanlara ve uzun mesafeli çatışmalara, biri yakın mesafe çatışmalara diğeri de daha çok gizlilik ve ince taktiklere yatkın. Böylece üçü de farklı hissettiriyor. Ayrıca üst seviye oyuncular zayıfları ezmesin diye girdiğinizde dengeleme ve oyuncu eşleştirme yapıyor. Henüz bunu deneme şansımız olmadı ama umudumuz Dark Zone’a girdiğimizde kendi seviyemizde insanlarla karşılaşacağımız yönünde. Ayrıca aynı anda bir Dark Zone’da 12 oyuncu olabiliyor.
Yeni Dark Zone’un değişik bir özelliği Rouge sistemi. Sonuçta Dark Zone’da diğer oyunculara saldırmayıp tamamen PvE’de oynayabilirsiniz. Ama diğer oyunculara dalaştınız mı Gone Rouge, yani diğer oyuncuların hedefi oluyorsunuz. Bunun üç seviyesi var, son seviye olan Manhunt Rouge’a geldiniz mi oyun yerinizi rakiplere verip bir de başınıza ödül koyuyor, kolay gelsin.
Organize PvP
Oyunda uzun vakit geçireceğimiz diğer bir mod büyük ihtimalle Organised PvP veya diğer ismiyle Conflict olacak. Bunu oyunun arena modu gibi de düşünebilirsiniz. Bu modun kendine özel 3 haritası ve iki alt modu var. Bunlardan biri Skirmish, bildiğimiz takım bazlı kapışma ve Domination, yani üs kapmaca puan toplamaca modu.
Bu moda girdiğinizde de oyun hem sizi doğru seviyede düşmanlarla eşleştirecek hem de seviyelerinizi eşitleyecek. Böylece daha dengeli bir mücadele ortamı olacak. Yeni güncellemelerle bu Conflict’in harita ve oyun modları da artacak.
Kısacası The Division 2’de senaryo modunu bitirdikten sonra yapabileceğiniz bir dünya şey olacak. Bunlara sürekli daha iyi ekipman ve set yapma çabasını ve gelecek olan ücretsiz güncellemeleri de eklerseniz 15 Mart’da oynamaya başlarsak sene sonuna kadar bizi götürür.