Tom Clancy’s The Division Hakkında Bilmek İstediğiniz Her Şey

Ubisoft’tan bolca bilgi içeren bir soru cevap oturumu.

Ubisoft, blogunda Tom Clancy’s The Division için bolca bilgi içeren bir soru – cevap yayınladı. Oynanıştan senaryoya, birçok konuya bir dereceye kadar ışık tuttukları bu oturumun metnini

The Division, Dark Winter Operasyonu ile bağlantılı. ABD’nin çöküşüne dair o beş günü görecek miyiz, yoks sadece sonrasını mı oynayacağız?

Olaydan 22 gün sonrasını seçmemizin bir sebebi var. Öncelikle, farklı tarafların oluşması için yeterli zamanı vermek istedik. Ayrıca oyuncuların gezebileceği zengin bir dünya sağlamak istedik. Yeteri kadar içerik ve anlam yüklü bir dünya ki oyuna başlar başlamaz hikayenin tümü başlangıçta harcanmasın. Bunun için gezmek, gizleri ortaya çıkartmak ve oyunun dünyasına kendinizi kaptırmanız lazım.

The Division hangi yılda geçiyor?

Oyunde bir yıl belirtmiyoruz, oyunun dönemi “yakın gelecek” olarak geçiyor. Bu bir Clancy oyunu, yani gerçekliğe bağlı ama istediğimiz dünyayı yaratmak için her türlü şansı kullanıyoruz.

Manhattan’da geçtiğini biliyoruz ama New York bölgesi dışında başka yerleri de gezebilecek miyiz?

Kesinlikle. Gezmek, oyunun merkezinde. Çoğunluğu evet, Manhattan’da geçecek ama diğer bölgeleri de gezebilirsiniz.

Ana hikayeyi ciddi şekilde değiştirecek kararlar olacak mı? Yan görevler bulunuyor mu?

Oyun, zaten oyuncuların seçimleri üzerine kurulu. Her oyuncunun hikayesi bir diğerinden farklı olacak. Ana hikaye bir bütün olsa da, ne kadarını veya hangi kısımlarını ortaya çıkarttığınız size bağlı. Demoda göstermek istediğimiz şey de zaten ortaya çıkartmanın oyundaki önemiydi. Oyunu çıkartmadan önce asla tümüyle göstermeyeceğiz belki ama gezmek, araştırmak ve ortaya çıkarmak bizim için çok önemli.

PvP (Player vs. Player) ana hikayede var mı?

Evet!. Ne yazık ki fazla detaya giremiyoruz ama PvP oyunda çok önemli bir yere sahip. Yola çıkarken nasıl yapacağımız düşünüldüğünde, çok oyunculuğu oyundan ayırmayı anlamsız bulmuştuk. Farklı oyunlara baktık ve sonucunda iki yapıyı birbirine karıştırmayı uygun gördük. Öyle bir ilişki kurmalıydık ki, ana hikayeye bir gizem faktörü eklenmeliydi. Karşınızdaki dost mu düşman mı, tam olarak bilemeyecektiniz. İşte bu fikirle yola çıktık. Dürüst olmak gerekirse, beni en çok heyecanlandıran şey bu.

Oyunun savaş mekanikleri RYO özellikleri gibi mi, yoksa oyuncunun becerisine mi bağlı?

Belirtmekte yarar var, biz bir RYO yapıyoruz. Yani oyun yetenek ağaçlarıve silahınızın karakteristiği üzerine kurulu. Nihayetinde bir Clancy oyunuyuz, açık dünya sunuyoruz ama özünde RYO’yuz. Ekipman önemli olacak, seviyeler önemli olacak, silah modifikasyonları önemli olacak. Aynı bir RYO’da olması gerektiği gibi.

Oyuncuların eylemleri oyunu nasıl etkileyecek? Örneğin, oynanış videosunda plois merkezinin temizlenişini gösterdiniz bize. Sonrasında o merkeze ne olacak? Oradan yeni görevler çıkacak mı?

Kısaca cevaplamak gerekirse: Evet. Yaptıklarınız çok önemli, oyun sizin yaptıklarınız ya da yapmadıklarınız çevresinde gelişecek. E3’te sunduğumuzdan biraz daha fazlasını sunayım. Öncelikli ama, New York’u tekrar çalışır hale getirmek. The Division’un merkezindeki görev de zaten altyapıyı tekrar işler hale getirmek.  Yani su, atık, elektrik, temizlik, vb. Sizin kararlarınız da New York’un durumunu belirleyecek.

Düşmanlardan düşecek ekipmanlar konusunda ne beklemeliyiz ve oyuncunun karakterini nasıl etkileyecek?

Kısaca, ben düşen ekipmana (loot) bağlı RYO’lara inanıyorum. Bence olması gereken bu ve loot, The Division’da çok önemli. Çeşit çeşit silahlardan seçme şansınız var ve hepsinin modifikasyonları bulunuyor. Ama, oyunun sadece loot merkezinde dönmesini istemiyoruz. Yani ekipman, her şey demek değil. Sizden iyi durumda olan kişiye karşı tümüyle çaresiz değilsiniz. Aylardır oynayan insanla bugün başlayan kişinin sırt sırta oyunda bulunabilmesini istiyoruz. Bu denge zor, ama çözmeyi hedefliyoruz.

Oyunda, dört kişiden fazla olmamız gereken içeriklerle karşılaşacak mıyız?

Son seviyede oyuncuyu oyunda tutabilmek adına, çok kişilik içeriğimiz önemli bir araç. Birden fazla gruba ihtiyaç duyan içeriklerimiz olacak. Detaylarına fazlaca giremesem de en az sekiz oyuncu talep ediyorlar.

Silahlarımızı kişiselleştirebiliyor muyuz?

Evet, kesinlikle. Silahlar oyunda önemli yer kaplıyor ve türüne göre birçok çeşit kişiselleştirme ve modifikasyon seçeneği mevcut. Yakında, daha detaylı bilgi vereceğiz.

‘Companion App’ sadece tabletlere özgü mü olacak, yoksa akıllı telefonları da destekleyecek misiniz?

Çıkış gününde bütün önemli işletim sistemlerini desteklemeye çalışıyoruz. iOS, Android ve Windows. Tabletler ve akıllı telefonlar arasında ekran boyutu ve görüntü kalitesi anlamında biraz farklılık olsa da, genel anlamda aynı deneyimi sunacağız.

Oyundaki insansız aracımızı geliştirebiliyor muyuz?

Kesinlikle. Şu anda sadece bir tanesini yapıyor olsak da, süreç ilerledikçe yenilerini hazırlayacağız. Yani hangi insansız aracı kullanmak istediğiniz, yapabileceklerinizi etkileyecek. Kişiselleştirme ve sosyalleşme, insansız araçlarda da üstünde durduğumuz bir konu.

Oyunda köpeklerin herhangi bir önemi var mı?

Eh, yeni nesil bir oyun olduğumuza göre kesinlikle köpekler olacaktır. Ama hayır, köpeklerin herhangi bir önemi yok. Gerçi  New York’ta 300,000 köpek olduğunu ve hepsinin bir anda sokağa salındığını düşünürseniz, aradan birkaç tane vahşi olanına denk gelebilirsiniz. Ama onun dışında özel bir rolleri yok.

Yeni nesil konsollara oyun tasarlamak konusunda öncelikli sıkıntılar nelerdir?

Bana sorarsanız, oyunun kapsamını doğru belirleyebilmek en sıkıntılı şey. Büyük olmalı, ama yapılabilir olmalı aynı zamanda ki bu da hassas bir çizgi. Yakın zamanda oyunu PC için de açıkladık, yani aslında üç farklı oyun tasarlıyoruz bizce. Başka platformdan alıp PC’ye port edemeyiz, üç oyunu da eş zamanlı tasarlıyoruz ve bu da büyük iş yükü. Ama Ubisoft Massive’de harika bir takımımız var ve Ubisoft’un diğer stüdyoları ile de birlikte çalışıyoruz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum