Falconeer serisiyle ün kazanan, son olarak da Bulwark Evolution: Falconeer Chronicles ile karşımıza çıkan Tomas Sala, Neversong ve Pinstripe'ın geliştiricisi Thomas Brush'ın Full Time Game Dev Podcast yayınına katıldı ve indie geliştiriciler açısından sektörde tutunmanın iyice zorlaştığından bahsetti.
Tomas Sala oyuncuların oyunlara harcayabilecekleri paranın bir sınırı olduğunu belirtirken "sektörün yarısını Fortnite gibi servis oyunlarına kaptırdık" diyor. "Paranın yarısını alıyorlar, eski oyunlar da payını alıyor yani eski katalogları olan yayıncılar da bu durumda hayatta kalmaya devam edecek" diyen Sala, yeni oyunların işinin zor olduğunu söylüyor.
Pazarın büyümeye devam ettiğini ve sağlıklı olduğunu söyleyen Sasla, ama yine de bu tür oyunlarla rekabet ettikleri için kendi pazarlarının daha da küçülmeye devam edeceğini söylemiş. "Eğer gençseniz ve oyun oynuyorsanız Battlefield veya Fortnite'a para akıtmaya devam edeceksiniz, geriye paranız kalırsa da belki arada bir yeni bir indie oyun denersiniz. Ama o oyuna parayı bir kez vereceksiniz" diyen Sala, solo geliştirici olarak gelirinin dört yıl öncesinin yarısı kadar olduğunu belirtmiş.
Thomas Brush da bu "gelirimiz yarıya düştü" cümlesini onaylıyor, "kelimenin tam anlamıyla yarısı" diyor. Hatta bu da geliştiricilerin yayıncılarla paylaştığı pay, yani aslında geliştiricilerin eline geçen kısım daha bile az. Bu da git gide daha fazla geliştiricinin kendi oyununu yayınlamaya çalışacağı çünkü zaten kısıtlı olan geliri paylaşmak istemeyecekleri sonucuna götürüyor bizi.
Sala yayıncı bulmak yerine oyunu Steam'den kendilerinin yayınlayabileceğini, eğer oyun git olursa o zaman diğer şeyler için (konsol portları, daha fazla dile tercüme, Game Pass gibi abonelik servisleriyle anlaşma vs) yayıncı arayabileceklerini söylüyor. Sala artık tüm bunlarla uğraşmak istemediğini söyleyip "bunu artık yapmayacağım, o tren kalkalı çok oldu" diyor.