The Witcher 3’ün Yapımcıları Downgrade Yorumlarına Cevap Verdi

Bize güvenin

The Witcher 3: Wild Hunt uzun bir bekleyişin ve downgrade tartışmalarının sonunda nihayet çıktı. Beklentilerinizi karşıladı mı bilmiyorum ama ben daima dolu içeriği grafikten önde tuttuğum için çok büyük bir keyifle oynuyorum şu aralar oyunu.

Yine de Witcher 3’ü sırf grafiği için alan bir kesim olduğu da inkar edilemez. Bazıları için oyun oynamak demek iyi grafik demektir ve hiç kimse onları bu tercihleri için suçlayamaz. Ne demişler? Zevkler ve renkler kafa göz yarmadan tartışılamaz…

Eurogamer sitesinin editörlerinden biri son bir aydır dillere pelesenk olan bu downgrade konusuna bir açıklık getirmek için Polonya’ya gitmiş ve CD Projekt Red’in başındaki isim Adam Badowski, ortağı Marcin Iwinski ve Michal Platkow-Gilewski’yle masaya oturmuş. Ortaya ilginç bir röportaj çıkmış.

Eurogamer: Oyunun konsol versiyonları PC sürümünü kısıtladı mı?

CDPR: "Eğer oyunun konsol versiyonları olmasaydı Witcher 3 şu anki hâliyle bizlerle olmazdı. Böyle bir oyun yapmaya gücümüz yetmezdi. Çünkü konsollar bize daha fazla satış miktarı hedefleyebilmemizi, oyun için daha fazla bütçeye sahip olabilmemizi ve bu büyük, devasa dünyayı geliştirebilmemizi sağlıyor. Eğer sadece PC için geliştirseydik, evet… muhtemelen grafik anlamında daha iyisini yapabilirdik, çünkü sadece ona odaklanmış olacaktık. Sadece PS4’e ya da Xbox One’a yapıyor olsak da öyle olurdu. Ama o takdirde böyle bir oyun yapmaya gücümüz yetmezdi."

Grafikler neden değişti?

"Oyunun geliştirme aşamasında öngösterim için bir paket hazırlar, bunu sıkıştırır ve çalıştırırsınız. Harika gözükür. Ama oyunu bitirmekten son derece uzaksınızdır. Daha sonra bu paketi hangi platform olduğuna bakmaksızın açık-dünyanın içine koyarsınız ve istediğiniz gibi çalışmadığını görürsünüz. Ama artık onu çoktan göstermişsinizdir ve çalışmasını sağlamak zorundasınızdır. Ve biz bunu devasa boyutlarda yapmak zorundaydık. Bu, oyun geliştiriciliğinde her zaman yaşanan bir durum.

"O ilk video oyunun PC’de çalışan versiyonundan çekilmişti ve pre-rendered değildi. İnsanlar aralarında değişiklik görüyorsa onlarla tartışacak değiliz. Ama bunun arkasında oldukça karışık teknik sebepler var. Belki de render sistemini değiştirerek kötü bir karar vermişizdir. Ama ilk seçtiğimiz yöntemde gece gündüz döngüsü şu anki kadar iyi görünmüyordu. Eski yöntem çok fazla dinamik ışıklandırmaya gereksinim duyuyordu ve oyunun devasa dünyası bunu kaldırmıyordu. Duman efektleriyse DirectX 12 olmayan her makinede düzgün çalışmıyordu. O yüzden gitmesi gerekiyordu. Biz de onun yerine Novigrad’daki 5000 açılabilir kapıyla uğraştık."

The Witcher 3: Wild Hunt'ın İlk Tanıtım Videosu

Eurogamer editörünün özellikle belirttiği noktaysa ekibin ne kadar üzgün ve hayal kırıklığına uğramış gözüktüğü. Üç yıldır üzerinde çalıştıkları oyun piyasada çıktığında herkesin ağzında dolaşan konunun bu olacağını hiç düşünmemişlerdir herhalde. Marcin Iwinski bu durumu şu sözlerle açıklıyor.

"Belki de o videoyu hiç göstermemeliydik, bilmiyorum. Ama o zaman çalışmayacağını bilmiyorduk, o yüzden bu bir yalan ya da kandırmaca sayılmaz. İnsanlar 2013’teki hâlinin daha iyi olduğunu söylüyor. Ama o zamandan bu yana FPS değerleri, haritanın büyüklüğü gibi pek çok şeyde ilerleme kaydettik. Biz oyunumuzda downgrade olduğunu düşünmüyoruz, ama bu bizim görüşümüz ve oyuncuların hisleri farklı olabilir. Eğer oyunumuzu 2013 videosuna bakarak aldılarsa o zaman bunun için gerçekten üzgünüm ve bu sorunu çözmek için elimizden geleni yapacağız. Çünkü bu onlar için âdil değil."

Evet, doğru duydunuz. CD Projekt Red tıpkı önceki oyunlarında olduğu gibi The Witcher 3: Wild Hunt’ı geliştirmeye devam edecek. Hatta ilk iki yamayı şimdiden hazırlamışlar bile. Bunlardan ilki grafikler ve grafik ayarları da dahil olmak üzere 600 geliştirme yapıyor. Bu yamanın 5 ila 7 gün arasında bizlerle olmasını bekliyorlar.

İkincisiyse oyunculara .ini dosyasını değiştirme ve grafiksel ayarları daha da yukarı çekebilme izni verecek. Çimlerin yoğunluğu, bitki örtüsü, sharpening ve draw distance özellikleriyle dilediğiniz gibi oynayabileceksiniz. Bu yama da ilkinden sonraki bir zamanda çıkacak.

CDPR ekibi sözlerini, “Eğer oyunu oynadıysanız ve memnun kalmadıysanız bunun bize gerçekten de dokunduğunu bilin. Oyunu daha da iyi hâle getirmek için elimizden geleni yapacağız. Ama oynamadıysanız ve sadece torllüyorsanız lütfen bu yaptığınızı tekrar düşünün. Oyunu satın almaya karar verememiş olanları da beklemeye ve çıkaracağımız yamaları görmeye teşvik ediyoruz,” diye tamamlıyorlar.

Ben de sizleri sevgili Sinan ve Enis’in hazırladığı yarım saatlik “İlk 10 Dakika” ile baş başa bırakıyor, takdir her zamanki gibi siz oyuncularındır diyorum.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum