The Witcher Evreni MOBA Oyunuyla Genişliyor

Letho Zoltan'ı dövmez mi yahu?

 Pastadan pay alma maksadıyla her firmanın el attığı MOBA türü, bu sefer oyuncu dostu firmamız CD Projekt’in dürbününde. 2014 yılının sonçeyreğinde Android, iOS ve Windows Tabletlere çıkacak olan The Witcher Battle Arena, platform seçiminden de alışılmışın dışında bir MOBA olma sinyalleri veriyor olsa da bu şaşırtıcı bir haber.

Başlangıçta 8 karakter barındıracak olan oyunun karakter kadrosu da belli; Letho of Gulet, cüce dostumuz Zoltan Chivay, büyücü Philippa Eilhart, Eithne of Brokilon, The Operator, Golem, Saskia of Aedirn ve Iorveth. Oyun 3 kişilik 2 takım halinde oynanacak, bu yüzden çabuk sıkıcılaşmaması için daha fazla karakter eklenecektir.

Oyun yapısı ise bilindik MOBA oyunlarına göre daha basit olacak; sadece oyuncuların karakterleri savaşacak, etrafta seviye kasılacak yapay zekâ düşmanlar bulunmayacak. Her karakterin ikisi standart biri özel olmak üzere üç becerisi bulunacak ve bunlar ekrandaki semboller ile aktif edilecek, bomba ve iksir kullanımı da aynı şekilde olacak(beceriler solda, bomba ve iksirler sağda). Haritalar küçük, tekrar doğma süresi de kısa. Söylenene göre ortalama maç süresi 10 dakika.

Karakterlerimizin ilerleme istatistiklerini görebileceğimiz bir profilimiz olacak. Güçlerinde ufak oynamalar yapabileceğimiz barlar da bulunacak. Örneğin bir tarafa kaydırdığımızda yeteneklerin dolum süresi azalırken diğer tarafa kaydırdığımızda verdikleri hasar artacak. Oyunda crafting sistemi de bulunacak, bombalarımızı sersemletici, zehirleyici, iksirlerimizi sağlık ve mana gibi çeşitli türlerde imal edebileceğiz.

Oyunu oynamak bedava olacak. Hem de tam anlamıyla. Proje sorumlusu Tadek Zielinski oyunun Pay-2-Win olmayacağının altını çiziyor; “Oyunculara dürüst olduğumuzu bilirsiniz. Bedava şeyler verdiğimiz de bilinir. Bedava şeyin adil olduğuna inanırız. Bu felsefemizi bir MOBA oyunuyla genişletmek istedik.” Oyun içinde her şey oyunu oynayarak açılabilecek. Tabii süreci hızlandırmak için ödeme yapma imkânınız da olacak. Ancak oyun içi gerçek parayla alınan herhangi bir para birimi olmayacak.

“Bize pay-to-win bir oyun yapmanın akıllıca olduğu, çünkü çok iyi para kazandırdığı söylendi. Biz de kesinlikle olmaz dedik. Bu politikamıza aykırı. CD Projekt Red’de sahip olduğumuz felsefeye aykırı. Oyuncuların onları herhangi bir şey için ödeme yapmaya zorlamayacağımızı bilmelerini istiyoruz.”

CD Projekt’in Witcher’dan bir MOBA oyunu yapmaktaki amacı ise Witcher evrenini büyütmek. Çizgi romanı ve masaüstü oyunu da çıkararak ufaktan başladıkları işi bu şekilde devam ettirmeyi seçmeleri şaşırtıcı. Ancak bütün numaraları bu kadarla kalmayacak gibi, siz ne dersiniz?

YORUMLAR
Parolamı Unuttum