Duyurulması ile serinin hayranlarını fazlasıyla heyecanlandıran Thief’in geliştirme aşamasında yaşanan sorunlar iyice ayyuka çıktı sevgili OyunGezer’ler. Kaynaklara göre yapımcı Eidos Montreal kendi içinde büyük anlaşmazlıklarla baş etmeye çalışıyor.
Önce Thief Eskisi Gibi Olmayacak deyip ardından oyunun özünü korumak için büyük çaba sarf ettiklerini belirtenEidos Montreal, beş yıldır üzerinde çalıştıkları yeni Thief oyununda bir türlü düzlüğe çıkamıyor. Daha önce baş ve yardımcı tasarımcılarla birlikte geliştirici takımdan birçok kişinin ayrıldığı projenin yeni tasarımcıları göreve başlar başlamaz eski fikirleri bir kenara bırakıp Thief’e faklı bir vizyon ile yaklaşmayı seçmişler. Buna rağmen oyunun Game Informer’a kapak olduğu Mart ayında, son baş tasarımcı Dominic Fleury'nin de bir takım anlaşmazlıklar sonucu Eidos Montreal ile yollarını ayrıldığını öğrenmiştik.
Thief serisine gönülden bağlı olan ve sadece bu yüzden projeye dahil olan üst düzey tasarımcıların stüdyoyu bir bir terk etmesi ile büyük bir darbe alan yapımın Game Informer ve geçtiğimiz ay düzenlenen Game Developers Conference’ta gösterilen demosunun 10 aya yakın bir geliştirme süreci sonunda hazırlanabildiğini söyleyen isimsiz kaynak, Unreal Engine 3’ün modifiye edilmiş bir versiyonunu kullanan Thief’in gösterimde sorunsuz çalışabilmesi için NPC’lerin yapay zekalarının devre dışı bırakıldığı, ekranda birden çok karakter gözüktüğünde ise oyun motorunun sorun yaşadığını belirtiyor.
Yayıncı Square Enix'in Sleeping Dogs, Hitman: Absolution ve Tomb Raider gibi başarılı oyunlara imza atmasına rağmen istediği hedefi yakalayamaması nedeniyle sıkıntılı günler geçirdiği bir dönemde başına gelmedik kalmayan yeni Thief oyununun akıbeti ne olacak bilmiyoruz ancak oyuncular olarak yapımı ilk kez göreceğimiz yer Haziran ayında düzenlenecek E3 olacak.