Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint, 4 Ekim itibariyle oyun severlerle buluştu. Ancak bu buluşma pek de iyi geçiyormuş gibi görünmüyor; oyunun gerek incelemelerden gerek oyuncu değerlendirmelerinden aldığı puanlar oldukça düşük seyrediyor.
Opencritic’te paylaşılan 25 incelemenin ortalaması 59 puan. Metacritic’te oyunun PC versiyonu için paylaşılan 5 incelemenin ortalaması 63 puan, PS4 versiyonu için paylaşılan 14 incelemenin ortalaması 57 puan ve Xbox One versiyonu için paylaşılan 6 incelemenin ortalaması 69 puan. Görüldüğü gibi gayet olumsuz bir tablo var ortada.
Paylaşılan inceleme puanlarından bir kısmını da şöyle aktarmış olalım:
- Cerealkillerz – 8,3/10
- COGconnected – 81/100
- Windows Central – 4/5
- Tech Advisor – 3,5/5
- Gameplanet – 7/10/19
- Geek Culture – 6,9/10
- Gamersky – 6,5/10
- Push Square – 6/10
- Gameblog – 6/10
- Metro GameCentral – 6/10
- Digitally Downloaded – 3/5
- TrueGaming – 5/10
- GameSpot – 4/10
- PSPoweruser – 3/10
- VG247 – 1/5
Oyuncu değerlendirmelerinde, incelemelere göre daha olumsuz bir tablo söz konusu. Metacritic’te PC versiyonu için paylaşılan 287 değerlendirmenin ortalaması 2,2 puan, PS4 versiyonu için paylaşılan 571 değerlendirmenin ortalaması 2,6 puan ve Xbox One versiyonu için paylaşılan 136 değerlendirmenin ortalaması 3,1 puan.
Kapalı ve açık beta döneminde de bazı sorunlar olduğu dikkat çekiyordu. Gördüğümüz kadarıyla ne sorunlar aşılabilmiş ne de beklenen keyifli oyun deneyimini sunabilmiş. Oyuna getirilen en büyük eleştiri bir karakterinin olmaması. Buna teknik sorunlar da eklenince ister istemez bir tepki oluşuyor. Başlangıçta eklenip sonrasında ‘şimdilik’ kaydıyla çıkartılan mikro ödemeler de işin tuzu biberi olmuş durumda. Özetle tablo hiç de iç açıcı görünmüyor. Wildlands için olduğu gibi Breakpoint için de bir toparlanma dönemi yaşanabilecek mi bakalım.
Bizim incelememiz de önümüzde günlerde yayınlanacak.
Doğru yolu [singleplayer - hikayeli oyunlar] bulmaları için bunun olması şarttı.Evet belki The Division ve GR: Breakpoint'te de hikaye vardır ama ağırlığın pek hikaye tarafında olduğunu sanmıyorum.Hikaye sadece göreve anlam kazandırması için konulmuştur anca.Bu oyunları, daha çok karşılıklı veya co-op oynatmak için yapıyorlar.Bilindiği gibi grafikler her zaman iyi oluyor.Mod'lar da kısmen istendiği gibi.Ama bu formülü devamlı ısıtıp ısıtıp getirirsen insan bir yerde uyanıyor artık.Evet Division 2'de uyanmadılar, hatta belki 1'den daha güzel de olmuş olabilir ama GR: Breakpoint de Division'dan farklı bir oyun değil.Hatta Ghost Recon bile değil bu son 2 oyun! Ghost Recon: Future Soldier'a bakın, bir de son 2 oyununa bakın.Açıkçası ben Wildlands'te büyük bir hayal kırıklığına uğraşmıştım zaten, 2. bir hayal kırıklığı fazla oldu.
Duyduğum kadarıyla God and Evils 2'de de bu sistem olacak galiba.Çünkü online bağlantı zorunluluğu olacakmış.Şimdiden sonunun For Honor ve Ghost Recon serisi gibi olacağını düşünebiliyorum.Umarım vazgeçerler de iyi bir hikaye deneyimi sunmaya çabalarlar.Online zorunluluk hikayeyi devamlı arka plana attırmıştır.