Yurdumuzun bağrından kopup gelen Old Moustache ekibinin Unreal Engine 4 motoruyla hazırladığı korku-gerilim oyunu No 70’ten sizlere daha önce de bahsetmiştik hatırlarsanız. Oyun gerek yurtdışında gerekse de yurtiçinde oldukça olumlu tepkiler almış, hatta Steam Greenlight’ta yeşil ışığı üst sıralarda görenler arasına girme başarısı bile göstermişti.
İşte biz de bu güzide oyunun güzide yapımcılarıyla bir röportaj gerçekleştirelim ve böylece hem oyun hakkında daha fazla bilgi edinip hem de ekibi daha yakından tanıyalım istedik. No 70’in yapımcı ve geliştiricisi Volkan Demir sizler için yanıtladı:
Öncelikle bize biraz ekibinizden bahseder misiniz? Oyun geliştiriciliği gibi Türkiye’de başlı başına bir macera olan bu işe nasıl atıldınız?
Oyun yapmak aslında benim çocukluk hayalimdi. Küçüklüğümden beri oyun oynarım. Commodore 64’le başladım, daha sonra PC ve konsollara geçtim. En sevdiğim oyun türleri adventure ve gerilim olduğu için bu alanda ilerlemem daha doğru olur diye düşündüm. Unreal Engine 4 motoruyla birlikte, böyle bir oyun yapma fikri gelişti ve bir şekilde ilerleme kaydettik.
Ekibimizde bulunan herkes kendine has karakterlere sahip ve işlerini en iyi şekilde yapmayı seven insanlar. Bir ekipte bütünlük sağlanabiliyorsa gerisi bir şekilde kendiliğinden gelişiyor zaten.
Stüdyonuzun adı Old Moustache. Bunun arkasında ilginç bir hikaye sezinliyorum, haksız mıyım?
Bu isim benim eşim sayesinde çıktı. Bana devamlı yaşlı ve bıyıklı diye takılırdı. Ben de bu söylediğinden yola çıkarak buna uygun bir isim oluşturdum ve logosunu tasarladım.
Peki No 70 fikri nereden çıktı? Oyun aşamasına nasıl geldi? Bize biraz bunlardan bahsedebilir misiniz?
İstanbul’un Eyüp Sultan semtinde doğdum ve büyüdüm. Burada babaannemin evi vardı ve ben orada yaşıyordum. Evin kapı numarası 70’di. Çocukluğumdan da kaynaklı olabilir, hayal gücümün genişliğinden de olabilir bilemiyorum ama o evin içinde yaşadığım bir takım enteresan olaylar vardı. Eğer bir oyun yapacaksanız hikayenizin sağlam olması gerekir. Yaşanmışlıklardan üretilen hikayeler her zaman daha samimi olur diye düşündüm ve hikayeyi bu şekilde geliştirmeye karar verdim. Daha sonra bunu oldukça süsleyerek bir senaryo haline getirdik.

No 70’i geliştirirken en çok hangi korku yapımlarından ilham aldınız? Daha önce deneyim ettiğiniz en iyi korku oyunu veya oyunları nelerdi?
Silent Hill, Rule of Rose ve Clock Tower hayranıyım ve bu tür oyunları her zaman sevmişimdir. Bunların yanı sıra Myst, Fatal Frame ve Undying gibi oyunlar da oynadım.
Oyununuzun global fragmanı oldukça olumlu yorumlar aldı. Hatta Steam Greenlight’ta altıncı sıradan kendisine yer bile buldu. Bunu nasıl karşıladınız?
Aslında ilk başta altıydı, fakat son gün dördüncü sıraya kadar çıktı. Bu noktada tüm oyun severlere ve siz değerli basın mensuplarına teşekkür ediyoruz. Yurtiçinde zaten yerli yapım oyunlara halkımız çok büyük ilgi gösteriyor. Fakat yurtdışından da çok güzel geri dönüşler aldık. Bunlar bizi çok mutlu etti ve büyük moral verdi. Eleştirilere kapalı değiliz, neticede ilk oyunumuz ve eksiklerimizin de farkındayız. Olabildiğince iyi bir oyun sunmak için çok çalışıyoruz. Gösterilen ilginin karşılığını fazlasıyla vermeye çalışacağız.
Global trailer ile ilgili eleştirilerden biri videonun sonundaki tekerlemenin İngilizce olmasına yönelikti. Türkçe bir tekerlemenin yabancılar için daha korkutucu olacağını söyleyenler vardı. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Eleştirisel bakıldığında çok fazla şey söylenebilir tabii. Olumsuz tepkiler aldık tekerlemeyle ilgili ve kendi içimizde de irdeledik bu durumu. Bizim amacımız yurtdışına da bir şeyler sunmaktı ama sanırım biraz dikkatsiz davrandık. Türkçe tekerlemelerin korkutucu olabileceği doğru bir tespit, değerlendirmeye alabiliriz. Bu tarz eleştiriler sayesinde daha dikkatli davranıyoruz. O yüzden tüm eleştiriler için teşekkür ediyoruz.
Sizin gibi bağımsız bir geliştirici topluluğundan çıkan VR Gözlük teknolojisine oyununuz destek verecek mi?
Böyle bir teknolojiye sahibiz. Test edebilecek kit mevcut değildi önceden, fakat şu anda kit bulunmakta. Yüksek ihtimalle, bir aksilik yaşanmazsa VR Gözlük desteği vereceğiz.
Unreal Engine 4 oyun motoru yeni sayılabilecek bir teknoloji olduğundan, oyunu geliştirme sürecinde motor yüzünden herhangi bir zorluk yaşadınız mı? Ve Unreal Engine 4’ün tam gücünü oyuna yansıtabilecek misiniz?
Bir çok firmada Creative Director olarak çalıştım. Grafik konusunda çok ciddi firmalarla çok önemli işler yaptım, bu sebeple Unreal’ın grafik gücünden çok etkilendim. Özellikle real time yapısından… Grafik konusunda harika bir oyun motoru ve ışık sistemi gerçekten mükemmel. Pek bir zorluk yaşamadım, bazı eksikleri var fakat güncellemeler konusunda Epic Games çok iyi durumda.

Old Moustache Ekibi (Sol Baştan): Gözde DEMİR (Senarist), Volkan DEMİR (Yapımcı ve Geliştirici), Evren ÖZGÜNER (İletişim ve Sosyal Medya), Derda KARAKIŞ (Görüntü Yönetmeni), Tuna TOYGUN (Seslendirme), Tevfik Emre EFENDİOĞLU (Müzisyen)
PC dışında bir platformun yollarını aradınız mı? Türkiye’deki oyun yapımcılarına fikir vermek açısından, eğer PS ve Xbox mecralarında oyun çıkarmanın yollarını aradıysanız deneyimlerinizi paylaşmak ister misiniz?
Bağımsız bir oyun firması olduğumuz için Steam / Greenlight ilk aşamada tek düşündüğümüz şey diyebilirim. Diğer yollar için gerek dağıtımcı, gerekse ciddi sponsorlara ve maddi güce ihtiyaç var. Şu aşamada bunu karşılamamız mümkün değil. Ama ileride bu konuyla ilgili girişimlerimiz olacak. Tabii bu oyuncu topluluğunun göstereceği ilgiye göre şekillenecek.
Eğer çıkışınızda dağıtım yöntemi olarak Steam’i kullanmayı düşünüyorsanız, Türkiye’de Steam’in ekonomik modelini nasıl buluyorsunuz?
Bir oyun yaptığınız zaman Steam’in buna desteği ve maddi imkanları yeterli diye düşünüyorum. Steam’in global çapta bir ekonomik sistemi var ve bunu çok iyi organize etmiş durumdalar.
Oyunun son durumu nedir? Tahmini tüylerimizi ürpertme süresine ne kadar kaldı?
Burada bir tarih verdiğimiz zaman oyuncuları beklenti içine sokarız. Kafamızda oluşan bir tarih var fakat aksilikler çıkması kaçınılmaz diye düşünüyoruz. Biz erteleme süreci yaşamamak adına, şu anda tahmini veya net bir tarih vermekten kaçınıyoruz açıkçası. Fakat sizin aracılığınızla takipçilerimizi çok fazla bekletmek istemediğimizi iletmiş olalım.
Volkan Demir ve ekip arkadaşlarına cevapları için teşekkür ediyor ve başarılar diliyoruz. Darısı nice yerli oyun yapımcımızın ve bu yola baş koymak isteyenlerin başına.
















