Grinding Gear Games, Path of Exile'ın yeni büyük güncellemesi olan Delve'i duyurdu ve hakkında da bir sürü bilgi paylaştı. Eğer siz de Path of Exile'ın zindanlarını seviyorsanız bu güncelleme ile birlikte gelecek olan sonsuz zindanlara bayılacağınızı garanti ediyorum.
Öncelikle en merak edilen soruya cevap vererek başlayalım, Path of Exile: Delve ne zaman çıkıyor? Bu güncelleme PC oyuncularına 31 Ağustos'ta sunulacak, Xbox One oyuncuları ise oyuna dalmak için fazladan üç gün bekleyecekler.
Delve, The Azurite Mines ismindeki yeni bir bölgede geçecek. Bu bölge eskiden kalan bir madenler, mağaralar, yeraltı şehirleri sistemi ve tarih içinde pek çok uygarlığa da ev sahipliği yapmış. Elbette bir noktadan sonra her yana kötülük ve karanlık hakim olmuş; bu haranlık öyle normal lambalar veya meşalelerle aydınlanan cinsten de değilmiş üstelik. Derken Niko the Mad isminde çılgın bir mucit ortaya çıkmış ve bu kara gölgeleri delip geçebilecek bir ışık türü icat etmiş, eh o ışık yolunu açmak da biz oyunculara düşüyor tabii ki.
Delve başta da söylediğim gibi oyunun ilk sonsuz zindanı, yani ölmediğiniz sürece zindanın herhangi bir şekilde ucuna ulaşmanız mümkün değil. Yalnızca aşağı doğru değil istediğiniz yönde ilerleyebilir, ilerleyebilir ve ilerleyebilirsiniz. Crawler ismindeki araca bağlı olan ışık sayesinde madenlerde yolunuzu bulacak ve yeni bölgeleri de Niko'nun elektrik ağına bağlayacaksınız.
Tünelin bir kısmını kendinize hedef seçtikten sonra Crawler'ı takip edecek, karşınıza çıkan düşmanları öldürüp hazineleri toplayacaksınız. Eğer Crawler'ın ışığından uzaklaşırsanız karanlık sizi saniyeler içinde öldürebilecek, işte bu noktada da devreye Fişekler (Flare) giriyor. Bunlar sayesinde Crawler'dan uzak kısımları da geçici olarak aydınlatıp yeni hazineler toplayabileceksiniz ama olur da Fişek sönerse ayvayı yediniz demektir. Yani risk - ödül dengesini iyi kurmanız gerek. Zaten Delve'de daha derinlere gittikçe karanlık da daha yoğunlaşacak ve Crawler'ın ışığını geliştirmeniz gerekecek. Üstüne bir de EMP benzeri yetenekleri sayesinde ışıkları kapatabilen yeni düşmanları kattığımızda her koşula göre yedek bir planınız olması gerektiğini de anlayabilirsiniz.
Fişekler dışında kullanabileceğiniz bir diğer yeni eşya ise Dinamit. Dinamit sayesinde de etrafı patlatıp Azurite Madenlerinin yeni bölgelerine giden yollar açabileceksiniz. Bu iki eşya da madenlerde topladığınız Azurite sayesinde geliştirilebilecek.
Azurite kullanarak güçlendirebileceğimiz toplam dokuz özellik bulunuyor. Bunlar Sülfit Kapasitesi, Karanlık Direnci, Işık Menzili, Fişek Kapasitesi, Fişek Süresi, Fişek Menzili, Dinamit Kapasitesi, Dinamit Zararı, Dinamit Menzili. Yani aslında Fişek güçlendirmelerine abanarak Crawler bağımlılığını azaltmanız mümkün olacak, ama tabii burada nasıl bir strateji izleyeceğiniz tamamen size kalmış.
Peki ya yeni yetenekler?
Grinding Gear Games, Delve güncellemesiyle birlikte bazıları yeni, bazıları yenilenmiş on yetenek sunacak. Şimdilik bu yeteneklerden yalnızca ikisi açıklandı, önümüzdeki günlerde kalanlar da açıklanacak. Bunlardan ilki Guardian Templar sınıfının Smite yeteneği. Bu yetenek ile düşmana yıldırım çakıyorsunuz ve yakındaki düşmana da sıçrayan bu yıldırım AoE zararı veriyor. Ayrıca Smite kullandığınızda kazandığınız geçici buff sayesinde saldırılarınıza elektrik zararı da ekleniyor.
İkinci yeni yetenek ise ok yay kullanan Chaos Pathfinder'ların Toxic Rain yeteneği. Bu yetenek ile ok yağmurunuz hedeflere tutunan sporlar taşıyor, bu sporlar hem düşmanları yavaşlatıyor, hem de onlara kaos zararı vermeye başlıyor.
Bu arada oyunda bir de yeni eşya var: Timeworn Reliquary Key. Bu anahtarın açtığı kapıyla içinde önceki challenge liglerindeki eşyalardan bulunduran özel bir sandık türüne erişebileceksiniz.
Sonuç olarak Path of Exile'ın bu yeni güncellemesi gayet güzel görünüyor, Path of Exile severleri son derece memnun edecek bir içerikle karşılacağımızı tahmin edebiliyorum. İlk başlarda bir Diablo klonu olarak adlandırılan oyun için "boynuz kulağı geçti" desem kimsenin itirazı olmaz herhalde.