2015'in Yıldız MOBA Oyunları

Bu sene MOBA sektöründe devrimler olacak

MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) oyunlarının yükselişi ve paralel olarak Free to Play oyunlarında yükselişi artık önlenemez bir boyuta geldi desek doğru olur. Arz talep doğrultusunda ardı arkası kesilmeyen ve mobil platformlara kadar sıçramış bu furyanın aslına bakarsanız 2003 yılına kadar dayandığını görebilirsiniz.

Diğer bir yandan kafamızı kumdan dışarı çıkıp etrafa baktığımızda milyonlar seviyesinde büyük kitlelere hitap eden popüler oyunların temelinde aslında bir oyun modu olduklarını görebiliriz. Önü alınamayan ve belki de oyun dünyasına hatta oyun kültürüne zararı olduğunu söylediğimiz bu oyunların çıkış sebebinin aslında biz oyuncular olduğu sonucuna varma şansımız var.

2015 yılında yıldızı parlamaya devam edecek ve parlayacak MOBA oyunlarına baktığımızda ise listemiz oldukça kabarık gözüküyor. Oyunların oynanışları temelinde birbirine benzese de, bu türe kısıtlı çizgiler içerisinde yenilik getirebilen yapımcılar ile karşılaşmamız gerçekten sevindirici.

DOTA 2

Bir Warcraft 3 modu olarak dünyaya gelen DoTa'nın kullandığı aynı haritayı kendine temel edinen DOTA 2, MOBA denilince akla gelen ilk oyunlardan birisi olmuş durumda. Valve'ın geliştirdiği ve Free to Play mantığını en iyi şekilde işleyen oyunlardan birisi haline gelen DOTA 2 yapımcılar tarafından her sene daha da özelleştiriliyor. 

Klasik 5v5 haritasının yanında ilgi çekecek modlar ile birlikte güncel tutulmaya çalışılan oyun için 2014 yılında tam 10.9 Milyon dolar ödül havuzu oluşturulmuştu. Compendium isminde satılan oyun içi dergilerin parasıyla oluşturulan bu büyük ödül havuzu, aynı şekilde bu sene olacak ve Asya'da gerçekleşecek International  2015 turnuvası içinde düşünülüyor.

League of Legends

MOBA oyun anlayışına daha basit bir şekilde yaklaşan, fakat usta olması bir hayli zor olan League of Legends görüşüne göre 2015 yılında da bu sektörün liderlerinden biri olmaya devam edecek. Profesyonel oyunculuk kavramını dünya genelinde bir meslek haline getirmeyi amaçlayan Riot Games'in ülkelerde yerelleşmesi, bu kavramı toplumların daha çabuk sindirmesine yol açtı diyebiliriz. 

2015 yılı içerisinde bu gayesini devam ettirmeyi amaçlayan Riot Games'in hala sınır tanımadığı açık bir şekilde belli oluyor. Diğer elektronik sporlardan farklı olarak ülkeler bazında da büyük ödüllere sahip turnuvalar düzenleyen yapımcı ekip, ülkemiz sınırları içerisinde e-spor anlayışına yeni bir bakış açısı getirmeyi başardı.

E-spor kavramının diğer sporlar ile benzeştiği tartışılabilir ama spor dalının bir sahibinin olamayacağı ve oyunların oyuncuların hayatında birer hobi kalması gerektiğine inanıyoruz.

Smite

"Acaba MOBA'yı TPS oynasak nasıl olurdu ?" sorusunun cevabını oyunculara veren Smite, MOBA dünyasında oynanış bazında devrim yapmış oyunların başında geliyor. Oldukça başarılı beceri animasyonlarına sahip Smite'a ilk girdiğiniz andan itibaren oyunun sahip olduğu rekabetçi ruhu hemen hissedebiliyorsunuz. 

Karakter tasarımlarından bahsedecek olursak, farklı mitolojilerdeki tanrıları oynanabilir hale getiren yapıma aslında tanrıların MOBA oyunu diyebiliriz. PC platformunda oldukça uzun alpha ve beta dönemlerinden geçen Smite, bu senenin sonunda yeni nesil konsol olan Xbox One'a da çıkışını yapacak.

Heroes of Storm

Bir Blizzard fanı olarak bu sene içerisinde çıkışını merakla beklediğim Heroes of Storm genel olarak MOBA oyuncuların oldukça dikkatini çekmeyi başardı. Diğer oyunların temelinde yatan eşya oluşturma ve karakter geliştirme tabularının aksine Heroes of Storm'un temelinde sadece takım oyunu bulunuyor. Yani takımınız ile seviye atlıyor ve takımınız ile skor alıyorsunuz.

Oyunun ilgi çeken başka bir tarafı ise Starcraft, World of Warcraft ve Diablo evrenlerindeki karakterleri oynanabilir hale getirmesi oluyor. Açıkçası en başta Thrall, Kerrigan, Tyrael gibi hikaye üzerinde büyük rol oynayan karakterleri yönlendirmek beni fazlasıyla heyecanlandırmıştı.

Fakat oyunun sahip olduğu tekdüze oynanış sayesinde oyun tecrübem fazla ileriye gidemedi. Sanırım geliştirici ekipte bu durumun farkında olacak ki, oyuna belirli aralıklar ile tamamen birbirinden bağımsız yeni haritalar ekleyerek oynanış yelpazesini geniş tutmaya çalışıyor.

E-spor'da RTS başlığı altında öncü bayrağı Starcraft ile tutan Blizzard, bu sene içerisinde MOBA sektöründe diğer rakiplerine meydan okumaktan geri çekilmeyecek diyebiliriz.

Gigantic

Hali hazırda alpha döneminde olan Gigantic'e ilk baktığınızda TPS-shooter bir oyun olduğunu düşünebilirsiniz. Tek bir koridora sahip shooter elementlerini barındıran Gigantic'de ki amacınız kendi "Guardian" ismindeki canavarınızı savunup karşıdaki Guardian'ı yok etmek.

Ayrıca haritalar içerisinde bulunan belirli stratejik noktaları elinizde tutarak kendi tarafınıza hizmet etmek üzere yaratıklar çıkartmak gibi mini görevlerde oyunu kazanmak konusunda büyük etken oluşturuyor.

Team Fortress 2'de ki çatışma sahnelerine bol bol tanık olduğumuz Gigantic'in karakter tasarımları da oynanış kadar harika duruyor. Masalsı karakterler kadar post-modern karakterleri de içinde barındıran Gigantic'in çıkış tarihi henüz belli değil fakat yakın bir zaman içerisinde beta sürecine gireceğini söyleyebiliriz.

Prime World

MOBA dünyasına farklı bir açıdan bakan Prime World size eskiden oynadığınız tarayıcı tabanlı şehir veya köy kurduğunuz oyunları hatırlatabilir. Diğer oyunlara nazaran kendinize ait bir kalenizin olduğu Prime World'ü oynarken diğer bir yandan kalenizi geliştiriyorsunuz. 

Klan sisteminin detaylı bir şekilde işlendiği oyunda oyun içi eşya alma sistemi bulunmuyor. Sonuca geldiğimizde oyundaki kalenizi geliştirirken yanında birde karakterinize eşya satın alıp oyun içinde üstünlük kurabiliyorsunuz.

Dead Island: Epidemic

Evet sevgili okur bu pastadan pay sahibi olmayanı mahallede dövüyorlar. Başında saatlerimizi geçirdiğimiz korku ve hayatta kalma öğelerini işleyen Dead Island'ın ismini kullanarak piyasaya sürülen Dead Island: Epidemic listemizin kötü çocuğu olmaya aday oyunlarından.

MOBA olarak yola çıkan ve Hack 'N' Slash oynanış tarzını ana teması haline getiren Dead Island: Epidemic'te diğer oyunların aksine üç adet takım bulunuyor. Zombi gruplarının yanında diğer takımlara da karşı savaştığınız oyunda silah geliştirmek gibi farklı özellikler bulunuyor fakat, oynanışın tekdüzeliği sayesinde oyundan kısa bir süre sonra sıkılıyorsunuz.

PvP modunun yanında PvE modunuda yanında tatlı olarak sunan yapımcılar malesef ortaya elle tutulur bir materyal çıkartamamış. Bir şeyler yapılmaya çalışılmış ama son tahlilde oyuna MOBA diyerek geçiştirilmiş. Evlerden ırak denilesi Dead Island: Epidemic'in çıkışı ise bu sene içinde gerçekleşecek.

Strife

S2 Games'in MOBA sektöründe ikinci kere şansını denediği oyun Strife bu türe konuşulacak bir yenilik getirememiş olsa da, diğer rakiplerine şimdiden dişlerini göstermiş durumda. Heroes of Newerth'da istediğini bulamayan S2 Games, League of Legends'tan alışık olduğumuz karakter temaları ile öne çıkmayı planlıyor.

İlgi çekecek başka bir konuya değinecek olursak, klasik MOBA haritalarının sunduğu oynanış tarzının yanına yapımcı ekip farklı olarak karakterlerin kişisel petlerini oyun içine aktarmış. Sahip olduğunuz yardımcı pet sayesinde oynanışa etki edecek farklı özellikler kazanıyorsunuz.

Bu sistem diğer oyunlardan aşina olduğumuz tank, destek ve taşıyıcı gibi sınıflara az da olsa farklılık katmayı başarabilmiş. Şimdilik açık betada olan Strife'ın bu sene içerisinde çıkış yapması bekleniyor.

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum