Çıktığı zaman, serbest bir yapım olarak büyük takdir gören Amnesia: Dark Descent, devam oyunu Amnesia: A Machine for Pigs ile çıtayı daha da yükseltmenin peşinde. Oyunun yapımcı firması The Chinese Room’dan Dan Pinchbeck, arada insanı korkutacak sahneler ve o noktaya kadar adım adım biriken gerilim taktikleri ile başarılı olduklarını belirtiyor. Bunu da aslında akademik eğitimine borçluymuş.
Felsefe eğitiminde korku konusuna dair okumalar yaparken, korku (horror) ve dehşet (terror) arasındaki farkı görmüş. Bu sebeple bizim korku dendiğinde, aslında dehşetten bahsettiğimizi düşünüyor. Korku ise daha ağır, daha rahatsız edici bir kavram. İşte oyunlarında bu iki kavramın dengesini sağlamaya çalıştıklarını söyleyen Pinchbeck, bunun sonucunda “Devam etmek istiyorum ama, bir yandan da istemiyorum” gibi bir duyguyu ortaya çıkarttıklarına inanıyor.
Bunun yanında amacının korkutarak hikaye anlatmak olduğunu sözlerine ekleyen Pinchbeck, korkutmuş olmak için korkutmaya karşı. Zaten biraz önce yazdığım noktayı da hikaye ile bağdaştırıyor.
“Oyunda hikaye sizi içine çekecek, devamını görmek isteyeceksiniz. Ama öbür taraftan da oyundaki ögelerden çekindiğiniz için devam etmek ya da etmemekte kararsız kalacaksınız.”
Görünüşe göre ekip ve Pinchbeck işine iyi hazırlanmış. Biz de oyun çıktığında, cesaret edenlerden durumu öğreniriz artık. Yok ben korkanlardanım. Hiç bulaşmam, daha iyi.