THQ Nordic ve Experiment 101'in üzerinde çalıştığı Biomutant bu yıl duyurulmuş olan en ilgi çekici oyunlardan birisi. Nasıl olmasın ki? Rocket Racoon'u andıran bir baş kahraman, DNA'mızla oynayarak görüntümüzü ve yeteneklerimizi değiştirebilme yeteneği, fiziksel ve psişik mutasyonlara uğrayacağımız bir oyun dünyası. Sırf bunlar bile oyun hakkında yeterince merak uyandırıyor.
Experiment 101'in stüdyo şefi Stefan Ljungqvist üşenmemiş ve oturup oyunla ilgili sıkça soruların sorulara cevaplar vermiş. Örneğin bu sayede Biomutant'ın Kung Fu Panda, Ratchet & Clank ve Devil May Cry gibi isimlerden esinlendiğini ve Ljungqvist bir Kung Fu ve Asya Mitolojisi hayranı olduğu için ilk görsellerin bu benzersiz Batı / Asya kırması havayı ve oyunun post apokaliptik tarzını yansıttığını öğrendik.
> Biomutant'ın Yeni Görsellerinde Acayip Yaratıklar Var
Oyunla ilgili en çok merak edilen soruların başında oyun dünyasının ne kadar büyük olduğu ve içinde neler yapılabileceğigeliyor. Ljungqvist'in bu soruya cevabı son derece net: Biomutant'ın oyun dünyası 16 kilometrekare büyüklüğünde ve ayrıca yeraltı bölgeleri de mevcut. Belki kafanızda daha iyi canlandırmak istersiniz diye San Andreas haritasının 36, GTAV'in ise 81 kilometrekare olduğunu hatırlatayım. Oyunda ölmekte olan bir dünyadayız ve bu dünyanın merkezinde de bir Hayat Ağacı bulunuyor. Beş yöne salmış olduğu köklerini ise kemiren dev yaratıklar mevcut. Biz bu yaratıkları buluyor ve onları ya öldürüyor, ya da anlaşmaya varıyoruz. Öldürürsek dünyanın yaşamaya devam etmesine katkıda bulunmuş oluyoruz. Yani vereceğimiz kararlar aynı zamanda bu dünyanın kaderini de belirliyor. İlginç değil mi? Ben yaratıkla uğraşamam diyorsanız da kökleri iyileştirme gücüne dahip ufak ruh patateslerinin peşine düşüyorsunuz. Buradan da anladığımız kadarıyla bu açık dünya RYO'sunda birden çok sayıda sona ulaşmamıza mümkün olacak.
Oyundaki Kabilelerden de bahseden Ljungqvist dünyada altı kabile bulunduğunu ve bu kabilelere yardım ettiğimizde o kabilenin Kung Fu Üstadı tarafından bize o tarz kung fu öğretildiğini söylüyor. Tavuk Kung Fu'su veya Kaplumbağa Kung Fu'su falan ilginç olacak gibi. Nihayetinde bu altı kabileden birine yardım edeceğiz ve diğerlerini yok mu etti, yoksa biraraya mı getirdi ona göre oyunun sonu yine farklı bir hal alacak.
Oyunun açık dünyasının ne kadar açık olacağını merak edenler için ise oyunun başında tüm dünya ayaklarımızın altında olsa bile bazı yerlere erişmek için yeni yetenek ve eşyalara sahip olmamız gerektiğini söylüyor Ljungqvist. Yani daha önce ulaşamadığımız zirvelere erişebilmek için hava balonu bulmamız gerek, ayrıca bazı hava koşullarına ayak uydurabilmek için özel giysi ve ekipmanlara ihtiyacımız olacak.
> Biomutant'ın Susmak Bilmeyen Anlatıcısını Kapatamayacağız Ama Kendisi Azalarak Bitecek
Elbette yeni nesil konsollara sahip olanların en çok merak ettiği soru oyunun PS4 Pro ve Xbox One X için ekstra özelliklere sahip olup olmayacağı. Geliştirici ekip oyunu güçlü konsollar ve PC için daha da geliştirmenin yollarını arıyormuş ama şu anda asıl odaklandıkları şey ana oyunu mümkün olduğunca iyi hale getirmek. Yani baştan 4K'da 60fps oynatacağız gibi bir hedeflerinin olmadığı görülüyor ama oyunun geliştirilme aşamasında elbet sıra ona da gelecektir. Oyunu ve evrenini genişletmek için sürekli yeni fikirler düşündüklerini söyleyen Ljungqvist şimdilik DLC planlarının olmadığını da eklemiş.