Oyun geliştirme stüdyolarında ayrılıklar yaşanır, bu son derece normaldir. Ancak önemli ve heyecan yaratan bir oyunla ilgili birden çok ayrılık haberi çıktığında oyunun geleceğine dair kafalarda şüpheler oluşması da doğaldır tabi ki. Cyberpunk 2077'nin baş bölüm tasarımcısı Mateusz Piaskiewicz, yapımcılardan Derek Patterson ve proje müdürü Ovidiu Traian Vasilescu son iki ay içinde CD Projekt RED'den ayrılınca haliyle oyuncular da oyunun başına bir şey gelip gelmediğini, stüdyonun moralinin ne durumda olduğunu merak ediyorlardır.
Beklenen açıklama CD Projekt RED'in kendisinden geldi ve firma resmi Twitter hesabından yayınladığı uzun bir mesajla hem ofisteki çalışanların moral durumlarına, hem de Cyberpunk 2077'nin geliştirme durumuna açıklık getirdi.
"2015 yılında yayınladığımız The Witcher 3'ten beri çalışan sayımızı neredeyse iki katına çıkardık ve hala daha işe almalara devam ediyoruz. Arada ayrılanlar olmuyor mu? Elbette oluyor. RED'in güzel bir çalışma ortamı sunması için sürekli olarak çaba gösteriyoruz ama aynı zamanda kim olduğumuza ve işleri nasıl yaptığımıza dair de ortaya koymuş olduğumuz değerlerimiz var.
Önemli bir mevkiden bile olsa bir ayrılık projenin tehlikede olduğu anlamına mı geliyor? Bu ölçekteki bir AAA rol yapma oyununu geleceğini tek bir kişiye (veya birkaç kişiye) bağlamak için fazlasıyla cesur olmak lazım.
Bugüne kadar geliştirdiğimiz tüm rol yapma oyunları en başta başarması imkansız görünüyordu. The Witcher 1'i tamamlamamız 5 yılımızı aldı, The Witcher 2 için motorumuzu baştan yazmamız, The Witcher 3'ün açık dünyası için oyun geliştirirken kullandığımız yolu tamamen değiştirmemiz gerekti. Bir şeyden eminiz: bir şey imkansız görünüyor olsa bile, bu onun imkansız olduğu anlamına gelmez. Gördük ki çoğunlukla bu tür şeyleri başarmak gayet de mümkün, yalnızca fazlasıyla inanç, kendini adama ve ruh gerektiriyorlar.
Oyun yaratırken kullandığımız bu yaklaşım herkese hitap etmeyebiliyor. Eğer "yeterince iyi" yaklaşımıyla oyun yaparsanız, o rahat bölgeye alışır ve gevşersiniz.
Cyberpunk 2077 planladığımız şekilde ilerliyor ama acele etmiyoruz - bu durumda mükemmel bir oyun yapmanın bedeli sessiz kalmak oluyor.
Yaptığımız işlere duyduğunuz ilgiden dolayı her zaman olduğu gibi çok teşekkür ediyoruz. Harcadığımız saatlere değdiğini gösteriyorsunuz."
Bu açıklama firmanın kurucu ortağı Marcin Iwinski ve stüdyo başkanı Adam Badowski'den geldiğine göre dedikodular CD Projekt RED'in canını biraz sıkmışa benziyor ama firma Cyberpunk 2077 konusunda da yüreklere su serpmekte kararlı.
The Witcher 3'ün geliştirilmesi yaklaşık 3.5 yıl sürmüştü. Cyberpunk 2077'nin ise bundan çok daha büyük bir proje olduğunu söylemişti CPR. Oyunun ilk olarak 2012 yılında duyurulduğunu düşünürsek beş yıllık bir sürenin yeterli olmayabileceğini de anlayabiliyoruz. Elbette oyunun çok fazla gecikmesi de iyi bir şey olmayabilir, oyundan beklentileri ters etkileyerek azaltabilir; ama söz konusu CD Projekt RED olunca ben beklediğimize değeceğine inanıyorum. O zamana kadar oynayabileceğimiz bir çok cyberpunk oyunu var ne de olsa.