Oyun mu değil mi sorunsalı.
Devamını okuCeleste'nin ardındaki ekibin büyük bir bölümünün de yapımında görev aldığı Skytorn'un iptal edildiği duyuruldu. Metroidvania tarzı bir oyun olması planlanan Skytorn'un akıbetiyle ilgili bir süredir oluşan soru işaretleri de böylece son bulmuş oldu, ne yazık ki olumsuz bir şekilde.
Oyunun baş programcısı Noel Berry ve ekip üyeleri 5 yıl kadar önce Skytorn'un yapımına başlamış, fakat Celeste'nin geliştirilmeye başlanmasıyla bu sürece ara vermişlerdi. Celeste'in çıkışının hemen öncesinde verdiği bir röportajda Berry, Skytorn'un ölmediğini, ekibin oyunu tamamlayacağını açıklamıştı. Berry, yaptığı yeni blog paylaşımıyla Skytorn'un artık gündemden çıktığını ilan etmiş oldu.
Paylaşımında çok temel sorunlar nedeniyle oyunu iptal etmeye karar verdiklerini ifade ediyor Berry. Metroidvania tarzı oyunlarda alışıldığı şekliyle oyun haritasının rastgele oluşturulduğu / kademe kademe açıldığı bir yapıda, mutlak ölüm (permadeath) olmadan bir macera oyunu yapmaya yönelmenin çok anlamsız kaldığını, böyle olunca oyunun amacından saptığını, doğrusal bir macera oyunu olmaya doğru yol aldığını ve harita tasarımının anlamını yitirdiğini söylüyor.
Berry, takipçilerinin bu oyunu ne kadar hevesle beklediklerini bildiğini, ekibin de oyuncularla aynı heyecanı, aynı hevesi paylaştığını, geliştirilme sürecine çok zaman ve enerji harcadıklarını, ancak umdukları şekilde oyunun çıkışını gerçekleştiremedikleri için gerçekten üzgün olduklarını belirtmiş.
Berry, buradan da önemli tecrübeler edindiklerini, önümüzdeki dönemde yeni şeyler yapmak, yeni projeler geliştirmek için heyecanlı olduklarını, buradan çıkardıkları derslerin sonraki projelerinde kendilerine yardımcı olacağını düşündüğünü eklemiş sözlerine. Ne diyelim, umarız hayal ettikleri gibi daha iyi bir oyun ile gelirler ve yine güzel bir deneyim sunarlar oyunculara. Takipteyiz.