Dün akşam düzenlenen ilk Night City Wire bölümüyle birlikte Cyberpunk 2077'nin en yeni fragmanını da izleme şansını elde ettik. Fragman zaten başlı başına harika görünüyordu ama oyundan yayınlanan yeni ekran görüntülerinin de aşağı kalır tarafı yoktu.
Night City Wire'ın bu ilk bölümünde Cyberpunk 2077'nin grafikleriyle ilgili de çeşitli bilgiler verildi ve NVIDIA DLSS 2.0'ı destekleyecek olan Cyberpunk 2077'de hangi ışın izleme özelliklerinin kullanılacağı da açıklandı.
Cyberpunk 2077’yle birlikte oyuncular aşağıdaki ışın izleme özelliklerini deneyimleyebilecekler:
• Işın İzleme Özellikli Çevresel Perdeleme (Ambient Occlusion): Çevresel perdeleme, bir sahne içerisinde yer alan tüm noktaların ortam aydınlatmasına ne kadar maruz kaldığını hesaplayan bir görüntüleme tekniğidir. Bu teknik sayesinde oluşan dağınık gölgelendirme etkisi sayesinde kapalı ve başka objeler arkasında kalan alanlar daha karanlık bir tonlamaya sahip olur ve sahnenin daha aydınlık öğeleri ile oluşan bu kontrast sayesinde ortaya daha gerçekçi bir görüntü çıkar. Cyberpunk 2077’de Ray Tracing özellikli çevresel perdeleme gölge bilgisinin yer almadığı için geleneksel görüntüleme yöntemleri ile hesaplanamayacak yerel gölgelendirme efektlerini ortaya koymak için yerel ışık kaynaklarıyla birlikte kullanılabilir. Bu sayede ortaya çok daha gerçekçi bir görüntü çıkmış olur.
• Işın İzleme Özellikli Dağınık Aydınlatma: Geleneksel görüntüleme teknikleriyle kolayca elde edilemeyen bu özellik hem gökyüzü aydınlatmasını, hem de ışık yayma özelliğine sahip dokulardan (emissive textures) yayılan ışığı hesaplar.
• Işın İzleme Özellikli Yansımalar: Cyberpunk 2077’deki Ray Tracing özellikli yansımalar tüm yüzeylerde kullanılır ve ışın takibi devasa görüş mesafelerinde bile gerçekçi yansımalar sağlayacak şekilde birkaç kilometreye kadar uzanabilir. Işın izleme özellikli yansımalar opak veya saydam yüzey gözetmeksizin bütün yüzeylerde, üzerinden bir defa yansıtılan ışını takip ederek hesaplanır. Hesaplananlar arasında doğal ayna etkisi oluşturan cam pencereler veya daha kaba yansımalara yol açan pürüzlü bir dokuya sahip metal yüzeyler gibi pek çok farklı özellikte yüzey bulunur. Ekran alanı efektlerinin (screen space reflections) aksine, ışın izlemeli yansımalar, o anda sahnede bulunmayan objelerden kaynaklanan yansımaları da hesaplayabilirler ve bu sayede ekrana oyuncunun o anda içinde bulunduğu ortamı çok daha gerçekçi bir şekilde yansıtan bir görüntü ortaya çıkmış olur.
• Işın İzleme Özellikli Gölgeler: Geliştiriciler, Ray Tracing sayesinde oyunlara piksel bakımından kusursuz, gölge haritalarının kaybından ve sınırlamalarından etkilenmeyen gölgeler ekleyebilir. Cyberpunk 2077’de güneş ve aydan yayılan ışığın gölgeleri ışın izleme kullanarak hesaplanıyor. Bu sayede güneş ve ay ışığından kaynaklanan gölgeler fiziksel olarak gerçeği yansıtacak ve hatta ışığın bulutlardan geçerken dağılması da denklem içerisinde yer alacak.
Bu teknikler ve ışın izleme hakkında detaylı bilgileri Tuğbek'in Ray Tracing Faydalı Mı, RTX Anlamlı Mı? yazısında okuyabilirsiniz.
Cyberpunk 2077 ışın izleme efektleri ve DLSS 2.0 desteği ile GeForce NOW’da bu yılın sonlarına doğru satışa sunulacak. Eski nesil bir PC, Mac, SHIELD veya Android cihazda oynasanız dahi Cyberpunk 2077'yi, 1080p 60 FPS'de deneyimleyebileceksiniz.
Cyberpunk 2077'nin yeni çıkış tarihi 19 Kasım 2020.