Buralar da pek bir sıcakmış
Devamını okuXbox 360, PlayStation 3 jenerasyonunun en önemli başarılarından biri de hiç şüphesiz Dead Space serisiydi. EA Redwood Shores tarafından geliştirilen oyun 2008 yılında PC, X360 ve PS3 için çıktığında ilk hafta satışları düşüş kalmış, sonrasındaysa kulaktan kulağa yayılarak milyon satmayı başarmıştı. Neredeyse tüm incelemeleri iyiydi, inceleyenler oyunun atmosferini, oynanışını ve ses tasarımını öve öve bitiremiyordu. Hatta bu ilk oyunun tüm zamanların en iyi video oyunları listelerine de girdiğini söylemek lazım.
İşte bu önemli oyunun Remake versiyonu geçtiğimiz ay düzenlenen EA Play Live sırasında duyuruldu. Biz de o günden bugüne oyun hakkında bildiğimiz ve öğrendiğimiz tüm bilgileri bir araya getirdik.
Dead Space Remake'i kim geliştiriyor?
Bu sefer oyunun arkasındaki stüdyo EA Redwood Shores değil, çünkü artık öyle bir stüdyo yok. Şimdi belki "Dead Space'i Visceral Games geliştirmemiş miydi?" diye sormuşsunuzdur ama EA Redwood Shores zaten Visceral Games'in eski ismi. Visceral maalesef EA bünyesine katılan bazı diğer başarılı stüdyolar gibi, EA tarafından kapatılıp tarihin tozlu sayfalarına karışan stüdyolardan biri oldu.
Dead Space Remake, EA Motive tarafından geliştiriliyor. 2015 yılında Jade Raymond tarafından kurulan stüdyo bugüne kadar iki oyun geliştirdi: DICE ve Criterion Games işbirliğiyle Star Wars Battlefront II ve Star Wars: Squadrons. Dead Space, stüdyonun üçüncü oyunu olacak.
Dead Space Remake'i başında hangi isim var?
Assassin's Creed Valhalla'nın yönetmeni, çok sayıda Ubisoft projesinde de görev almış olan Eric Baptizat, Dead Space Remake'in yönetmeni. Baptizat 16 yıl Ubisoft'ta çalıştıktan sonra "duyurulmamış bir proje" için EA'e katılmıştı ve o proje de Dead Space Remake'ti.
Baptizat'ın tek yönetmenlik tecrübesi Assassin's Creed Valhalla olsa da Assassin’s Creed Origins, Assassin’s Creed Unity ve Assassin’s Creed Black Flag gibi serinin diğer oyunlarında da baş oyun tasarımcılığı yapmıştı.
Dead Space Remake ne zaman çıkacak?
EA ve Motive, EA Play Live'da oyunun ilk tadımlık fragmanını gösterdiklerinde fragmanın sonunda bir çıkış tarihi görmeyi, en azından bir çıkış penceresi öğrenmeyi ummuştuk ama bu olmadı. EA şimdilik bu konuda ağzını sıkı tutuyor, ancak kaynaklardan gelen bilgiler oyun için hedeflenen çıkış tarihinin 2022'nin son ayları olduğu yönünde. Şimdilik oyunun 2022 sonbaharında çıkma ihtimalinin oldukça yüksek olduğunu söyleyebiliriz.
Dead Space Remake hangi platformlara çıkacak?
Fragmanda çıkış tarihi göremediğimizi söylemiştim ama onun yerine çok önemli bir bilgi vardı o fragmanda: Dead Space'in hangi platformlara geleceği söyleniyordu.
Yeni Dead Space tamamen yeni nesle yönelik bir oyun olacak. PS4 ve Xbox One versiyonu olmayacak olan oyun sadece PC, PlayStation 5 ve Xbox Series konsollar için çıkacak. Switch konusunda bir açıklama yapılmamış olsa da bu platforma çıkma ihtimali pek de yüksek görünmüyor.
Dead Space'in hikayesi nasıldı?
İşte bu noktada Engin yardımımıza koşuyor. Daha önce oynadıysanız ama şu an hikayeyi yarım yamalak hatırlıyorsanız Dead Space serisinin tüm hikayesini derlediğimiz yazımızı okumanızı şiddetle öneririm. Ama oyuna dair pek bir bilginiz yok ve kesin olarak Dead Space Remake'i oynarım diyorsanız spoiler olmaması adına en azından oyunu bir tur oynayana kadar hikaye özetlerinden uzak durmakta fayda var.
Yeni Dead Space hangi oyun motorunu kullanacak?
Oyunun kreatif direktörü Roman Campos-Oriola, tüm oyunun baştan sona Frostbite motoru kullanılarak sıfırdan yapıldığını söyledi. Yani bunun bir remaster olmadığını, remake olduğunu tekrar vurgulamakta fayda var. Oyunun görselleri orijinal tasarımı temel alıyor olsa da, yepyeni görseller, yeni karakter modelleri ve yeni ortamlarla karşılaşacağız. Yeni dekorlar, yeni çarpışma modelleri de Frostbite motorunun gücü sayesinde bolca karşımıza çıkacak.
Dead Space Remake'in oynanışında ne gibi değişiklikler olacak?
Bir kere bu yeni oyuna dair öğrendiğimiz belki de en önemli oynanış bilgisi oyunun aynı yeni God of War gibi tek çekim tekniğini kullanacak olması. Yani oyunda herhangi bir kamera kesintisi olmayacak, başlangıç ekranından son jeneriğe göre kesintisiz biçimde tek çekim tekniği göreceğiz. Bu teknik oyunun 'sarıcılığını' da kesinlikle daha üst düzeye çıkaracaktır.
Oyunun yapımcılarından Philippe Ducharme, oyundaki hacimsel olaylardan da bahsetmiş ve "bir odanın derinliğini, havanın ağırlığını hissedeceksiniz" demiş. Gölgeler ve dinamik aydınlatma değişiklikleri sadece atmosferi yükseltmekle kalmayacak, oyuncuların geminin belli kısımlarındaki ışıkları kontrol edebilme yeteneğiyle birlikte oynanış üzerinde de etkisi olacakmış.
Dead Space Remake orijinalinden ne kadar farklı olacak?
Oyunun sanat yönetmeni Mike Yazijian (ki kendisi Dead Space 2'nin de sanat yönetmenidir) orijinal oyunda pek de işe yaramadığını düşündükleri kısımları kestiklerini, oynanışın günümüz kitlelerine çekici gelmesini sağlayacak değişiklikler yaptıklarını söylüyor. Ama yine de ana ilham kaynaklarının Dead Space'in orijinal vizyonu olduğunu, oyuna saygılarından ötürü hikaye, sanat yönetimi ve diğer alanlarda bu orijinal oyunu takip ettiklerini belirtiyor.
Dead Space Remake, 3D Ses ve süper hızlı SSD'ler gibi yeni nesil konsollardaki teknolojileri de sonuna kadar kullanacak. PS5 ve Xbox Series'te yükleme ekransız bir deneyim bizi bekliyor diyebiliriz. Ayrıca bu sefer erişilebilirlik özellikleri de daha fazla olacak, böylece oyunun daha geniş bir kitleye hitap etmesini istiyor yapımcılar.
ps4 için yapılmaması tam manasıyla ..nelik oldu