Deadfire'ın Ticari Başarısızlığı, Pillars of Eternity 3'ün Geleceğini Tehlikeye Soktu

Obsidian, sorunun nerede olduğunu bilemiyor

Obsidian'ın tanınmış isimlerinden, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity ve Pillars of Eternity II: Deadfire'ın yönetmeni Josh Sawyer, Deadfire'ın satışlarının çok düşük kaldığını ve eğer günün birinde bir devam oyunu yapacak olurlarsa bu seriye olan yaklaşımlarını tamamen baştan gözden geçirmeleri gerekeceğini söyledi. Ancak bu ticari başarısızlık Obsidian'ı ciddi hayal kırıklığına uğratmış görünüyor ve bu da Pillars 3'ün geleceği açısından hiç de iyi değil.

"Eğer günün birinde bu tarzda bir Pillars oyunu yapmayı daha düşünürsek oyunun tüm formatını gözden geçirmemiz gerekecek. Acaba ilk oyun oyuncuların bu tür bir oyuna olan açlığını giderdi ve ikincisi ilgilerini çekmedi mi? İkinci oyunu yeterince duyuramadık mı? Birbirinden iyi incelemeler ve ilk oyunun güçlü satışlarına rağmen acaba oyuncular aslında oyundan hoşlanmadılar mı?" diyor Sawyer.

Sawyer, en büyük sorunun Obsidian'ın bu düşük satışların nedenini kestiremiyor olması olduğunu söylüyor. Gerçekten de Deadfire neredeyse tüm çevrelerden yüksek notlar almıştı, şuradan oyunun puan ortalamalarını görebilirsiniz siz de.

> The Outer Worlds - İnceleme

"Deadfire kötü eleştiriler almış olsa en azından düzeltmemiz gereken sorunların ne olduğunu bilirdik. Obsidian kitlesine istedikleri oyunu veremedim ve nerede yanlış yaptığımızı da bilmiyorum, yani sorunların ne olduğunu ve nasıl çözülebileceğine dair ancak tahmin yürütebiliyorum" diyen Sawyer'a katılmamak mümkün değil. Ortada herkes tarafından övülen ama yeterince satmayan bir oyun var, bu da benzer türde bir Pillars 3 oyununun daha bile az satması anlamına gelebilir.

Obsidian son oyunları The Outer Worlds'ün satışlarından son derece memnun ama sırf ticari başarı için 'o tür' RYO'lara odaklanmalarını da tercih etmem şahsen.

YORUMLAR
Mert
11 Kasım 2019 13:26

Reklamla alakalı bence. Yeteri kadar duyurulamadığı gibi göz önünde de bulunamadı, bir anda çıktı ve kayboldu.

MSelm
11 Kasım 2019 11:52

Divinity OS'lerin bu kadar başarılı olduğu bir dönemde oyunsever kitleye suçu atmak doğru olmaz. Her ne kadar 2. Pillarsı oynamasam da ilk Pillars'ı oynarken en büyük sıkıntım bir iyi grafikli Infinity Engine oyunu gibi hissettirmesiydi. O oyunları sevenler için ne mutlu ama demek ki o kitle artık tatmin edemiyor satış anlamında (bir de ilk oyunun hype'ı olmayınca). Crpglerin Divinity OS'ler gibi çok yönlü olmayı başarmaları gerekiyor artık. Zira Torment tides of numenera da satış anlamında başarısız oldu.

 

Decypher
MSelm
11 Kasım 2019 12:04

Aslında suçu oyunculara attığını düşünmüyorum ama herkes överken neden satmıyor diye sorguluyor gibiler. Bence en kötü durum senaryosu daha casual kitlelere yönelik RYO'lar yapmaya başlamaları olur bu durumda.

Monthius
Decypher
12 Kasım 2019 17:15

Ben problemlerden birinin o dönem insanların biraz izometrik RYO bolluğuna boğulması olduğunu düşünüyorum. Tides of Numenera, Tyranny, PoE 1, hatta eski Black Isle oyunlarının Enhanced Editionları, Divinity: OS 1-2 falan derken PoE 1 ilk çıktığında içerisinde olduğumuz izometrik RYO açlığı yoktu ortada. O yüzden de çok başarılı ve iyi bir oyun olmasına rağmen satışları altta kaldı diye düşünüyorum.

 

MSelm
Decypher
11 Kasım 2019 12:22

Katılıyorum. cRPG'leri bırakıp tamamen Outer Worlds tarzına geçmeleri çok kötü olur. Sadece biraz daha günümüz oyunseverlerine de hitap edecek şekilde oyun geliştirseler çok daha iyi olur. Mesela ben tercih etmesem de Coop çok seviliyor bu dönemde. Ayrıca RTwP sistemi çok arkaik geliyor bana, sağlam bir fizik motoru + Turn Based combat olsa mis gibi olur. Wasteland 3 kötü satarsa tüm dediklerim boşa gider tabii (umarım iyi satar) :)


Parolamı Unuttum