Deus Ex: Mankind Divided için Yeni Detaylar Geldi

Detay ver bize Square

Square Enix birkaç gün önce bombayı patlatarak Deus Ex: Mankind Divided’ı duyurmuştu.

Yayınlanan duyuru videosuyla da iyice heyecanlanmaya başladığımız oyunun Game Informer’ın yeni sayısında kapak konusu olduğu biliniyor. Söylentileriyle kendisini tanıdığımız ve çoğunlukla da nokta atışı yapan Shinobi602, Game Informer’da yer alacak detayları erkenden paylaştı.

İşte o detaylar:

  • Oyun Human Revolution’dan iki yıl sonra, 2029’da geçiyor.
  • Sadece hikaye modunun bahsi geçiyor. Multiplayer’ın varlığından söz edilmemiş.
  • Adam Jensen (ana karakter) Task Force 29 isimli hükümet destekli gizli bir tim üyesi. Bu tim terörizme karşı mücadele veriyor.
  • Jensen, Task Force 29’a tamamen güvenmiyor. Aynı zamanda gizli bir örgüt olan Juggernaut Collective’e de bilgi akışı sağlıyor.
  • Deus Ex’in doğasına uygun olarak güvenemeyeceğimiz ve çelişkili görevler alacağız.
  • Boss mücadelelerine istediğimiz şekilde (gizli, vur-kır) yaklaşabileceğiz.
  • Mankind Divided’ın Human Revolution’ın hangi sonu baz alınarak yapıldığı belli değil. Amaçları tüm sonlardan parçalar alarak oyunun geçmişini oluşturmak.
  • Hikaye Jensen’ın kefaretine odaklanıyor.
  • Anlatılan hikaye orijinal Deus Ex’e bağlanacak.
  • Mankind Divided ile birlikte orijinal Deus Ex’te anlatılan geçmişin tamamen doğru mu olduğu, yoksa hiç bilmediğimiz şeylerin de mi var olduğu ortaya çıkacak.
  • Çok çeşitli çevrelerle karşılaşacağız.
  • Kadınlar da sıradan düşmanlar arasında bulunacak.
  • Bahsi geçen bir görevde bir terörist grubunun lideri hakkında bilgi almamız gerecek.
  • Bilgi alacağımız kişi polisin elinde olduğundan ya bilgi sahibi kişinin karısına yağ çekip ipucu toplayacağız ya da polisle çatışmaya gireceğiz.
  • Üçüncü bir seçenek olarak çok zor da olsa bölgeyi tamamen kolaçan edip liderin yerini kendimiz bulabileceğiz.
  • Liderle temasa geçtikten sonra diplomatik ya da şiddet dolu bir sonuç ortaya çıkacak.
  • Transhuman’lara (augmentation geliştirmeli insanlar) polisler tarafından clanks deniyor.
  • Oyunun istediğimiz yerinde gizlilik, istediğimiz yerinde aksiyona başvurabileceğiz.
  • Yan görevler daha anlamlı olacak. Örneğin; bir yan görevde suç örgütüyle anlaşma yaparsak, ilerdeki bir ana görevde bu örgütün bize yardım etme olanağı doğacak.
  • “Şunu al getir” türünden yan görevler olmayacak. Geliştirici ekip yan görevleri oyunun dünyasını daha iyi anlamamız için koyuyor.
  • Oyundaki augmentation’lar Human Revolution’dan iki kat daha fazla.
  • Örnek verilen augmentation’lar:

- Tesla: Jensen’ın eklemlerinden çıkacak dartlar sayesinde düşmanları işaretleyip ardından sessizce alt edebileceğiz.

- Silent Run: Sessizce hızlı hareket etmemizi sağlayacak. Görünmezlikle birlikte kullanılabilecek.

- C.A.S.I.E: İnsanların zihinsel durumlarını analiz edip konuşmada ona göre bir yol izleyebileceğiz.

- PEPS Gun: Ölümcül olmayan bu silah Jensen’ın biyonik kolundan çıkarak düşmanlara sarsıcı bir bomba atma olanağı sağlayacak.

  • Augmentation’lar hızlı değişim için d-pad’e atanabilecek.
  • Augmentation’lar enerjiye bağlı olarak çalışacak. Ancak enerji, augmentation’ları kullanmaktan çekinmememizi sağlayacak şekilde ayarlanıyor.
  • Yeni hack augmentation’ı sayesinde kısayollar açabileceğiz.
  • Human Revolution’daki kayıt dosyalarının aktarılması gibi bir plan yok.
  • Deus Ex MMO’su için plan yok.
  • Eidos gizliliği tercih eden oyuncuların daha çok eğlendiğini fark ederek, silahlı çatışmayı toparlamak için uzun zaman harcamış.
  • Düşmanlarla girdiğimiz çatışma çizgisel bir hissiyat vermeyecek.
  • Silahlarımızı çatışmanın istediğimiz anında özelleştirebileceğiz.
  • Bazı düşmanlar exo-iskelet veya mech gibi ileri seviye teknolojiyle donatılmış olacak.
  • Düşmanlar özellik, silah, teknoloji gibi alanlarda çok çeşitli olacak.
  • Yapay zeka artık daha agresif.
  • Çevredeki bazı öğeler çatışma sırasında hasar alabilecek.
YORUMLAR
Parolamı Unuttum