God of War'un kreatif direktörü Cory Barlog verdiği son röportajda yine ilgi çekici açıklamalar yaptı: meğer hem Sony'nin içindeki bazı isimler, hem de oyunun bazı hayranları artık Kratos'u geride bırakmanın zamanının geldiğini düşünüyorlarmış.
Barlog IGN'ye verdiği röportajda şunları söylüyor: "Kratos'un benim için anlamı çok büyük. Oyunu geliştirme aşamasındayken çoğu kişi (ki aralarında bizim stüdyodan isimler de vardı) 'neden Kratos'u hala tutuyoruz ki' diye sormaya başladılar." God of War serisinin içinde Kratos olmadan da devam edebileceğini düşünmek şimdilik ilginç gelse de bir noktada bayrağı oğlu Atreus devralabilir gibi de duruyor.
Barlog yeni oyun için de az daha Kratos'un oğlu Atreus'tan vazgeçmenin eşiğine gelindiğini ama buna karşı koyduğunu da ekliyor.
"Bir ara neredeyse Atreus'tan vazgeçmeye zorlandım çünkü herkes bunun ne kadar karışık olacağına dair panik içindeydi. Ama Kratos'tan vazgeçmeyi asla düşünmedim, daha en başından beri bazı kişilerin nefret ettiği bir karakteri kullanmanın beraberinde getirdiği zorlukları göğüslemek istediğimi söylüyordum. Bazıları 'ben bu karakterden hiç hoşlanmıyorum, kınanması gereken şeyler yapıyor' diyorlar. Ama onu bu şekilde yazan biziz. Onun bir anti-kahraman olmasını biz istedik."
Yeni God of War'da da Kratos öyle pamuk gibi bir karakter olmayacak elbette, ama genel hedef oyuncuların Kratos'la daha iyi bir bağ kurmalarını, onu anlamalarını sağlamak. Barlog oyuncuların Kratos için üzülmelerini, ona destek olmalarını ve yaşadıklarına dair empati kurmalarını sağlamak istiyormuş.
Barlog'un röportajını 27:06'dan itibaren seyredebilirsiniz:
20 Nisan'da PlayStation 4'e özel olarak yayınlanan oyunda Kratos'u bir baba figürü olarak izlemek gerçekten de ilginç bir deneyim olacak. Bakalım Barlog'un dediği gibi kendimizi Kratos'a çok daha yakın hissedecek miyiz, Kratos gibi acımasız bir adamın geçirdiği değişiklikler oyuna nasıl yansıtılacak. Bu soruların cevaplarını öğrenmemize artık kısa bir süre kaldı.