Şahsen Helldivers 2’nin son yıllarda oynadığım en acayip oyun olduğu kanısındayım. Oyun bazen öyle raddelere geliyor ki, fazla dopamin sebebiyle “overstimulation” yani aşırı uyarılma haline geçip baygınlık geçirebiliyorsunuz. Peki ama ben, hayatında hiç Helldivers oynamamış bir oyuncu, co-op bir oyunu nasıl tek başıma oynayabiliyorum? Hem de yüksek zorluk derecelerinde.
İşte bugün sizlere, uzun saatlerin ardından geliştirdiğim stratejilerimi ve solo Helldivers 2 tecrübemi anlatacağım.
Odadaki Fil
Öncelikle malumun ilanıyla başlayalım. Helldivers 2, tepeden tırnağa bir co-op oyunu. Her şey, yani oyundaki en ufak detaylar bile bu oyunu başkalarıyla oynamanız için tasarlanmış. Hatta solo oynarken bazı bölgelere erişemeyecek, bazı görevleri yapamayacaksınız. Öncelikle bunu kabul etmemiz gerekiyor.
Ama diyelim arkadaşlarınız Helldivers 2’yi sizin kadar sevmedi. Ya da ne bileyim, oyunu oynayacak kimse bulamadınız, kimseyi ikna edemediniz sonuçta oyun gerçekten pahalı. Tanımadığınız kişilerle de oynamayı sevmiyorsunuz. O zaman Helldivers 2’yi almalı mısınız?
Mesela bu kapıları açamayacaksınız
Bana sorarsanız evet. Çünkü satırları yazarken oyunda tamamen solo olarak 25. saatimi tamamladım. Hem de 7. seviyede (toplamda 9 seviye var) rahatça oynayabiliyorum.
Strateji, Strateji, Strateji
Bir kere baştan konuşalım. Eğer demokrasiyi ve özgürlüğü tek başınıza savunacaksanız, aynı gerçek dünyada olduğu gibi, epey mesai harcamanız gerekiyor. Tabii Helldivers 2’de ağzınız değil, silahlarınız çalışıyor.
Mesaiden kastım “grind” elbette. Çünkü düşük seviye silahlar ile yüksek zorluk seviyesinde solo oynamak imkansız. Bakın zorlanırsınız demiyorum, imkansız!
Çünkü ilk silahlarınızın ve stratagem’lerinizin tamamı, yüksek zırhlı düşmanlar için işe yaramaz birer metal ağırlık şeklinde. Bu yüzden kendinizi grind’a vermeli ve seviyenizi yükseltmelisiniz.
Bunun için de oldukça kolay bir yolumuz var elbette.
Öncelikle savaş haritasına gidiyor ve kendinize şu üç görevden birini buluyorsunuz: Terminate Illegal Broadcast (ilk tercihimiz), Upload Escape Pod Data ve Pump Fuel to ICBM.
Terminate Illegal Broadcast görevi ilk tercihimiz. Bunu haritada radar şeklinde görünen simgesi ile tanıyabilirsiniz. Görevi bulduktan sonra ikinci planımız devreye giriyor. Hız!
Kuleden Dönen Var!
Görevi seçtiniz, pod’unuzdan indiniz. Şimdi ilk yapmanız gereken şey radyo kulesini bulmak. Radyo kulesinin üzerine patlayıcı stratagem’lerinizden birini salıveriyorsunuz ve bum. Ana görevi tamamlamış oldunuz. Şimdi sıra hızlıca çıkış yapmakta.
Evet, yan görev ya da nest temizlemek ile uğraşmıyorsunuz. Tabana kuvvet kaçış geminizi çağırıp görevden uzaklaşmanız gerekiyor. Eğer dediğim işlemi uygularsanız, 4 dakika içerisinde ortalama 200-250XP kazanabiliyorsunuz. Şahsi rekorum 3 dakika 50 saniye. Yani yaklaşık 1 saat içerisinde 3000XP toplayıp hızlı hızlı seviye atlayabilirsiniz.
Aynı durum diğer görevler için de geçerli fakat optimal olarak en çok tecrübe puanını bu görevden kazanıyorsunuz. Çünkü uydu görevinde de yakıt görevinde de bir süre uğraşmanız gereken detaylar var. Radyo istasyonunu patlatmak ise 10 saniye sürmüyor.
Hatta 5. Seviyede bomba atarı elinize geçirdiğinizde, sadece silahınızın yere iniş süresini bekliyorsunuz.
Yani evet, bir süre sadece bu görevleri koşuşturacak ve 15. Seviyenin üstüne çıkmaya çalışacaksınız. Daha sonra açılan silahlar sizi bir süre yüksek seviyeler için idare edebilecek. Nihai hedefimiz ise 20. seviyeye ulaşabilmek.
Süper Dünya İçin!
Gelelim silah, zırh ve stratagem tercihlerimize. Öncelikle 5. Seviyenin ardından mutlaka ama mutlaka bomba atarınızı envanterinize ekleyin. Bomba atarın 10 kadar mermisi ve yanınızda taşıyabileceğiniz tam iki şarjörü bulunuyor. Yetmiyor, her supply pack’ten 2 adet şarjör çıkıveriyor. 5. Seviye ve altı oyunların tamamında bomba atarı özgürce ve keyifle kullanabilirsiniz.
Dikkat etmeniz gereken şeylerden biri zırhlı düşmanların, örneğin ilk seviyelerde Hive Guard ve Strider, üzerinden sekebilecek mermiler. Farkında olmazsanız üstünüze doğru seken bir bomba, beklemediğiniz anda ayaklarınızı yerden kesebilir. Hatta ayaklarınızı vücudunuzdan bile kaybedebilirsiniz…
Ana silah tercihiniz tamamen size kalmış. Fakat şahsen, Warbond’un dördüncü sayfasında usul usul bekleyen SG-225 Breaker’ı şiddetle öneriyorum. Aslında bir pompalı tüfek olan bu silah, sandığınızın aksine korkunç derecede güçlü.
Helldivers 2, pompalı tüfeklere farklı bir açıdan yaklaşmış. SG-225 Breaker da pompalı tüfekten ziyade bir uzun namlulu tüfek görevi görüyor. Şaka değil, haritanın öbür ucundaki düşmanlarınızı bile 3-4 mermide ziyan edebiliyorsunuz. Namludaki mermi ile toplamda 17 mermi bulunuyor bir şarjörde.
Hem otomatik hem de semi olarak kullanabileceğiniz silahı otomatik olarak kullanmanızı tavsiye ediyorum. Üstünüze gelen dev düşmanların üzerine 17 kadar saçma boşaltarak delik deşik edebiliyorsunuz.
Stratagem’ler için ise basit tercihlerim şunlar: Gatling Turret, bomba atar ve Eagle Air Strike. En azından dediğim gibi 15. Seviyeye kadar sizi rahatça götüreceklerdir.
Zırh için ise, solo oynayacaksanız, “hız” ana temamız olacak. Bu nedenle henüz Warbond’un ilk sayfasındaki SC-34 Infiltrator isimli hafif zırh epey işinizi görecek. Zırhın pasifi ile birlikte gelen “UAV” özelliği ve sizi “neredeyse” görünmez yapması da pastanın üstündeki çilek oluyor.
Unutmayın, sürekli mobil olmak ve hızlı hareket etmek hayatta kalmak adına tek şansınız.
Fakat daha yüksek zorluk seviyeleri için farklı tercihlerimiz var.
Temkinsiz Sular
Nedir bu tercihler? Shield Generator Pack ve canım ciğerim Railgun.
5. seviye ve üstüne çıktığınızda yaşayacağınız kaosu ne bomba atar ne de hava saldırıları kurtarabilir. Zırhlı düşmanların tamamını öldürebilmek için size gerçekten zırhı delen ve mesafe tanımayan bir silah gerekiyor. Bu silah da railgun.
Her atışta şarjörünü değiştirdiğiniz bu silah, full şarjlı haliyle Charger ve Hulk benzeri zırhlı düşmanları ortalama 5-6 atışta harcayabiliyor. Hem de bu düşmanların zayıf noktalarını bulmakla uğraşmanıza gerek kalmıyor. Kafalarına kafalarına ateş edebiliyorsunuz kısacası.
Burada ufak bir detay ise silahın ayarı. Eğer Railgun’ı aldığınızda şarjör değiştirme tuşuna basılı tutarsanız “safe” ve “unsafe” seçeneklerini göreceksiniz. Biz, unsafe olanı tercih ediyoruz. Unsafe halinde Railgun’ı ciddi seviyelere şarj ederek ateş edebilmek mümkün hale geliyor. Bu sayede de zor olsa da büyük düşmanlara tek atma imkanınız bile ortaya çıkıyor. Tabii silahı çok şarj etmemeye dikkat edin zira patlarsa hem silahınız, hem de kafanızın büyük bir bölümü ortadan kayboluyor…
Shield Generator Pack de solo oyuncu olarak atar damarlarınızdan biri. Yüksek seviyelerde hafif zırh tercihimizi, bu sırt çantası ile kompanse ediyoruz. Etrafınızda bir kalkan oluşturan bu sırt çantası, birkaç hasarı sizin adınıza engelleyebiliyor. Örneğin etrafınızı bir anda saran Hunter’lardan bu çanta sayesinde kurtulabiliyorsunuz. Aynısı, üstünüze bir anda yığılan Devastator’lar için de geçerli.
Klasik Loadout'um Bu Şekilde
Helldivers to Hellpods
Evet, maalesef Helldivers 2 tamamen co-op olarak tasarlanmış bir oyun. Fakat bu durum onu solo oynayamayacağınız anlamına gelmiyor. Doğru taktikleri ve silahları kullanarak geçemeyeceğiniz bir zorluk seviyesi olacağını düşünmüyorum. Tabii bu iddiamı, ilerleyen günlerde Helldive seçeneğine ulaşmayı deneyerek kanıtlamaya çalışacağım.
"Zihinsel hazırlığı olmayan fiziksel güç, zaferi garanti etmek için yeterli olamaz." - Sun Tzu