Post-Apokaliptik Bir Nükleer Makale
Devamını oku“Sıra Tabanlı Oyunda Akıcılık Arayan Adamla Huzura Doğru” programına tekrardan hoşgeldiniiiz. Bu ayki konuğumuz, kalitesi ile BU NASIL BAĞIMSIZ dedirten, çıkardığı her oyun ile ÖF NE BİÇİM SANAT diye inleten, şahane hikâyeleri ile bizleri sarmaladığı tonlarca macera oyunundan tanıyacağınız Daedalic’in yeni oyunu Blackguards! Fallen Enchantress’tan beri şöyle saran strateji-RYO’ya hasret kalmıştık ki Daedalic imdadımıza yetişti. Son incelediğim Daedalic oyunu olan Memoria’yı da ne biçim övdüğüm düşünülünce (nasıl övmeyeyim), firmadan dolgun bir ödenek aldığım sanılabilir… Bu tür söylentilere kanmamanızı önerip düşünce balonumun içerisinde “ah nerede!” diyor konuya geri dönüyorum efenim.
Blackguards’ın derinlerine inmeden önce oyunun durduğu yerin Daedalic için bile yeni bir seviye olduğunu söylemeliyim. Halihazırda kalitesiyle övdüğünüz bir firmanın "daha bile iyi" bir oyunuyla karşılaşınca insan heyecanlanıyor tabii. İşlerin Blackguards’ta neden “farklı” olduğuna gelirsek; Blackguards sıra tabanlı bir strateji oyunu. Yani macera türüyle öne çıkan yapımcıları için baştan aşağı yeni bir alan. Bu önceleri beni korkutsa da Steam’in erken erişim uygulamasında gördük ki firma ne yaptığını biliyor. Ama ne yalan söyleyeyim, işin uzmanı çıkmalarını da beklemiyorduk. Firma hem türde örnek kabul edilebilecek bir işe imza atmış, hem de macera oyunlarında başardığı hikâye anlatım şahaneliğini strateji türüne taşıyabilmiş. Sonuç Blackguards olmuş, hem de ne güzel olmuş!

Sıra tabanlı oyunlarda petek dokuyu icat eden ilk Japonu alnından öpmek lazım. Tıpkı az önce örneğini verdiğim Fallen Enchantress’ta olduğu gibi Blackguards da hareket mekanizmasında petek petek kutuları tercih ediyor. Gelişmiş yetenek ağaçları ve stat dağılımlarının oyun içindeki birçok öğeye etki etmesinden ötürü Blackguards’ın RYO anlamında derin ve doğru bir yol izlemiş olduğunu söyleyebilirim. Yeteneklerin çeşitliliği yüksek olunca, Blackguards'ın en temel oyun mekaniği de durup düşünmek oluyor. Tıpkı çoğu sıra tabanlı oyunda olduğu gibi Blackguards’da da tek bir sıra, bir hareket bir de aksiyonu ifade ediyor. Ama bu donuk mekaniğe Daedalic’in eşsiz hikâye anlatımı öyle güzel yedirilmiş ki, Neverwinter oyunlarındaki gibi Mehter Takımı kıvamında dur-kalklar yaşamıyor, aksine, gariptir (Serpil şimdi kızacak) sıra tabanlı bir oyunda ummayacağınız türden bir akıcılık yakalıyorsunuz.
BİR DEĞİL, ÜÇ DEĞİL, BEŞ DE DEĞİL, TAM 40 SAAT!
Blackguards, 35-40 saat arasında fantastik bir strateji deneyimi sunuyor. Her saati neredeyse 1 dolardan düşünürsek, oyunun 36 dolarlık fiyatı o kadar da korkunç gelmiyor kulağa (tabii siz bu yazıyı okurken kur ne alemde olacak bilemiyorum). Diğer taraftan muadillerine bakınca oyunun cep yaktığı bir gerçek. Buraya ayrıca oyunun baştan aşağı yeni bir evrende değil de kimilerinize tanıdık gelecek olan “The Dark Eye” FRP diyarında geçtiğini de bir nott olarak ekleyeyim. (Sarp buraya koş, FRP dedim!)
Dövüşçü, büyücü ve avcı olmak arasında seçiminizi şimdiden yapın. Blackguards, türünün kurallarını bozarak bir grubun değil sizin üzerinize odaklanacak ve size harika bir hikaye anlatacak. Farenizin sol kliğine geçmiş olsun diyor, sizi bir güzel Blackguards’a teşvik ediyorum.
KÜNYE
Blackguards (PC)
Tür: RYO, Strateji
Yapım: Daedalic Entertainments
Dijital İndirme(Steam): 35.99$
Yaş Sınırı: 16+
KARNE
NOTU:7+/10
SON KARAR: Hem uzun, hem güzel, hem farklı, hem de yeterince fantastik!
Bulunduğu Platformlar: PC/Mac
Ne İyi?
+Firma macera türünde yakaladığı hikaye anlatım başarısını şahane bir şekilde strateji türüne aktarabilmiş
+Guild Wars 2 tarzı sanatsal grafikler
+40 saati aşan oynanış süresi
Ne Kötü?
-Oyunun 10 saatten sonra rutinleşen mekanikleri
















