Çünkü yıllardan beri aradığım oyunu buldum da ondan!
Devamını okuLegacy of Kain, oyun dünyasının en çok sevilen ama popülaritesine ters orantılı olarak en az oyuna sahip olan markalarından biridir belki de. Kain ve Raziel gibi iki unutulmaz karaktere ev sahipliği yapması, kendine has ve gizemli bir dünyaya sahip olması ve oldukça sağlam olan kurgusuyla pek çok oyuncunun kalbinde özel bir yeri vardır kendisinin. Üstelik bu evrende yer alan vampirler parlamak, aşık olmak, parlamak, kan içmemek için kendine hakim olmak, parlamak ve bir de parlamak gibi gereksiz eylemlerde de bulunmazlar. Her biri köpek dişlerine kadar vampirliğin köklerine bağlıdır. Fakat tüm bu artılarına ve 16 yıllık geçmişine rağmen LoK adını taşıyan oyun sayısı sadece altıdır.
Serinin son oyunu LoK: Defiance’ın üzerinden neredeyse 10 yıla yakın bir süre geçmesine rağmen dedikodular haricinde adını duyamaz olmuştuk. Ta ki geçtiğimiz haftalarda Square-Enix yeni bir LoK oyunu üzerinde çalıştıklarını duyurana kadar. Yalnız bizi bekleyen ufak bir sürprizi daha vardı yapımcıların, o da adı Nosgoth olan bu yeni oyunun multiplayer olarak hazırlanıyor olmasıydı. Serinin çoğu hayranı bu habere sevinse de bir kısmının sevinç çığlıkları anında şaşkınlık nidalarına dönüşüvermişti. Çok geçmeden de sorular havada uçuşmaya başladı: Hikaye bazlı bir oyunu multiplayera çevirmek de nereden çıkmıştı şimdi? Daha anlatılacak pek çok hikaye, cevaplandırılması gereken bir sürü soru varken neden böyle bir karar alınmıştı?
NeoGaf forumlarındaLoK üzerine yazdığı incelemelerle tanınan Mama Robotnik (Secret of Mama’dan sonra gördüğüm en ilginç forum adı bu sanırım) de böyle düşünmüş olacak ki ufak bir araştırma yapmaya karar vermiş ve çok ilginç bazı belgeleri günışığına çıkarmış (neyse ki kül olmamışlar). Görünen o ki ayyuka çıkan tüm o “Yeni bir Legacy Of Kain oyunu yapılıyor!” haberleri aslında hiç de birer dedikodudan ibaret değilmiş, çünkü bugüne kadar tam 10 tane LoK yapımı gözlerinin yaşına dahi bakılmadan iptal edilmiş. Peki neler var aralarında? Gelin hep birlikte bakalım.
1. The Pillars of Nosgoth
Legacy Of Kain oyunlarının atası diyebileceğimiz The Pillars of Nosgoth, Silicon Knights ve Crystal Dynamics stüdyoları tarafından 90’lı yılların başında 3DO (Heroes 3, Requiem) için geliştirilmeye başlanmış.
Yapımcıların hedeflerinden biri yetişkinlerin severek oynayabileceği, Clint Eastwood’un “Unforgiven” filmindeki rolünü hatırlatan bir karakter yaratmakmış. Üst düzey bir zırh veya silahın olmadığı, kafanızı çalıştırmak zorunda kalacağınız bir şey ortaya çıkarmak istiyorlarmış. İkincisiyse klasik “iyi-kötü” ayrımının bulunmadığı gri bir dünya tasarlamak ve bu kavramları sorgulatabilmekmiş. Esinlendikleri bir diğer eser ise zengin dünyası ve kurgusal yapısıyla “Zaman Çarkı.”
Oyun 1994 yılında (yani serinin ilk oyunu Blood Omen: Legacy Of Kain’den iki yıl önce) yapımcıların aldığı ortak bir kararla iptal edilmiş. Hazırlanan tüm konsept çizimleri ve senaryoyu ise PlayStation 1 için geliştirdikleri bir başka oyunda kullanmışlar. Böylece 1996 yılında Blood Omen: Legacy Of Kain doğmuş. Dağıtımını Activision üstlenmiş.
2. Blood Omen: Legacy of Kain Enhanced
Playstation’daki başarılı satış grafiğinin ardından yapımcılar Blood Omen’ı Sega Saturn’e de çıkarmaya karar vermişler. Hem de cilalanmış ve biraz daha geliştirilmiş versiyonunu. İşin garip tarafı oyun %100 tamamlanmış ve oynanabilir durumda olmasına rağmen hiçbir zaman raflardaki yerini alamamış. Sebebiyse Activison ve Sega başta olmak üzere dağıtımcı firmaların ticari kaygıları. 1997’den bu yana pek de bir şey değişmemiş anlaşılan.
3. Sirens
1997 yılında Steve Ross ve ekibi, Quake motorunu kullanarak yeni bir oyun üzerinde çalışmaya başlamış. Sirens olarak adlandırılan oyun birbirine düşman iki kadim ırkı konu alıyormuş: Sirenler ve Daemonlar. Oyunun konusu şöyle: Yıllar süren savaşlardan sonra Daemon ırkı ezeli düşmanları Sirenleri yenip başka bir boyuta sürgüne gönderir ve hakimiyetlerini ilan eder. Ardından o dünyanın sakinlerinin ruhlarından, yaşam güçlerinden beslenmeye başlar. Yüzyıllar boyunca bu böyle devam eder ve dünyaları acımasız, karanlık ve ölümle dolu bir yere dönüşür. Derken bir gün Sirenler intikam için geri döner…
Oyun, 3 yıl sonra iptal edilmiş. Böylece onlarca karakter, mekan tasarımı, senaryo, dizayn, sıfırdan yazılan oyun motoru ve yapay zeka kullanılamadan ortada kalmış. “İyi de bunun Legacy Of Kain serisiyle ne alakası var?” dediğinizi duyar gibi oluyorum. Çok basit… Sirens’in baş tasarımcısı olan Steve Ross, Blood Omen 2’nin arkasındaki kişinin ta kendisi. Oynayanlarınız bilir, 2002 yılında yayınlanan BO2’de “başka bir boyuta sürgün edilmiş bir ırkın” yani Hyldenlerin geri dönüşü konu edilir. Benzerlik sadece bununla sınırlı değil elbette. Sirens’in konsept çizimleriyle Blood Omen 2’de karşımıza çıkan karakterler, mimari, teknoloji ve mekanlar arasında çok bariz benzerlikler var. Kısacası iptal edilen oyunun içeriği, Blood Omen 2’nin zeminini hazırlamış.
Sirens’ten bir Daemon (solda) ve Blood Omen 2’den bir Hylden (sağda).
4. Kain II (A)
İlk Legacy Of Kain oyunu ticari olarak başarılı olsa da geliştirilme süreci bayağı sancılı olmuş; çünkü Silicon Knights ve Crystal Dynamics stüdyoları arasında polis çağırmayı gerektirecek kadar şiddetli kavgalar yaşanmış. Bu da iki firmanın tekrar bir arada çalışma ihtimalini ortadan kaldırmış.
1997’de Activision yetkilileri oyunun devamının yapılmasına karar vermiş ve Crystal Dynamics’e teklif götürmüş. Hemen kabul eden stüdyo, bir senaryo hazırlayıp konsept çizimlerine başlamış, fakat sonuçtan memnun kalmayan Activision projeyi aynı yıl iptal etmiş.
5. Kain II (B)
Crystal Dynamics’in çalışmalarını beğenmeyen Activision, aynı teklifi bu kez Silicon Knights’a götürmüş. Kendi senaryolarını hazırlayan Silicon Knights çalışanları çok geçmeden oyunun üzerinde çalışmaya başlamış. Blood Omen’dan önceki olayları konu alacak olan oyunun Vorador’un etrafında şekillenmesini planlanmış. Fakat Crystal Dynamics oyunun geliştirilmesine engel olmuş ve çok geçmeden bu proje de iptal edilmiş (1997).
6. Shifter
1998 yılında Crystal Dynamics, Eidos için Shifter adında yeni bir oyun geliştirmeye başlamış. Oyunun konusu şöyledir: Bir zamanlar bir ölüm meleği olan ölümsüz bir yaratık, yaratıcısı tarafından ihanete uğrar ve ölüme mahkum edilir. Fakat bilinmeyen bir güç tarafından dengeyi yeniden sağlaması için kurtarılır. Bir yaşayan ölüye dönüşür ve ruhsal alemle maddesel alem arasında istediği zaman geçiş yapabilme yeteneği kazanır. Ardından efendisinden intikam almak için işe koyulur.
Nasıl? Çok mu tanıdık? Öyle de olmalı… Yapım aşamasının ortalarına geldiklerinde Eidos yetkilileri Shifter’ın tek başına bir marka olamayacağına ve yeteri kadar satmayacağına hükmetmiş, oyunun iptal edilmesini istemiş ve hazırlanan içeriğin yeni bir Legacy Of Kain oyununda kullanılmasına karar vermiş. Stüdyo çalışanları alınan bu karar karşısında ufak çaplı bir şok yaşamış, fakat projeyi değiştirmeye başladıktan sonra pek çok heyecan verici fikir bulmuşlar ve böylece bir yıl sonra Soul Reaver doğmuş (1999).
Shifter’ın konsept çizimlerinden bazıları oldukça tanıdık. Siz ne dersiniz?
7. Soul Reaver 2
Soul Reaver’ın başarısından hemen sonra Crystal Dynamics ikinci oyun için kolları sıvamış (2000). Aynı yazılımı ve aynı motoru kullanarak hazırlanmaya başlayan oyun Playstation 1 için tasarlanıyormuş.
Fakat bu çok uzun sürmemiş ve kısa süre sonra iptal edilmiş, ardından Playstation 2 ve Dreamcast için yeniden geliştirilmeye başlanmış. Bir süre sonra Dreamcast versiyonu da iptal edilerek yerini PC’ye bırakmış. Kısacası Sega oyuncuları vampirlere hasret kalmaya devam etmiş.
8. Chakan II: The Forever Man
Sirens’in iptal olmasının ardından Steve Ross ve ekibi 2000 yılında Dreamcast platformu için Chakan II’yi geliştirmeye başlamış. Ama çok geçmeden bu da Sirens ile aynı akıbete uğramış ve iptal edilen oyunlar kervanına katılmış.
Chakan II için tasarlanan karakterler ve mekan tasarımları Blood Omen 2’nin açılış bölümlerini oluşturuyor. Örneğin Kain’in yardımcısı vampir Umah, aslında Chakan II için tasarlanan Wormrider’ın ta kendisi. Sonraki bölümler ise Sirens’ten gelme. Bu da BO2’nin serinin diğer oyunlarından neden bu kadar farklı olduğunun kanıtıdır belki de.
İşte size birkaç örnek görsel:
Göğüslerindeki simgeye dikkat.
Chakan’da Wormrider olarak anılan kadın (solda) ve Blood Omen 2’den vampir Umah.
9. Legacy Of Kain: The Dark Prophecy
Bildiğiniz gibi Eidos, LoK: Defiance’ın ardından Crystal Dynamics’i Tomb Raider serisinin başına getirdi. Yeni Legacy Of Kain oyunu ise Defiance’ın yapımına katkıda bulunan Ritual Entertainment’a emanet edilmişti.
Crystal Dynamics’ten tavsiyeler alarak yapıma başlayan Ritual, oyuna biraz “heavy metal” havası katmayı da planlıyormuş. Kain’i yöneteceğimiz oyunda bazı tanıdık mekanların yanı sıra yepyeni yerler de görmemiz, Hylden boyutunu ziyaret edebilmemiz düşünülüyormuş. Hylden boyutu oyunda önemli bir yere sahip olacak şekilde tasarlanıyormuş. Böylece hem bu kadim ırk hakkında daha fazla şey öğrenebilecek hem de Defiance’ta cevaplanmamış bazı sorulara yanıt bulabilecekmişiz.
Bunun dışında Kain’in gelecekteki ve geçmişteki hâllerini de yönetebileceğimiz, fark ettirmeden genç hâlimize yardım edebileceğimiz bölümler de oyunda yer alacakmış. Hatta Raziel’i ya da Vorador’u yardıma çağırma özelliğini eklemeyi bile düşünmüşler. En ilginciyse Kain’in insan, kurt ve vampir formları arasında geçiş yapabilecek olmamız sanırım.
Bu ümit vaat eden proje ne yazık ki sadece dört ay sonra bilinmeyen bir nedenden dolayı Eidos tarafından iptal edilmiş (2004).
Kain’in kurt ve vampir görünümü
10. Legacy Of Kain: Dead Sun
Geldik listenin son ve en çok can yakan oyununa. 2010 yılında geliştirilmeye başlanan; 2012’de Square-Enix tarafından iptal edilen; Unreal Engine 3 ile hazırlanan; Playstation 3, Xbox 360, PC ve Playstation 4 için geliştirilen Dark Sun.
Square-Enix 2009 – 2010 yılları arasında yeni bir LoK oyunu için Climax Studios’un (Silent Hill: Origins) kapısını çalmış. Kabul etmeleri hâlinde bazı şartları varmış: oyunun hem tek kişilik senaryosu hem de multiplayer modu olması, yepyeni bir karakterin etrafında şekillenmesi ve önceki yapımlardan bağımsız bir senaryoya sahip olması. Climax bu şartları kabul etmiş ve Crystal Dynamics’in danışmanlığında oyunu geliştirmeye başlamış. Multiplayer modu içinse Psyonix adlı stüdyoyla anlaşmışlar.
Oyunun senaryosu Nosgoth’un uzak geleceğinde, Soul Reaver’daki olaylardan sonraki bir zaman diliminde geçiyor. Bu dönemin vampirleri evrim geçirmiş, ciltleri maviye dönmüş, kurbanlarının ruhlarını emebilmeye başlamış ve maddesel alemle ruhsal alem arasında geçiş yapma gücü kazanmış. Saradin adıyla tanınan bu ırkın üyelerinden biri olan Gein, bir gün Asher adındaki bir insana saldırır, onu öldürür ve ruhuyla beslenir. Fakat beklenmedik bir şey gerçekleşir ve Asher’ın ruhu Gein’in vücudunu ele geçirir. Böylece eşi benzeri olmayan bir varlık ortaya çıkar. Asher köyüne geri dönmeye çalışır, fakat onun yokluğunda insanları saldırıya uğrar ve tüm yerleşim yerleri yakılıp yıkılır. Asher intikam almaya yemin eder ve serüven başlar.
Oyun açık-dünya olarak tasarlanıyormuş. Oynanış biçimi olarak da Soul Reaver’ın keşif ve bulmaca formülünü baz almışlar. Devasa boss savaşları, sinematik dövüşler (Arkham serisi gibi?), geliştirilebilir özel yetenekler, iki boyut arasında geçiş yaparak çözülen bulmacalar ve zindanlar oyunun başlıca özellikleri olarak düşünülmüş. Ara sıra Gain’in görüntüsüyle karşılaşacağımız ve bize olaylara vampirsel bir bakış açısı sunacağı da planlanan bir diğer etmen. Ayrıca ilerleyen bölümlerde hikayenin önceki oyunlara bağlanması da düşünülenler arasındaymış.
Fakat, üzerinde çalışılmaya başlanmasından aşağı yukarı iki yıl sonra, hedeflenen satış rakamını karşılayamayacağı gerekçesiyle oyunun tek kişilik senaryosu Square-Enix tarafından iptal edilmiş. Bugün Nosgoth ya da War of Nosgoth olarak bizlere duyurulan oyun ise Dark Sun’ın multiplayer modunun geliştirilmiş hâlinden başka bir şey değil.
Nosgoth hakkında çok fazla şey bilinmiyor fakat Mama Robotnik’in iddiasına göre “Monday Night Combat” tadında bir şey olması bekleniyor. Elbette uygun silahlar ve saldırı çeşitleriyle birlikte.
Serinin geçmişine bakıldığında ne kadar çok şey kaçırdığımızı görüp hayıflanmamak elde değil. Öte yandan Nosgoth’un da her an iptal edilme tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu söylemek de sanırım yanlış olmaz. Kim bilir? Belki bir gün Dark Prophecy ve Dead Sun’daki güzel fikirleri bir araya getiren kaliteli bir Legacy Of Kain oynama şansını bulabiliriz. O zamana kadar Raziel’ın eski maceralarıyla avunmak zorundayız ne yazık ki.
Not: Daha fazla konsept çizim ve görsele göz atmak isteyenler orijinal konuya buradan ulaşabilirler.
Asher / Gain