A Way Out'un geliştiricisi, şimdilerde de It Takes Two üzerinden çalışan Josef Fares, oyun dünyasının en renkli kişiliklerinden biri. Röportajlarda olsun, canlı yayınlarda olsun sözünü kesinlikle sakınmıyor, hatta aralara bolca argo da sıkıştırıyor. Ama oldukça sevilen biri olduğunu da söylemek lazım.
Fares, Polygon'a verdiği röportajda co-op oyunlara olan hayranlığından girmiş, abonelik servislerine bakış açısından çıkmış ve sorulara yine gayet keyifli cevaplar vermiş. Röportajın dikkat çekici kısımlarından biri de Game Pass ile ilgili düşüncelerini açıkladığı kısım. Fares, Game Pass'in ödeme modelinin oyun geliştiricilerine uzun vadede fayda sağlayıp sağlamayacağından emin olmadığını, sisteme karşı son derece karışık duygular beslediğini söylüyor.
Fares röportaj sırasında Game Pass'in geliştiricilerin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladığını ve oyuncuların bu sayede oynayacak daha çok oyun bulabildiklerine değinmiş. O da bunun çok iyi bir şey olduğunu söylüyor zaten. Ama aynı zamanda hikaye odaklı kısa oyunların 'kısa çöpü çeken' tarafta olabileceklerinden korkuyormuş.
"Netflix tarzı bir sistemin oyunlar için işe yarayacağından emin değilim, bunun uzun vadede nasıl işleyeceğinden de emin değilim. Beni biraz korkutan şey... Ödemeler neye göre yapılıyor? Emin değilim. Diyelim ki Netflix modeline sahipsiniz ve insanların oyununuzu oynadığı süreye göre ödeme alıyorsunuz. Eğer kısa bir oyuna, hikaye odaklı bir oyuna sahipseniz, haliyle daha az para kazanırsınız. Daha fazla kişinin oyun oynaması fikrine acayip açığım. Ama bu bizim nasıl oyun yaptığımızı etkileyecekse, işte orada bir sorunumuz var demektir".
Ancak Microsoft'un bildiğimiz kadarıyla böyle bir ödeme planı bulunmuyor. Hatta Phil Spencer'ın kendisi farklı ödeme yöntemlerini denediklerini, her yayıncı, geliştiriciyle farklı anlaşmalar yaptıklarını çünkü hala daha en iyi bulmaya çalıştıklarını söylemişti. Yani ortada "oynanan oyun saatine göre ödeme" diye kesinleşmiş bir model yok. Fares'in bu konudaki çekincesi de oldukça haklı, bu tür bir ödeme yöntemi geliştiricileri hikaye odaklı, nispeten kısa oyunlardan uzaklaştırıp çeşitliliği azaltır. Ama Microsoft'un böyle bir yolu tercih edeceğini zaten hiç sanmıyorum.
Phil Spencer'ın bu konuda yapmış olduğu açıklamaları da şuradan okuyabilirsiniz: Phil Spencer, Geliştiricilerin Game Pass'ten Nasıl Para Kazandığını Anlattı
A Way Out, EA Play ile birlikte Game Pass'e gelmişti, It Takes Two'nun da aynı şekilde geleceğini söyleyebiliriz.