Sevdiğiniz oyun için ne kadar harcamaya razısınız?
Devamını okuSpotu okuduğunuzda “Ama NetEase Games oyuna girmek için key verenlere rakip oyunlardan bahsetmeme şartı koymuştu” diyebilirsiniz. O mevzu yayıncılar için geçerli ve ben key’i öyle temin etmedim yani istediğim gibi Overwatch diyebilirim ehehehe.
Neyse sululuğu bir kenara bırakacak olursam, Overwatch ilk çıktığında Team Fortress 2’yle kıyas edilmesi sinirlerimi bozuyordu. Çünkü ikisi çok farklı oyunlardı ya. Teknik olarak Team Fortress hero shooter’ı icat eden oyundu fakat yine de aynı şey değillerdi işte. Hatta Overwatch’tan sonra Paladins için bile “Overwatch çakması” beyanı pek hoşuma gitmeyen bir şeydi. Aynı türden oyunların birbirlerinin çakması olarak anılması çok hoşuma gitmiyor anlayacağınız. Fakat Marvel Rivals Overwatch’tan büyük çakmış be kardeşim!
Şimdi NetEase Games’in karakter tasarım departmanındaki arkadaşlara ufak bir serzenişim var. Bakın abilerim ablalarım… Siz Overwatch’taki karakterlerin yeteneklerini aparmak istiyor olabilirsiniz. Ve hatta bu konudan ötürü eleştirilmekten de korkuyor olabilirsiniz, bunların hepsini anlayışla karşılıyorum. Fakat bu yetenek setlerini bölüp pörçük bir halde başka kahramanlara koyduğunuzda bunu anlamayacağımızı mı düşünüyorsunuz? Bizi salak yerine mi koyuyorsunuz?! Bu yetenek setlerinin o karakterde eksiksiz bulunmasının bir nedeni var. Siz böyle istediğiniz gibi her şeyi çorba edebileceğinizi mi zannediyorsunuz?!
Biraz sert bir rant oldu farkındayım ama örnek vermem lazım. Ana’nın Sleep Dart’ı bu tip oyun için pek de şaşırtıcı bir yetenek değil. Fakat Sleep Dart’a sahip olmasının nedeni dosta şifa, düşmana anti-şifa veren diğer yeteneğiyle kombolayabilmek. Sen bu felsefeden bihaber sadece Sleep Dart’ı alırsan ve bir diğer Overwatch karakteri olan Kiriko’nun can basma yeteneğini Marvel’ın Mantis’inde birleştirirsen hiçbir anlamı kalmaz. Ya hadi bak Overwatch’tan “esinlenmek” konusunda filtresiz davranıyorsun onu anladık da, e biraz da şu oyunun iyi yönlerini al be kardeşim. 6v6’dan 5v5’e düşürmelerinin bir nedeni varmış değil mi?
Oyunun felaket dengesiz oluşundan ya da kahraman havuzunun yetersiz olmasından şimdilik vurmak istemiyorum daha Kapalı Alfa’da neticede. Fakat oyunun TPS olması bana pek… Nasıl tarif edeceğimi bilmiyorum ama “Bana pek gelmedi”. Kahramanları görürsek onlara daha sıkı bağ kurarız diye mi düşünüldü bilmiyorum ama oyunun FPS olmasında herhangi bir engel yok gibi geldi bana. “Valve’ın sızım sızım sızan oyunu Deadlock’u da TPS, neden ona heyecanlanıyorum da Marvel Rivals’a burun kıvırıyorum” diye düşünürken Deadlock’un Marvel Rivals’a nazaran daha MOBA ve Tower Defense olduğu aklıma geldi. Neticede SMITE da oynamıştım ama “Neden bu oyun TPS ya?” diye söylenmemiştim.
Beni her zamanki sinirlendiren şeye geliyoruz aslında: Potansiyeller. Marvel Rivals çok güzel ve alternatif bir Hero Shooter olabilecek potansiyeli harcanmış gibi geliyor ve bu mevzu şirazeyi kaydırmama neden oluyor; şimdilik. Bazı problemlerin tam sürümde de devam edeceğini tahmin ediyorum fakat o gün geldiğinde de denemeye devam edeceğimi biliyorum.