Mimimi Games, Shadow Gambit İle Bizi Karayiplere Götürecek!

Bu sefer işin içinde lanetli korsanlar var

Mimimi Games Codename Süßkartoffel (tatlı patates) kod ismiyle geliştirdiği yeni gizlilik / taktik oyununu duyurdu! Yeni oyunumuzun tam ismi Shadow Gambit: The Cursed Crew ve bu sefer Karayiplere doğru heyecan dolu ve eğlenceli bir maceraya gidiyoruz!

Shadow Tactics ve Desperados III'ün ardından Mimimi Games'in nasıl bir temayla karşımıza çıkacağını çok merak ediyordum. Desperados III'te Isabelle Moreau'nun vudu yetenekleri aslında doğaüstüne olan kapıyı aralamıştı, Mimimi Games bu yeni oyunla o kapıdan bir geçiyor, tam geçiyor diyebilirim. Çünkü işin içinde bolca büyü var, zamanı durdurma, geri alma, ışınlanma... Ne ararsanız var! Çünkü söz konusu olan lanetli bir mürettebat!

Mimimi Games bu yeni oyunuyla bizi gerçekten de çok farklı bir maceraya çıkacak çünkü önceki oyunlara göre oldukça farklı yetenekler, farklı bir ortam ve farklı bir hikaye anlatımıyla karşılaşacağız. Bu sefer lineer bir oyun yok karşımızda, gemimiz Red Marley'e atlayıp istediğimiz adaya gidebilecek ve o adada bize verilen görevleri yapabileceğiz. Sırası hiç önemli değil. Hikaye anlatımının önemli bir kısmı ise görevler arasında Red Marley'de mürettebatımızla bir araya geldiğimizde anlatılacak.

Peki bu mürettebat neyin nesi diyorsanız oyunun tam bir Karayip Korsanları ve Monkey Island kafasında olacağını söyleyebilirim. Kayıp Karayipler adıyla bilinen gizemli takım adalar arasında gezinen baş kahramanımız Afia, kendi lanetli mürettebatını diriltmeye çalışıyor ilk başlarda. Bulduğumuz her bir Kara İnci sayesinde yeni bir mürettebatı diriltmiş oluyoruz. Bu sefer kullanabileceğimiz karakter sayısı önceki oyunlardan daha fazla, toplam 9 kişilik (Afia ve 8 korsan) bir ekibimiz olacak. Hani lineer bir oyun değil demiştim ya, mürettebatı da hangi sırayla dirilteceğimiz tamamen bize kalmış. Görevlere ise bu ekipten seçeceğimiz en fazla 3 kişiyle çıkacağız.

Bu 9 korsanın de yetenekleri tamamen kendilerine özgü. Yerde portal açıp başka bir yerden çıkabileninden tutun da, zamanı geri sarabilene kadar çok çeşitli yeteneklere sahip karakterlerimiz var. Örneğin Gaelle sihirli topunu (top derken şu savaşlarda kullanılan cinsten olan toptan bahsediyoruz) kullanarak kendi arkadaşlarını ya da düşmanları haritanın farklı yerlerine fırlatabiliyor; John Hughes Mercury ruh çapası sayesinde büyülü portallar açabiliyor (birinden girip diğerinden çıkabiliyorsunuz), Afia'nın mitik kılıcı sayesinde zaman ve uzaya meydan okuyan saldırılar yapabiliyoruz. Shadow Gambit'in en önemli farkı da istediğimiz her adaya istediğimiz her kombinasyonla çıkabilecek olmamızda yatıyor. Yani yanımıza ister Virgilio'yu alırız, ister Suleidy'i. Mimimi Games adalardaki görevlerin dilediğimiz her tür grupla tamamlanabilmesini sağlamak ve zorluğu dengelemek için ekstra çaba göstermiş. Yani "ekibe Gaelle'yi almasam bu bölüm bitmez mi acaba?" gibi dertlerimiz olmayacak. Ayrıca adaya farklı noktalardan da "çıkış yeri" seçebileceğiz ve bu da görevlere yaklaşımımızı doğrudan etkileyecek.

Bu tür oyunlarda Quick Load / Quick Save özelliğini ne kadar çok kullandığımızı biliyorsunuz. İşte bu sefer zamanı geri alma yeteneği ile Quick Load'a gerek kalmasın istemiş stüdyo. Gerçekten de beklenmedik bir hata yaptığımızda zamanı hemen birkaç saniye öncesine sarabiliyoruz. Quick Load özelliği tabii ki var, ama bu sefer bunu oyuna daha değişik biçimde de yedirmeyi tercih etmiş Mimimi. Oynanış videosunda da bunu gayet iyi kotardıklarını görüyoruz zaten. "Hayalet geminiz Red Marley size zamanı manipüle etme gücü veriyor. Stratejik seçimlerinizi gözden geçirmek için zamanı durdurun, birden çok karakter eylemini sıralayın veya o anı hafızaya alarak işler kötüye gittiğinde hemen başa dönün" diyerek bu türün alışageldiğimiz mekaniklerini oyun dünyasına ve hikaye anlatımına yedirdiklerini söylüyor stüdyo.

Oyundaki adalar irili ufaklı ama genel olarak harita büyüklüğünün Desperados III seviyesinde olduğunu söyleyebiliriz. Zaten aklıma gelen ilk soru bu oldu: Desperados III haritaları Shadow Tactics'e oranla hakikaten dev gibiydi, hele bir de aynı anda birden çok badge'i yapmaya çalışınca görevler bitmek bilmiyordu. Shadow Gambit haritalarının büyüklük olarak hangisine daha yakın olduğunu sordum ekibe ve her ne kadar haritalar (ya da adalar diyelim) büyük olsa da bu adalarda tekil görevler olacağı için bu görevler adanın belli kısımlarını kullanacaklar. Görevi illa uzatmak isterseniz adanın ta diğer ucundan karaya çıkabilirsiniz dediler hatta, şakacı çocuklar :)

Oyunun kötü adamları Engizisyon. Bunlar doğaüstü güçlerden nefret eden ve lanetlenmiş korsanları avlamak için ellerinden geleni yapan bir grup. Doğaüstünden nefret ediyorlar ama aralarında büyü kullananlar var, "ikiyüzlülük burada da kendini gösteriyor" diyor Mimimi. Ama büyü deyince aklınıza havada uçuşan alev topları falan gelmesin, öyle efektli mefektli büyüler görmeyeceğiz oyunda. Ne tür büyüler yaptıklarını ya da bunları açık seçik mi yoksa gizliden mi yaptıklarını oyunu oynadığımızda göreceğiz.

Ben gerek Mimimi'nin oyuna yaklaşımından, gerekse gösterdikleri videolar ve yaptıkları açıklamalardan bir hayli memnun kaldım. Mimimi Games'in aynı zamanda (ilk kez) yayıncılığını da üstleneceği Shadow Gambit: The Cursed Crew bu yıl içerisinde PC ve yeni nesil konsollar için çıkacak.

YORUMLAR
mit1980
24 Ocak 2023 19:19

Önce samuraylar, sonra kovboylar, şimdi korsanlar :) Last Tinker'ı yapan ekibin Commandos türünü canlandırıp şahlandıracağı kimin aklına gelirdi ki?

Yalnız üç kişiyle oynama zorunluluğu beni biraz bozdu :P Neyse, önceki oyunları kadar iyi olur umarım. Çıksa da oynasak!

Parolamı Unuttum