Naughty Dog'un The Last of Us çok oyunculu projesi üzerindeki çalışmalarını yavaşlattığı zaten bilinen bir şeydi, dün gece ise stüdyo resmi olarak bu projenin iptal edildiğini duyurdu. Bunun çeşitli sebepleri var ama en önemlisi Naughty Dog'un "bir canlı servis oyun stüdyosu" haline gelmek istememesi.
Naughty Dog'u bu düşüncesinden ötürü tebrik etmek lazım çünkü bu derecede başarılı tek kişilik hikaye oyunları çıkaran bir stüdyonun canlı servis furyasında özünden uzaklaşması hiç de güzel olmayacaktı.
Normalde The Last of Us Part 2'nin bir parçası olması planlanan çok oyunculu kısım sonradan ayrı bir projeye dönüştürülmüş, bu yılın başlarında ise Neil Druckmann bu yıl içerisinde projeyle ilgili daha fazla detay açıklayacaklarını söylemişti.
Naughty Dog'un konuyla ilgili açıklaması şöyle: "Çoğunuzun The Last of Us Online ismindeki projemize dair haberler beklediğinizin farkındayız. Bunu söylemenin kolay bir yolu yok: inanılmaz derecede zor bir karar vererek o oyunun geliştirilmesini durdurmak zorunda kaldık. Özellikle de The Last of Us Factions camiamız başta olmak üzere bir çok kişinin bu haberi iyi karşılamayacağını biliyoruz. Biz de stüdyo olarak aynı derecede üzgünüz".
Stüdyo böyle bir oyunu yıllarca desteklemenin ilerideki tek kişilik oyunlarını ciddi biçimde etkileyebileceğini, bu yüzden "bir canlıs ervis oyun stüdyosu olmak" ile "Naughty Dog mirasına yakışan tek kişilik hikaye oyunlarına odaklanmak" arasında seçim yapmak zorunda kaldıklarını ve ikinci seçeneği seçtiklerini söylüyor.
Naughty Dog'a doğru seçimi yaptığı için bizden de bir tebrikler.