Orisa'nın Çıkış Tarihi Belirlendi Ve Kaplan'dan Lucio Değişikliği Sinyalleri

Gözümüz yollarda kaldı Orisa, gel artık.

Overwatch'un üçüncü yeni kahramanı Orisa'nın çıkış tarihi belli oldu ve Ana ile Sombra'nın ardından gelen uzun bekleyiş süreci bitti. Yeni robot tankımız iki haftalık bir PTR deneme sürecinden sonra 21 Mart'ta oyuna eklenecek.

Efi adındaki 11 yaşındaki deha mühendisin yarattığı Orisa, Doomfist'in Numbani Havalimanı'na saldırmasından sonra yetersiz kalan güvenlik kuvvetlerinin yerini tek başına alacak. Blizzard'ın "anchor tank"diye tanımladığı karakter en kaba tabiri ile hareket kabiliyeti az ama çapa gibi güçlü şekilde bir noktaya tutunup orasını çok iyi savunan bir kahraman olacak. Aşağıda paylaştığım videoda Orisa'nın tasarlanma sürecini izleyebilirsiniz. Şunlar benim düşüncelerim elbette aynı fikirde olmayabilirsiniz; Yeni bir karakter gelmesi ve bunun tank olması beni çok sevindirmesine rağmen Orisa'nın her yeteneğinin bir şekilde diğer kahramanlara benzemesi beni rahatsız ediyor. Çünkü oyundaki bütün karakterlerin herkesin takdir ettiği yaratıcılıkta hazırlanmış farklı yetenekleri var. Böyle bir şey olacağını sanmıyorum ama Overwatch mekanikleri benzer karakter konseptleri ile mi oluşturuldu sorusu geliyor aklıma. Dediğim gibi düşük bir ihtimal lakin League of Legends'a baktığımda hep benzer mekaniklere sahip şampiyonları görmem böyle bir endişe yaratıyor. Bir de Blizzard yeter artık "Bariyer"li karakter çıkardığın...

Öbür yandan Lucio'ya değişiklik geleceğinin üzücü haberini verdiğim için kusura bakmayın. Reddit AMAçağrısına olumlu cevap veren Jeff Kaplan, Overwatch hayranlarının sorularını yanıtladı. Muhabbet esnasında ise oyuna gelecek değişiklikler hakkında ipucu vermekten çekinmedi. Birçok kişinin Lucio'nun takıma uymamasına rağmen Lucio'yu kesinlikle seçilmesi gereken bir karakter gibi görüp kahramandan tam performans sağlayamadıklarını söylüyor Kaplan. Oyuncuların Lucio'nun metada olması gerektiğini ama etkisinin az olduğunu düşündüğü için karakter üzerinde oynamalar denediklerini belirtti. Ve "Onu daha az tercih edilebilir,"hale getireceğiz derken kafalarda soru işareti bıraktı. Sanıyorum Lucio'ya ufak bir nerf dalgası geliyor olabilir.

Winston'un ise en az seçilen karakter olduğunu ve yaptıkları bariyer değişiklikleri ile gorilimizi yakından takip edeceklerini belirtti. Arkadaşlarınıza lootbox hediye gönderme seçeneğinin de yakın gelecekte olmamasına rağmen ileride oyuna ekleneceği Kaplan'ın verdiği ipuçlarından biriydi.

Gene kendi fikrimi belirtmeden edemeyeceğim. Blizzard'ın karakterler üzerinde değişikliğe gitme şekli o karakterin seçilme oranının yüksekliği ve düşüklüğü ile alakalı gibi görünüyor. Buna en güzel örnek Ana gösterilebilir çünkü Ana'nın seçilme oranı PTR'da düştüğü anda geri vites yaparak Biotic Grenade'yi eski haline çevirdiler. Yüksek seçilme ve kazanma oranı olan bir karakter dengesiz olmayabilir ve sadece seçilme oranının yüksekliğinden dolayı onu nerf'lemek gereksiz yere sakat bırakmaktan başka bir şey anlamına gelmez. Sadece istatistiklere bakarak bir karakterin yetenekleri ile oynamak uzun vadede tüm oyuna dengesizlik getireceği gibi biz oyuncuların da canını sıkacaktır. Ama tabii ki Blizzard'dan bahsediyoruz şimdiye kadar bunlara alışık olmamız gerekirdi.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum