Middle-earth: Shadow of War'un IGN First'ün bu ayki oyunu olmasıyla birlikte yeni Orta Dünya maceramızla ilgili sürekli olarak taze bilgilere erişiyoruz. Bu hafta içerisinde Minas Ithil'i bize iki farklı video ile detaylıca gösterdiler ve bizde bu videolarda gözümüze çarpan detayları bir araya getirdik. Hatırlayacağınız üzere ilk video tamamen oynanış üzerineyken ikinci videoda geliştirici kadrosundan iki isim bizlerle bölümü nasıl tasarladıklarını ve geliştirdiklerini anlattılar.
1. Minas Ithil'e Yolumuzun Düşme Sebebi: Palantir
Yüzüklerin Efendisi'nden hatırlayacağımız üzere Gören Taşlar olarak da bilinen Palantiri'den bir tanesi Minas Ithil'de bulunuyordu. Zaman içerisinde bu taşların çoğu kaybolduysa da bir tanesi Saruman'da bir tanesi de Sauron'da olmak üzere iki tane Palantir'in hala ortalıkta olduğunu biliyoruz. Hatta muhtemelen Sauron'un Palantir'i Minas Ithil'deki bile olabilir. Videonun hemen başlarında Celebrimbor Palantir'i aradığımızı belirtiyor. Sebebini bilemiyoruz, ancak Talion'ın yolunun neden buraya düştüğünü tahmin etmek pek de zor değil.
2. İlk Defa Büyük Bir İnsan Şehrini Ziyaret Ediyoruz
Evet, Shadow of Mordor'da küçük bir insan kalesinde başlıyordu maceramız, ancak orası bir şehir değildi. Ork'ların ele geçirdiği şehirleri ve büyük sayılabilecek kaleleri görmüştük, ancak bu oyun serisinde ilk defa büyük bir insan şehrinde savaşacağız. Keza Marwen'in topraklarındaki maceralarımızda da büyük bir kaleden ziyade küçük ve kapalı bir alandaydık ve buradaki anılarımız hep ara sahnelerden oluşuyordu. Minas Ithil, tasarımındaki ince detaylara kadar tamamen bir insan şehri olarak tasarlanmış ve Minas Tirith örnek alınarak yapılmış. Minas Tirith'in yedi katmanlı yapısının aksine bu şehir üç katmandan oluşuyor.
Minas Ithil, aynı zamanda ilk oyundaki bölgelerden üç kat daha büyük ve her bölümü farklı bir tasarıma sahip. Şehrin alt kesimleri daha fakir gözükürken üst katlara ve Ay Kulesi'ne doğru mimari daha kusursuz ve bembeyaz bir hale geliyor. Üstelik şehrin etrafında gizli tüneller, mağararalar ve hatta Cirith Ungol'a uzanan gizli bir yol bile bulunuyor.
3. Minas Ithil'in Minas Morgul'e Dönüşmesine Tanıklık Edeceğiz
Oyunda Minas Ithil'e geldiğimizde kale çoktan Sauron ve bir numaralı askeri Witch-King'in kuşatması altında olacakmış. Kaleyi savunmada insanlara yardımcı olacağız ve hatta burada iki önemli karakterle tanışıp dostluk kuracağız. Ancak kuşatma boyunca sürekli olarak savunmada olan ve geri çekilen taraf da yine Gondor cephesi olacak ve muhtemelen bir noktada bu kaleyi Karanlık tarafa kaybedeceğiz. Bundan sonra ise bu kale Minas Morgul'e dönüşecek ve Witch-King'in kontrolünde olacak. Şehrin tasarımı da Witch-King'e göre değişecek.
4. Her Oyuncu Farklı 'Boss'lar İle Karşı Karşıya Gelecek, Tecrübeler Farklı Olacak
Yapımcıların iddiasına göre hiçbir oyuncu birebir aynı tecrübeyi yaşamayacak. Oyunda bu noktaya gelene kadar öldürdüğümüz düşmanlardan aldığımız kararlara kadar karşımıza nasıl bir Ork Kaptanı'nın çıkacağı değişkenlik gösterecek. Minas Ithil'in kuşatmasında sorumlu olan kaptanı bizim kararlarımız belirleyecek.
5. Şehrin Dikey Tasarımı ve Yüksek Binaları Yeni Hareket ve Gizlilik İmkanları Sağlayacak
İnsanların binaları ve yapıları Ork'ların elinden çıkanlara oranla daha kaliteli ve yüksekler. Bu binalara tırmanırken Wraith özelliklerimizden biri de bize hız ve daha uzun zıplama katıyor. Aynı zamanda dikey tasarım daha da detaylı olduğu için oyunda daha fazla gizlilik mekaniği bulunuyor. Yani oyun dikey olarak uzadıkça tırmanma animasyonları bize işkence çektirmek yerine oyuncu dostu olacaklar. Umarım bu oyunu kolaylaştıran bir faktöre dönüştürmez.
6. Gondor Ordusu İle Sırt Sırta Dövüşebileceğiz
İlk oyundakinin aksine Talion bu sefer tek başına olmayacak. Daha doğrusu beynini yıkadığı Ork'larla sınırlı kalmayacağız, Gondor'lu insanlarla da sırt sırta savaşabileceğiz. Gondor Ordusu'nun yanı sıra bir iki yeni dost ve müttefiğimiz de olacak. Ancak Gondor zırhlarının neden karanlık ve siyaha kaçan bir tasarımı var bilemiyorum. Minas Ithil'in zırhları kitaplarda yapılan betimlemeye göre genel olarak parlaktı. Minas Ithil, Sauron'un parmağını kesen Isildur'un kalesiydi ve Isildur'un askerleri genellikle gün ışığı altında parlayan zırhlar giyerlerdi. Burada oyun geliştiricileri sanatsal bir karar almışlar gibi duruyor.
Idril isimli Gondor'lu bir kadın savaşçıyla da Minas Ithil'de tanışıyoruz.
7. Celebrimbor'un Ruhani Mızrağı
Shadow of War'da Celebrimbor'un bize kattığı yeni özelliklerden biri de ruhani bir mızrak. Oldukça ölümcül duran bu mızrak bir kombo sonrası kullanabileceğimiz bir silah olarak ortaya çıkıyor ve yetenek ağacında yer alıyor. Alan saldırısı olduğu gibi aynı zamanda verdiği hasar normal kılıcımızdan çok daha fazla. Kalkanlı birimlere bile hasar verip, kalkanlarını bile kırabilecekmiş.
8. Orklar Minas Ithil'de Ele Geçirdikleri Tiyatro Sahnesini Arena'ya Dönüştürmüşler
Dört buçuk dakikalık oynanış fragmanında bir arena ortamı gördük ve anlam vermekte başta biraz zorlandık. Ancak daha sonra açıklandığı üzere Minas Ithil'deki bir tiyatroyu ele geçirmişler ve burayı bir arenaya çevirmişler. Talion, bu arenada nemesisi olan Ork'larla savaşabiliyor. Ancak konsept hakkında daha fazla bilgi gerekli, zira yolumuz buraya nasıl düşüyor, diğer Ork'lar burada savaşmamıza nasıl izin veriyorlar merak etmiyor değilim.
9. Artık Çift Sıçrayabileceğiz (Double-Jump)
Geliştirici günlüğünde gördüğümüz gibi oyunda Celebrimbor'un yetenekleri arasında çift zıplama da bulunuyor. Havadayken bir kez daha sıçrayarak hem uzun mesafeleri daha kısa sürede kat edebiliyoruz, hem de ilk oyunda yapamayacağmız atlayışları gerçekleştirebiliyoruz. Tabii bu çift zıplamanın gizlilik için de çok işimize yarayacağı kesin. Tıpkı tırmanış güçlendirmesi gibi bu da oyunu biraz kolaylaştırıyor aslında ve umarım doğru ve dengeli bir şekilde kullanılır yapmışlardır.
Listemiz bir sonraki sayfada devam etmektedir.
10. Düşmanların Kuşatma Silahlarını Kullanabileceğiz
Talion'ın yaratıkları kontrolüne alma gücü burada da çok işimize yarayacak. Devlerin sırtındaki kuşatma silahlarını ele geçirebiliyoruz. Devi kontrolümüz altına aldıktan sonra sırtına çıkıp bu mancınıkla aşağıdaki düşmanlara terör estirmenin keyfi bir başka.
11. Kuşatma Tasarlanırken Miğfer Dibi ve Minas Tirith Savaşları Örnek Alındı
Oyunun baş geliştiricilerinden Michael de Plater, Minas Ithil kuşatmasını tasarlamadan önce filmleri baştan sona izlediklerini belirtti. Bu kuşatmada da başta Minas Tirith olmak üzere Miğfer Dibi ve Kara Kapılar Kuşatmaları örnek alınmış. Gerek şehir katmanları gerekse savaş alanları bunlar baz alınarak tasarlanmış. Bu ikonik savaşların ruhunu yansıtmak için ellerinden geleni yaptıklarını söylüyorlar.
12. Her Bölge Shadow of Mordor'un En Az 1,5 - 2 Katı
Minas Ithil'i oluşturan üç katman da Shadow of Mordor'daki en büyük bölgelerden en az 1,5 - 2 kat daha büyük, üstelik dikey olarak da ziyaret edilebilecek çok daha fazla nokta bulunuyor. Ek olarak daha fazla tünel ve mağara sistemi de var. Yani Minas Ithil, kendi içerisinde o kadar büyük ki neredeyse Shadow of Mordor'daki tüm haritanın dörtte biri kadar yer kaplıyor.
13. Grafik Motoru Tamamen Yeniden Yazıldı
Yeni animasyonlar, dövüş mekanikleri, grafiksel geliştirmeler ve insan şehirlerinin tasarımlarını ideal şekilde yansıtabilmek için oyunun grafik motorunu baştan sona tekrar yazmışlar ve geliştirmişler. Böylece hem oyuncular hem de oyunu geliştiren kadro çok daha fazla özgürlüğe sahip olacak ve oyun görsel olarak ilkinden de doyurucu olacak.
13. Project Scorpio ve PS 4 Pro Baz Alınarak Kodlama Yapıldı
Monolith, oyunu üst düzey PC'lerin yanı sıra çağımızın öne çıkan oyun donanımlarını baz alarak tasarlayıp, kodladıklarını belirtti. Oyunu her kesim için olabilecek en iyi şekilde optimize ettiklerini de belirttiler. Shadow of Mordor'un yanımızdaki Ork takipçi sayısı arttıkça iki konsolda da kasma yaptığını düşünürsek oldukça da isabetli bir karar olmuş.
14. Savaşı Mordor'un Dışına Taşıyarak Ne İçin Savaştığımızı Görmemizi İstiyorlar
de Plater, oyunu Mordor'un dışına taşımalarının ve özellikle Minas Ithil gibi önemli bir kaleyi hikayeye dahil etmelerinin sebebi olarak Talion'ın insani yönüne dokunmak istediklerini söylüyor. Böylece oyuncular bu eşsiz dünyada ne için savaştıklarını çok daha iyi anlayacaklar ve Orta Dünya'daki özgür halkların kaderi için daha da motive olacaklar. Boromir'in de zamanında dediği gibi Gondor halkının kanı sayesinde Batı'daki halklar özgürce evlerinde oturuyorlar ve Shadow of War bunun altını çizmek istiyor.
15. Orta Dünya Çizimleriyle Ünlü Ted Nasmith'ten Destek Aldılar
Şehrin tasarımında Ted Nasmith'ten büyük yardım aldıklarını söylüyorlar. Kendisi Orta Dünya ile ilgili her kitapta efsanevi çizimlere sahip bir sanatçıdır ve aynı zamanda başarılı da bir mimardır. Yani bu iş için en ideal, en doğru kişi ile çalışmışlar. Nasmith, daha önce Battle For Middle Earth oyunlarında da süper vizörlük yapmış ve şehir tasarımları konusunda fikir vermişti. Keza Peter Jackson'ın Orta Dünya filmlerinde de sanatsal anlamda ilk tercih edilen isim oldu. Yani işin sanatsal ve tasarımsal yönü emin ellerde.
Kendisinin beni en çok etkileyen çizimi ise Feanor'un Silmarillion'da Teleri gemilerini yaktığını tasvir edişidir. Hemen aşağıda da paylaşayım.

















