Rekabetçi FPS türünün varlığından beri süregelen bir kavgadır "aim assist" sistemi. Kontrolcüler ile oynayan oyunculara ekstra yardım sağlayan bu sistem, her yeni FPS oyununda bir tartışma yaratır. Fakat ilk kez, aim assist ile ilgili net adımlar atıldığını görüyorum. Embark Studios, The Finals'da bu sisteme dev nerf'ler getirdi.
Aim assist sistemi, oyunu gamepad ile oynayan oyuncuların daha hızlı hedef almasına olanak sağlıyor. ADS'e geçtiğiniz anda nişangahı rakibinize kitleyen bu sistem, The Finals'da nerf yemiş durumda.
Örneğin yukarıda bahsettiğim ADS sistemi olan "zoom snapping", artık maksimum açı ve hıza sahip. Böylece rakipleriniz, anında 90 derece dönerek sizi öldüremeyecek. Daha da önemlisi zoom snapping artık SR-84 Sniper Rifle, Revolver, LH1 ve pompalı tüfeklerde kullanılamayacak.
Rakibinize yapışarak kamerayı hareket ettiren "camera magnetism" sisteminin oranı ise yüzde 50'den yüzde 35'e düşürülmüş. Bu da kontrolcü kullanan oyuncuların hedefleme hassasiyetini değiştirecek.
Embark Studios'un bu ağır nerf'lerinin sebebi ise yine oyuncular. Stüdyonun yeni keşfine göre bazı PC kullanıcıları, çeşitli programlar kullanarak The Finals'ı "kontrolcü" kullanıyormuş gibi oynuyor. Aim assist'in beraberinde getirdiği bu yardımcıları klavye ve mouse ile oynarken kullanmak da bu oyunculara haksız avantaj sağlıyor.