İster hayranlık duyun ister hiç sevmeyin, The Witcher serisinin günümüzün RYO piyasasına yaptığı katkıyı görmezden gelemezsiniz. CD Projekt Red benim için yeri çok ayrı olan bu seriyle sadece BioWare ve Bethesda’nın tekelliğini kırmakla kalmadı, aynı zamanda bu iki devin rehavetlerinden de kurtulmasını sağladı. Artık hepimiz bu ikiliden çıkacak yeni oyunların çıtayı nasıl yükselteceğini ya da altta kalmamak için ne gibi yenilikler getireceklerini merak ediyoruz sonuçta.
Gel gelelim Kotaku’nun paylaştığı habere göre ilk The Witcher oyunu hiç de öyle bir anda akla gelen kusursuz bir fikir olarak çıkmamış ortaya. Aslına bakarsanız yapımcıların aklında Baldur's Gate: Dark Alliance’tan esinlenen, Diablo gibi oynanan bir aksiyon-RYO yapmak varmış ilk başta. Hatta baş karakterimiz Geralt bile değilmiş. Sıfırdan, kendi karakterimizi tasarlamamıza izin veriyormuş oyun. Geralt ise tıpkı Drizzt gibi oyunun ilerleyen noktalarında ortaya çıkan bir NPC’den ibaretmiş.
İlk Witcher projesinin başındaki isimlerden olan Ryszard Chojnowski arşivinde bulunan bu ilk oyunun demosunu aşağıdaki videoda bizler için oynuyor. İzometrik kameraya sahip yapım henüz prototip aşamasında olduğundan henüz herhangi bir quest, doğru düzgün saldırı animasyonu vs içermiyor. Hatta oyundaki tek Sign Igni (ateş).
Chojnowski o zamanki geliştirici ekibin arasında iletişim kopukluğu olduğunu, programcıların kolay oynanan bir ARYO yapmak istediğini, yazarlarınsa kitaplara sadık, gerçek bir RYO için can attıklarını söylüyor. Bu proje çok geçmeden yönetim kurulu tarafından iptal edilmiş. Buna rağmen bir efsanenin nasıl başladığını görmek bir hayli ilginç, siz ne dersiniz?