Ubisoft kreatif direktörü Jason VandenBerghe, oyun yapımcılarının isterlerse oyunlarına son yapmayabileceklerini, bunun normal sayılması gerektiğini söyledi.
Diyor ki "Sonu olmayan tonlarca oyun var. Arcade tarzı oyunların ve MMO'ların gerçek bir sonları yoktur çoğunlukla. The Sims'in sonu yok. Poker? Satranç? Futbol? Birçok popüler oyun, bitmemek üzerine kurulmuştur."
Bir araştırma göstermişti ki ortalama bir oyuncunun başladığı bir oyunu bitirme oranı %10-%20 civarlarında. VandenBerhge de bu istatistikten yola çıkarak diyor ki "oyunun son sahnesini görmeden oyunu bırakmak kötü bir şey değil. Bu, video oyunlarının doğasında olan bir avantaj. Ben Bioshock'u hiç bitirmedim ama oyundan büyük keyif aldığımı söyleme hakkını kendimde görüyorum. Ya da Grim Fandango'yu bitirmedim ama bir oyunun geliştirme aşamasında ondan örnekler vererek önerilerde bulunabiliyorum."
Derler ki "Yolculuk, ulaştığın yerden daha önemlidir". O taraftan bakınca VandenBerghe'ye hak verilebilir aslında. Ama tabii belli oyun tarzlarında. Umuyorum ki futbol oyunları bitmiyor diye Assassin's Creed IV'e son yapmamazlık etmezler (hoş, bir açıdan yapmıyorlar zaten de...).