Wargaming'den Max Chuvalov ile World of Tanks 10. Yıl Özel Röportajı

Tank sevdasıyla geçen nice yıllara!

World of Tanks bu yıl 10. yaşdönümünü kutluyor. Bu kutlamalar kapsamında onlarca özel etkinlik ve sürprizler düzenlendi, ödüller dağıtıldı, partiler yapıldı. Bu ay sona eren kutlamaların ardından bu sefer de özel bir röportajla karşınızdayız.

Wargaming.net'in PR müdürü Karel Drda, World of Tanks'ın ürün yöneticisi Max Chulavov'la yaptığı özel röportajı Türkiye'den sadece Oyungezerle paylaştı, bize de çevirisini yapıp size sunmak kaldı. World of Tanks ile nereden, nereye sorularının cevaplarını bu röportajda bulacaksınız.

S: World of Tanks 10. Yılını kutluyor. Bunun sizin için anlam ve önemi nedir? 

C: Bu hepimizin için olmakla beraber özellikle de benim için önemli bir dönüm noktası çünkü ben ekibe oyunun çıkışının da öncesinde katılmış biriyim. Yani World of Tanks’in doğuşuna, ardından da büyüyüp olgunlaşarak dünyanın dört bir yanında keyfine varılan bir proje haline gelişine tanık oldum. Wargming bünyesinde olmak bana profesyonel bir oyun endüstrisi çalışanı olma fırsatı tanıdı ki çocukluktan beri hayalini kurduğum bir şey olduğundan buna minnettarım. 5 yaşımdan beri video oyunları oynuyorum, ilk bilgisayarım ZX Spectrum’du. Sonraları oyun basınında da yer aldım. Oyunun onuncu yaş günü geçmişe bakıp “Ne yolculuktu be!” demek için muhteşem bir sebep. 

S: Her şey nasıl başladı ve size göre oyunun hala bu kadar çok fanı olma sebebi ne? 

C: En başta bizim gözümüzde World of Tanks, başta İkinci Dünya Savaşı olmak üzere askeri tarih ile ilgilenen ve modele merakı olan insanlara hitap edecek niş bir üründü. Bu bahsettiğimiz kesime girenler oyunun erken müdavimleriydiler, hatta bazıları daha çıkmadan edinmişti. Bu insanlar bizim misyonerlerimiz oldular, oyuna türlü türlü insan çektiler. İlgi bu şekilde çığ gibi büyüdü. Bugün itibariyle 160 milyon kayıtlı kullanıcı sahibiyiz ve kendini adamış, aktif kalan milyonlardan oluşan bir çekirdek kitlemiz var. 

İkinci sebep ise ekibimiz. Takımımız en başından beri asla heves kaybetmedi ve bu sayede kompakt, birbirine sıkı sıkıya bağlı bir ekibin ruhu oyun üzerinde çalışmakta olan 2,000 profesyonelden oluşma toplulukta da hayatta kaldı. Fanlarımızı memnun etmek adına bir ya da iki ayda bir güncelleme çıkartıp içerik getiriyoruz. Bazen yeni tank sınıfları, bazen yeni uluslar, haritalar, modlar, özel etkinlikler… Kitlemiz de bunu takdir ediyor, bize bolca geribildirimde bulunuyor ve bu sayede oyunu daha rafine bir hale sokup süreç dahilinde yeni şeyler icat ediyoruz. Böyle böyle gidiyor işte ?

Aklımızda daima çok sayıda yaratıcı fikir oluyor ve oyuna bir özelliği eklerken, oyuna birkaç ay ya da bir sene içinde ekleyeceğimiz başka özellikleri tasarlama sürecinde oluyoruz. 



S: 10. Yıl kutlamaları dahilinde bizi bekleyen daha neler var? Herhangi bir turnuva yapmayı planlıyor musunuz? 

C: Kutlama Nisan ayında başladı ve o zamandan bu yana kornalı tanklar, Sturmtiger kapışmaları, 7v7 savaşlar gibi pek çok keyifli mod gelip geçti. Kutlamalar 12 Ekim itibariyle son buldu ancak herkese dağıtmış bulunduğumuz Premium tankları hala edinebilir ve oyunu daha önceden oynadıysanız istatistiklerinize göz atabilirsiniz. 

S: Bir de oyuna dönelim. Yeni tanklar oyunu epey hızlandırıyor ve pek çok muharebe 3-5 dakikada son buluyor. Oyunun meta kısmında, maç sürelerini uzatmak ve skorları birbirine yaklaştırmak adına herhangi bir değişiklik yapmayı planlıyor musunuz? 

C: Oyun dengesini yıllarıdır gözlemleyip dengelemelere gidiyoruz. Elbette yeni araç sınıf ve alt sınıfları(örneğin tekerlekli araçlar) oyuna eklendiğinde nelerin değiştiği dikkatimizden kaçmıyor. Gerçekten de istatistiki sapmalar çarpıyor gözümüze ancak çok da büyük şeyler değil bunlar: ortalama bir maç hala 7 dakika civarı sürüyor. Öte yandan oyuncular istisnalara(bu durumda kısa maçlara) dikkat etmeye daha eğilimli. Tekerlekli araçlar kritik bir avantaj sağlamıyorlardı ancak Ağustost güncellemesinde güçlerini düşürme yoluna gittik. Oyuncuları dinliyor ve verileri analiz ediyoruz; bu bağlamda oyunun meta kısmını dikkatle dengeliyoruz ve sizin de bileceğiniz üzere, dengeleme işlemi doğası gereği bitmek bilmiyor. 

S: Yakın zamanda ekipman ve slotlarda değişikliklere gidildi. Buna aldığınız geribildirim ne yönde? Daha fazla değişiklik yapma niyetiniz var mı? 

C: Ekipman sistemini yeniledik evet ki fazlasıyla karmaşık olan bu sistem yıllardan beri herhangi bir değişikliğe uğramamıştı. Sistemi sıfırdan tasarladık, arayüzü ve mekanikleri tamamen değişti. Bunu yapma sebebimiz oyuncuların farklı oyun tarzlarına hitap eden, daha tutarlı ekipman setlerine sahip olabilmesini sağlamaktı. Söylemeliyim ki ekipman sisteminde yaptığımız yenileme oyuncu topluluğu tarafından fazlasıyla iyi karşılandı. Ekipman parametrelerine ince ayar çekmemizi tavsiye edenler de dahil olmak üzere epey olumlu geri dönüşler aldık. An itibariyle sistemi pür dikkat analiz ediyoruz ancak yeni bir değişikliğe uğrayıp uğramayacağını söylemek için çok erken çünkü ilk değişikliğin üzerinden daha anca bir ay kadar süre geçti.

Zaten daha bölge verilerini de birbirleriyle karşılaştırmamız gerekli. Gelecekte aynı muameleyi tıpkı ekipman sistemi gibi kompleks olup uzun süredir(7 sene) değişmeyen ekip sistemine da yapmak istiyoruz. Gitmek istediğimiz yön yine benzer: daha fazla özelleştirmeye imkan tanımak ve bu bağlamda daha çeşitli oyun tarzlarına kapı aralamak. Her oyuncu ekip bazlı seçimler yaparak tanklarında en önemli gördükleri özellikleri savaş alanında hisettirsin istiyoruz. 

S: “Premium” cephane tipleri üzerindeki bir sonraki değişikliklerinizi ne zaman görebileceğiz? Bu konuda ne gibi planlar var? 

C: Özel cephane sisteminin revize edilmiş bir halini bu yıl test ettik. Bu arada adına “Premium” değil de özel cephane sistemi diyelim, “Gold” değil de “Credits” ile satın alınabiliyorlar malum. “Sandbox” sunucumuzda aldığımız sonuçlar ne bizi ne de oyuncuları tatmin etmedi, bu yüzden silip sıfırdan başladık. An itibariyle cephane sistemi yenilemek konusuna farklı bir açıdan yaklaşmaya çalışıyoruz. Beklemede kalın, haberlerimiz olacak! 

S: Pek çok oyuncu ağır tanklarla oynamayı daha az cazip buluyor. Bu kısımda bir dengelemeye gidecek misiniz? 

C: Ağır tanklar oyundaki en popüler araç sınıfı ve bu bağlamda oyunculara da en cazip gelen araçlar(elimizdeki veriler ağır tankların kullanıldıkları total muharebe sayısında ilk sırada olduklarını gösteriyor). Elbette şu sıralar metada kendine yer bulamayan araçlar var ve onları daha cazip kılmanın yollarını da arıyoruz. Ağustos güncellemesinde kimi Sovyet, Alman ve Amerikan ağır tanklarını güncelleyip pek çok aracı daha dengeli bir konuma getirerek güzel bir iş başardık(IS-4, E 100 ve T110E5 güçlendirildi mesela). Araçları izlemeye ve meta dışında kalanları güncellemeye devam edeceğiz. 

S: Tekerlekli araçlardan aldığınız geri dönüşler nasıl oldu? Bunlardan daha fazla eklemek gibi planlarınız var mı? Varsa hangi araçları ekleyeceksiniz? 

C: Hem iyi hem de kötü yönde geribildirim aldık. Tekerlekli araçları vurmak, ebatları ve onları durdurmak için birkaç teker yok etmek gerekmesi sebebiyle epey zor. Teker yok etmek de hızları yüzünden zor. Bu yüzden tekerlekli araçları güçlerini kısmaya karar verdik. 

Gelecekte yenilerini ekleyip ekleyemeyeceğimizi kestirmek zor. Şu an önümüzdeki yılın yol haritasını çıkarmakla uğraşıyoruz ve mevcut oyun ile daha alakalı araç dalları gelecek. Sovyet tekerlekli tankları vb. başka araçların olduğunun farkındayız ve haklarında bilgi sahibiyiz de ancak an itibariyle önceliğimiz olduklarını söyleyemeyiz. 

S: Polonyalı Orta Tanklar’ın ardından ne gibi dallar gelecek? 

C: Polonyalı Orta Tanklar oyuncular arasında epey popüler oldu. 2021 yol haritamızda birden fazla Avrupa ağacına yer vermeyi planlıyoruz. 

S: Klan Savaşları’nda yeni herhangi bir şey görecek miyiz? 

C: Klanların fonksiyonelliği üzerinde sürekli olarak çalışıyoruz ve etkinliklerle, klan turnuvalarıyla geçen bu yıl bunun bir göstergesi. Her iki türden etkinlik de fazlasıyla başarılı oldu, daha fazla klan oyuncusu ve ufak klan çekti. Bu başarının üzerine bir şeyler inşa edebilmek, oyunculara klan aktivitelerine katılma motivasyonu sağlamak adına eklemeyi planladığımız özelliklerini bir listesini çıkardık bile. 

S: Elbette ki tarihteki gerçek tankları tüketmeye ufaktan başladınız. Daha fazla modern tank eklemek veya yeni klasmanlar ekleyip eskilere ayar çekmek gibi seçenekleri değerlendirmeye başladınız mı? 

C: World of Tanks 600’den fazla gerçeğe uygun modellenmiş oynanabilir araç barındırdığı(ve bu bağlamda sanal bile olsa dünyanın en büyük tank müzesi olduğu) doğru. Öte yandan oyunun yoğunlaştığı 1930-1960 arası dönemi tüketmekten çok çok uzağız. O dönemlerde araştırma ağaçlarına ve klasmanlara yetecek sayıda epey zırhlı araç mevcuttu. 

Bu periyodun sonrasında beliren araçlara gelince, bu araçlar onları çok daha güçlü bir hale getiren teknolojik ilerlemelerin ışığında oyundakilerden epey farklılar.  1960’lı yılların sonundan 70’lere ve 80’lere giderken reaktif zırh, yivsiz namlu sahibi, füze ateşleyebilen silahlar, gelişkin hedefleme sistemleri tankları ve zırhlı muharebeyi farklı bir şeye dönüştürdü. Bu periyota ait tek bir tank, eskilerden bir düzineyi, isterse yüksek kalibreli ister ağır zırhlı, karşısına alıp kazanabilecek kapasitede. Yeni dönemden bir tank doğal olarak aşırı güçlü olurdu ve dolayısıyla daima dikkatle ölçtüğümüz oyun dengesini tamamen tuzla buz edecek araçları oyuna ekleyemeyiz. 

S: Önümüzdeki 10 yıllık süre içerisinde World of Tanks’in geleceğini nasıl görüyorsunuz? 

C: Eh, oyunun –en azından- bir 10 yıl daha hayatta kalmasını ve bu süreçte onu aktif olarak desteklemeyi kesinlikle bekliyoruz. Bu aktif destekleme bünyesinde yeni araç dalları, haritalar ve şu an oyunda olmayan bazı lokasyonların yüksek çözünürlüklü yeniden yapımlarını oyuna eklemeyi, yeni grafik opsiyonları, modlar, mekanik ve sistemler, etkinlikler getirmeyi, ayrıca ünlü isimlerle işbirliği sürdürmeyi bekliyoruz. Elimizdeki azıyla çoğuyla gelişkin konseptlere bakınca, bunların tamamını oyuna entegre etmenin birkaç sene daha süreceğini söyleyebilirim. Ayrıca elimizdeki fikirlerin tükenmeyeceğine, topluluğumuzun bize daha fazla geribildirim ve tavsiyede bulunacağına, endüstri içerisinde de yepyeni trendlerin kaçınılmaz olarak belireceğine inancım tam. Tüm bunlar World of Tanks’in parlak bir geleceğe sahip olacağını garanti altına alıyor. 

Bu güzel röportaj için teşekkür ederiz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum