Çıkışına yaklaşık 4 ay kalmışken, Watch_Dogs hala konsollar ve nesiller arasında neyi nasıl yapacağı merak edilen oyunlardan. Üstelik böyle bir nesil değişiminin ortasında birçok platforma çıkan oyun hakkında, Ubisoft uzun zamandır elinden geldiğince gönülleri ferak tutmaya çalışıyordu.
Bu konuda yine bir açıklama geldi, üstelik bu sefer ne olacak ne olmayacak mevzusunda bütün bir şekilde. Ubisoft’un blogunda yayınlanan bilgilere göre, PS3 veya Xbox 360 üzerinde oynadığınızda, Watch_Dogs’un ana mekaniklerine dair herhangi bir eksiklik hissetmeyeceksiniz. Yani oyunun size sunacağı deneyim, kullandığı sistemler açısından aynı olacak.
Oyunun darbe alacak olan kısımları ise genelde görsellikle alakalı. Yapımcılardan Dominic Guay bu noktada sokaklardaki insan ve araç sayılarını, bazı ışık/gölge yapılarını, su ve rüzgarın simülasyonunu biraz daha kırpıp basit hale getirdiklerinden bahsediyor. Yani oyunda “gördüğümüz” detaylarda bir kırpılma var. Sokaklar daha az kalabalık, karakter çeşitliliği bir nebze daha az. Ama asıl mekaniklerde bir kesilme, bir sıkıntı yokmuş.
Burada altını çizdiğimiz bir nokta var ki; bu konu esnasında Wii U’dan bahsedilmedi. Yani Wii U’nun diğer konsollarla aynı muameleyi görüp görmediğini bilmiyoruz.
Gelelim bu bahsi geçen sistemlere. Oyuna hayat veren Distrupt Engine, şu ana kadar kapsam bakımından en gelişmiş açık dünya motor olarak isimlendiriliyor. Bu ismi layığı ile taşıyıp taşımadığına oyunu elimize aldığımızda karar vereceğiz. Ama şimdilik, bu motorun getirdiklerine kısaca göz atalım:
DİNAMİZM
Guay, oyunun sistemlerine dair ilk belirteç olarak bunu kullanıyor. Oyunda, kavramlar birbirinden bağımsız değil, bir etkileşim içinde çalışıyorlar. Bu da dünyaya dinamizmi katıyor. Elektrik, insanların davranışları, su, rüzgar. Bütün bu sistemler, birbiri ile ilişkili.
Örneğin yağmur. Yağmur yağdığında dünyadaki karakterler şemsiyelerini çıkartıyorlar, ışıklar ıslak yüzeylerden yansıyor, rüzgar yön değiştiriyor ve çevredeki objeler buna uygun savrulmaya başlıyor. Yerdeki çöplerin renk tonları değişiyor, hatta nemden dolayı bitkilerin yaprakları bile daha ağır geliyor.
İddialı değil mi? Bizce de öyle. Sokaktaki her bir insanın kıyafetlerinin rüzgarla uyumlu hareketi, Aiden’ın elini cebine atmasındaki gerçekçilik veya kıyafetini düzeltmesi gibi detaylar dikkatimizi ziyadesi ile çekiyor.
ETKİ
Oyundaki bu havalı detaylar, güzel olsa da tek başlarına yeni nesil bir oyun deneyimi sunmuyorlar. İşte burada işin içine etki giriyor. Özellikle Aiden ve çevredeki karakterlerin ona bakışı üstüne kurulu bu mekaniği ise Animasyon Yönetmeni Colin Graham anlatıyor. Oyunda keskin bir iyi / kötü sistemi olmadığını, daha çok halkın Aiden’ı nasıl gördüğünü işlediklerini anlatan Graham, bunu saldırganlık örneği üzerinden anlatıyor.
Eğer önünüze geleni vurarak oynuyorsanız, halk sizin tehlikeli olduğunuza kanaat getirecek ve her kural çiğnediğinizde sizi polise ihbar edecekler. Ayrıca medya tarafından daha fazla markaja alınacaksınız. Bu da kaçışınızı ve gizliliğinizi etkileyecek.
Anlayacağınız, bizim oyunu oynayış tarzımız, Chicago ve insanları üzerinde bıraktığımz etki oyunda bu tür noktaların değişmesini sağlayacak.
BAĞLANTILI OLMA
Daha önce oyunun tekli ve çoklu oyuncu sistemlerinin birbirine geçmiş olduğunu sizinle paylaşmıştık. Oynadığınız ortamı ya da detayları değiştirmeden, ikisi arasında geçiş yapabilmenin aslında zor ve önemli bir şey olduğunun altını çiziyor Guay.
Oyunda herhangi bir eşleştirme ya da başlangıcı bekleme durumu yok. Bu da demektir ki, oyundaki her bir elementin aslında çevirimiçi olmaya hazır olması gerekiyor. Yapay zekanın, simülasyonların, her bir sistemin başından beri buna uyumlu olması lazım.
Ardından oyunların herkese açık olup olmayacağı konusuna da açıklama getiren Guay, bir oyuncunun başka bir oyuncuya dair kontratı kabul ettiği anda onun dünyasına girebileceğini söylüyor. Bunun aksi, Distrupt’ın izim için hazırladığı bu muazzam dünyanın etkisini fena halde bozacağını da sözlerine ekliyor.
ESNEKLİK
Bu nokta da, aslında Distrupt’ın teknik özellikleri ile alakalı. Her ne kadar yeni nesil cihazlar için özel olarak yaratılsa da, esnekliği sebebiyle bahsettiğimiz gibi çeşitli noktalardan feragat ederek oyun deneyimi PS3 ve Xbox 360’ta da sunulabiliyormuş. Bu da, tümüyle Distrupt’ın yapısı ile alakalıymış.
İşte bütün bu özellikler öncelikle Distrupt’ın, ardından da Watch_Dogs’un tam bir “yeni nesil” oyun olmasını sağlıyormuş. Sadece güzel grafiklerin değil, oynanıştan sahne arkasında çalışanlara kadar Watch_Dogs, tam bir yeni nesil oyunu.
Watch_Dogs; Kasım 2013’te PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4 ve Wii U’ya çıkacak.