Diyelim ki yaşam ve ölüm arasındaki perdeyi araladınız ve hikâyenin size sunduğu maceralar tamamlandı. Bu durumda oyun sonu içeriğine erişmek adına, şimdiye kadar yardım ettiğiniz Covenant’lardan birini seçme zamanınız geldi diyebiliriz. Daha önceden de duymuşsunuzdur, her covenant'ın farklı bir yaşam tarzı ve Shadowlands dahilinde görevleri var. Örneğin Kyrian cesur ruhları özel yapan bütün elementleri içlerinden söküp alıp onları jenerik meleklere çevirirken, Revendreth yetkilileri anima karşılığında suçlu ruhlara işkence yapıyorlar. Ardenwealth klasik kuşlar böcekler temalı “doğal” ölümlerle ilgileniyor. Geriye kalan Necrolordlar ise gücün ve güçlünün üstte tutulduğu, barbarca ama olabildiğince adil bir yönetim sunuyor.
Oyuncular oyunu oynadıkları tek kişilik süre boyunca bu Covenant’lardan iki yeni özellik alabiliyorlar. Bunlardan ilki imza özellikler, Revendreth in yapabildiği gibi “bir kapı açıp ışınlamak” veya Necrolord’ların yaptığı gibi çevredeki ölülerden zırh yaratmak gibi yazarken gerçekte olduğundan daha rahatsız edici imza yetenekleri de mevcut. Bu özellikler her sınıfa aynı özellikleri sunuyorlar ve ırklar arasında bir seçim de yok.
Diğer özellikler ise sınıfa göre belirleniyor ve hepsinin kendince anlamlı bir özelliği var. Oyun süresince bu özelliklerin tamamını deneme şansınız olacağı için, son seviyeye gelip seçme zamanı geldiğinde zorlanmak pek mümkün değil. Buna rağmen kafanız karışıksa ve size tavsiyem internet üzerinde hesap kitapla, sınıfların olası en yüksek potansiyelini bulan teori sayfalarına göz atmanız olacak.
Nasıl oyunda şu an bis yetenekler ve özellikler varsa, Covenant için de aynısı geçerli. Bu yeteneklerin bazıları uzun yenilenme sürelerine sahip olsa da aralarında kısa sürede yeniden dolan büyüler de mevcut ki bunlar saldırı rotasyonlarını büyük oranda değiştirebiliyor. Oyungezer’de böyle bir rehber ve hesap kitap işine girmek zor ve anlamsız olsa da internet dahilinde her sınıf ve yetenek ağacı için çok sayıda teori ve rakamlar üzerinden giden rehber mümkün. Eğer ki kostümlerin şekli ve sunulacak atlar ilginizi vereceğiniz hasardan daha az çekiyorsa bolca araştırma yapmanızı tavsiye ederim.
Diyelim ki bir Covenant seçtiniz ve karakterinizle maceralara atılmaya hazırsınız. Bu durumda klasik zindan yapısı yine aynı; Normal, Heroic ve Mythic zindanlar eskiden olduğu gibi yerlerinde duruyorlar. Lakin bu kez işin içine şans daha az girecek, çünkü artık düşen eşyaların daha iyi sürümlerinin gelme ihtimali yok. Bu sebeple sınıfta en iyi olan bir yüzüğün titanforge halini bulmak için aynı zindanı yüzlerce kez yapmak gerekmeyecek.
Covenantların getirdiği farklar ise, kapılarını ben” size üye oldum” diyerek çaldığınızda ortaya çıkıyor.
Covenant merkezleri sanctum olarak geçiyorlar ve burası önceki expansionlardan aklınıza gelecek garnizon-sınıf merkezi arası melez sayılabilecek bir yapıya sahipler. Tears of Azeroth’un yerini ise, ruhların deneyim ve enerjilerinden gelen Anima almış. 60. seviyeye yeni ulaştığım için Anima toplamak Azeroth’un göz yaşlarıyla uğramaya kıyaslamaya ne derece rahat inanın bilmiyorum. Ancak anima sayesinde ilginç özelliklere kavuşacağımız kesin. Bu yapılar arasında farklı bölgelere portal açabilmek de var. Bunlar oyun için kritik olmasa da uzun vadede Shadowlands deneyimizini geliştirecek türden özellikler olacaklar.
Bir diğer yenilik de pasif özelliklerin eklendiği Conduit sistemi; seçilen Covenant’a ek olarak oraya ait karakterlerden birini conduit olarak seçiyoruz. Karakterler arasından seçim yaptıktan sonra zindanlardan mevcut büyüleri güçlendiren veya farklı yetenekler veren parçalar düşmeye başlıyor. Bu hamiler sayesinde bu parçaları yerleştirmek mümkün oluyor. Bu parçaların çoğu zindanlardan çıktığı için, eşya seviyeniz artsa bile zindanları yapmaktan kısa sürede vazgeçmeniz mümkün olmayacak.
Oyuna yeni eklenen özelliklerden biri olan Renown için bir nevi Battle Pass yakıştırması yapmak yanlış olmaz. Renown seviyesine göre yeni içerik ve bonuslara kavuşuyorsunuz. Bunlar dövüştürmek için alınan companion gibi faydalı elemanlar olabildiği gibi, binek hayvanları ve yeni rütbelere kadar geniş bir kartela mevcut. Bunlara ek olarak yeni hikaye içerikleri yine renown sayesinde oyunculara sunuluyor olacak.
Calling ve Battle Table sistemleri ise potansiyeli olarak birbirleriyle karışmaya oldukça müsaitler. Calling, Emmissary’lerle yapılan dünya görev sistemine çok benzerken, Battle Table ise yine benzer ödüllere sahip Auto Chess benzeri bir oyun olmuş. Companion tipindeki karakterleri buraya yerleştiriyoruz ve zamanı geldiğinde onların dövüşmesini canlı olarak izlemek mümkün oluyor. Aynı auto chess’de olduğu üzere pozisyon ve yerleşimleri de büyük fark yaratıyor.
Sözün özü aklı selim bir oyuncunun yapabileceği en mantıklı hareket hızlıca yan görevlere takılmadan ana senaryoyu tamamlamak ve ardından bir Covenant seçmek olacak. Oyunda son seviyeye ulaşmak için bütün içerikleri tamamlayıp, haritayı tamamen açmaya gerek yok. Baktınız ki ana senaryo görevleri yetmedi o zaman doğrudan zindanlara geçiş yapabilirsiniz.
Covenant geliştirmek ise, biraz yorucu bir iş olacak gibi dursa da aslında 2-3 farklı expansiondaki içeriklerin tek ve daha dar bir alana toplanmasından farklı bir durum söz konusu değil. Yine eşya seviyemizi zindanlardan geliştireceğiz, yine arada günlük görevleri yaparak nam kasacağız ama hepsi bu. Covenantını seçen bir oyuncu dilerse buralara bir daha uğramayabilir ancak gerek hikaye gerekse de yan ürünler açısından sunulacak içeriğin önemli bir kısmından mahrum kalacaktır. Gerçek anlamda tek kaybı ise oyuncu için ciddi farklar yaratma potansiyeline sahip olan conduit’ler olacak.
Oyunun sonunda şimdilik yapmanız gereken, öncelikle normal sonrasındaysa Mythic ve Heroic zindanları tamamlamak ve seçilen covenant ile ilişkileri olabilidiğince iyi tutmaya bakıyor. Anima toplamak, açık dünya görevlerini yapmak şimdilik ana hedefimiz olacak. 60. seviye ve sonrası için yorumlarımızı ve incelemenin geri kalanını ilerleyen günlerde yayınlayacağız. Şimdilik konuşmak için erken olsa da Warcraft’ın oyun sonuna sağlam hazırlandığını söylemek yanlış olmaz. Bu içeriğin ne derece tekrara düşüp, bir nevi işe dönüşeceği ise oyunun alacağı nihai notu doğrudan etkileyecek.