Hextech Mayhem: A League of Legends Story - İnceleme
Ay ben de bombalara karşı boş değilim galiba!
Düt, düt, dım tıss, düdüt! Ay yoksa, düt, düdüt, dım tıss, düt müydü? Uzun süredir bir şeyleri platinlemeyi bu kadar umursamamıştım, kusura bakmayın. Ama insanın elindeki oyun mekanik açıdan basit, incelik açısından zorlayıcı olunca, üstelik bir de bu inceliği dayatmayınca…
Haydaaa! E oğlum ben ritimli platform oyununa hırslanmışım, birisi durdursun beni! Çabuk!
Riot Games onuncu yılını kutladığından beri ufkunu genişletmeye devam ediyor. Üstelik sadece oyunlar açısından da değil, nitekim Arcane’i izlemeyenimiz yoktur herhalde. Şu ana kadar tek bir oyun üzerinden varlığını sürdüren bir şirketin elinden bu kadar iyi iş çıkmasına hâlâ şaşıran varsa artık bir dursun yani.
Ben bu olaya arkalarında ne yapmak istediklerine karar verebilecekleri ve piyasayı yoklayabilecekleri koca bir on seneleri vardı gözüyle bakıyorum.
Bu sürecin yeni meyvelerinden birisi de Hextech Mayhem.
Patlat bir… Şey, ne istersen Ziggs’cim.
Kutusunda ne yazıyorsa o Hextech Mayhem. Yani hızlı tempolu, platformlu bir ritim oyunu. Çıkıyorsunuz, iniyorsunuz, bomba atıyorsunuz. Çıkı- İ- Bir dakika. Ay bomb- Çık diyorum bölüm sonu canavarına geldik!! ÇIK ÇIKSANA AY YOK İN İN!! KAÇ!
Hızlı derken, cidden hızlı yaa…
On saniyelik bir eğitim bölümünde öğreniyorsunuz. Ben ilk fareyle oynadım; sağ tık, orta tekerlek, sol tık. Ama ters gelince klavyedeki bütün tuşlara basmaya başladım, meğer oklarla da oynanıyormuş. Sonra ver elini Runeterra.
Oyunun kâğıtta çok janti görünen ama yarardan çok köstek olan tek özelliği burada devreye giriyor: Siz fareyi hareket ettirdiğiniz sürece oyun size klavye komutlarını göstermiyor. Abi faresini üç saniye rahat bırakıp sağa sola savurmayan bir oyuncu nerede görülmüş?!
Bu da olmasa bir eksiği olmayacak oyunun.
DAHA zor mu istemiştiniz? VAR!
Şimdi, ben dünyanın en iyi ritim oyunu tıktıklayıcısı değilim. Ama siz öylesinizdir belki diye Hextech Mayhem bize bir gizli zorluk seviyesi sunuyor: Kargaşa puanı!
Eğer eliniz el veriyorsa sizi pistteki ekstra balonları toplamaya ve Hextech kutularını patlatmaya alalım. Tabii bunu yaparken ritim komutlarını kaçırmamanız da lazım. Hatta bunu bir de boss’lu bölümlerde deneyin. Zor iş ya!
Zaten yenilmek çok mümkün değil Hextech Mayhem’de. Komutları üç dört kere art arda kaçırırsanız sizi geri atıyor. Eh, bu da puanınızı düşürüyor. Sonra benim gibi hırslanıyorsunuz oturduğunuz yerde.
Bazen oyunlar (her ne kadar benim gibi hırslanmaktan kendinizi alamasanız da) sadece eğlenmek için oynanmalıdır. Her oyunda dünyayı kurtarmanın alemi yok! Hem Ocak ayında mobile de gelmesi planlanıyor, eğlenceye oradan da devam edebileceğiz yani. Eğer Ziggs’in çatlak esprileri eşliğinde zıplamak ve bombalamak kulağa eğlenceli geliyorsa Hextech Mayhem sizi bolca eğlendirecektir.
Ama Ziggs’in kulağına gitmesin tabii, bozulur falan. Koca bir mucit yordle kendisi sonuçta.
Başlıklar
Hani beyaz eşya sarılan baloncuklu naylon gibi. Elinize düşmeyegörsün; pıt, pıt, pat, pat, bam, gü- Ay Ziggs'leşiyorum!
- Kavraması çok basit
- Bölümlerin yeniden oynanabilirliği yüksek
- Türkçe desteği var ve Ziggs'in seslendirmesi çok keyifli
- Bölüm zorlukları gayet ayarlı artıyor
- Zaman zaman hareketler ve müziğin değişimi arasındaki ilişki yeterli netlikte değil
- Patlamalar yön oklarının arkasında kalsa iyi olurmuş, önünü kapatabiliyor