NBA 2K24 - İnceleme
Üç adım ileri, iki adım geri, ne olacak bu serinin hali?
Yine yılın o dönemi geldi ve yine yeni bir NBA 2K incelemesiyle karşınızdayız sevgili Oyungezerler. Takip edenlerin bildiği üzere bu yıl, Kobe Bryant’a adanan bir oyun söz konusu. Oyunun kapağından özel versiyonuna, Kobe’un kariyerindeki önemli anlara eşlik ettiğimiz Mamba Moments modundan, kariyer moduna ev sahipliği yapan The City’nin dört bir yanında karşımıza çıkan afişlere, her bir köşede Kobe Bryant var.
Hal böyle olunca da beklentiler yükseliyor tabii. Sonuçta, NBA’in en özel karakterlerinden birisinden bahsediyoruz. Onun adına yakışır bir oyun olmasını bekliyor insan. Peki, 2K beklentileri karşılayacak bir oyunla karşımıza çıkmış, bizi bir kez olsun şaşırtmış mı derseniz, ne yazık ki cevabım “Batı cephesinde yeni bir şey yok” şeklinde olur. Yazının sonuna geldiğinizde neden böyle dediğimi daha iyi anlayacağınızı umuyorum.
Yeniler, yenilenenler ve yenilenmiş gibi yapanlar…
İlk olarak genel konuları aradan çıkarıp sonrasında oyunun modlarından bahsedeyim, bu arada ne gibi değişiklikler varmış, artısıyla eksisiyle onları anlatayım isterseniz.
Bir NBA 2K oyunu aldığınızda üç aşağı beş yukarı görsel ve işitsel yönden nasıl bir performans sergileyeceğini bilirsiniz. Genelde bu tarz oyunlara uygun düşecek bir müzik listesi ve etkileyici görsellerle çıkar karşımıza. Bu sefer de durum farklı değil. Yine güzel müziklerle gelmiş ve yine güzel görünüyor. ProPLAY adını verdikleri bir özellikle, gerçek NBA görüntüleri kullanılarak animasyonların daha gerçekçi bir şekilde modellenmesi hedeflenmiş; gördüğümüz kadarıyla amaçlarına ulaşmışlar da. Bununla birlikte bazı yerlerde görsel hatalara da denk gelmedim değil.
Görsel yönden bahsetmişken, beni kararsız bırakan yönlerinden birisi de arayüzdeki değişiklikler oldu. Bir yerde “bunu güzel düşünmüşler, böyle yapmaları iyi olmuş” derken bir başka yerde “yahu geçtiğimiz yıl ne güzeldi, niye çalışan şeyi bozdu ki bunlar” dedirtti. Gerçi bu kısımlara da zamanla alışılır, ama “ne gereği vardı ki” demeden de duramıyor insan işte.
Bu kısımda bahsetmek istediğim konulardan birisi de oyunun fotoğraf modu. Genel olarak serinin iyi bir fotoğraf modu vardı zaten. Bu seneyse güzel düşünülmüş bir ilave söz konusu. Belirli modlarda maç boyunca önemli anların kaydı tutuluyor ve maçın herhangi bir anında buraya girip dilediğiniz gibi ekran görüntüsü veya video kaydı alabiliyorsunuz.
Gelelim oynanış kısmına. Geçtiğimiz yıllarda kimi zaman dış atışların baskın olduğu, kimi zaman pota altına ağırlık verildiği, kimi zaman hücuma kimi zamansa defansa odaklanıldığını görmüştük. Yani her yıl oyunun genellikle belirli bir yönü ön plana çıkar. En azından çıkış döneminde böyle olur, sonra yıl içerisinde aşırı ağırlık verilmiş yerler varsa törpülenip fazla geride kalan yerler varsa oralar hafiften geliştirilerek oyun görece daha dengeli bir hal alır.
Bu yıl için de benzer bir yoldan gidileceğini tahmin etmek zor değil. İlk aşamada dış atışların bir miktar daha zor geldiğini söyleyebilirim. Bunun yanında rakip hücumları bloklamak da geçtiğimiz yıla kıyasla bir miktar zorlaştırılmış gibi sanki. Ama bir süre sonra eliniz ısınıyor, bunlara da alışıyorsunuz. Merak edilecek bir şey yok yani :)
Genel değerlendirmeler tamam, sıra modlarda
Play Now grubunda hızlıca bir maç yapıp çıkayım diyenlere hitap eden modlar yer alıyor. İster online maçlar yapabilir ister Quick Play ile seçtiğiniz herhangi iki takımın mücadelesine ortak olabilir, isterseniz o gün içerisinde bir NBA maçı varsa, o maçı oynayabilir veyahut MyNBA Eras altında bir dönemi seçip o dönemden takımlar arasında maçlar yapabilirsiniz. Blacktop adlı sokak basketbolu modumuz da bu başlık altında yer alıyor. Bir de oyuna yeni başlayanlar için ısınma turu babında 2KU var burada. Kontrollere alışmak için girmekte fayda var.
|MyNBA Eras 2010’larda hangi takımları izlemişiz, bir kez daha hatırlattı sağ olsun. O dönemlerde Charlotte Hornets’ın adını değiştirip Charlotte Bobcats adıyla ligde yer aldığını, bu esnada Hornets ismini de New Orleans’ın aldığını unutmuştum mesela :)
My NBA Lite, adından da anlaşılabileceği gibi bir miktar seyreltilmiş bir NBA tecrübesi sunuyor; “İşin ticari kısmına kafa yormak istemiyorum, girip maçımı yapayım, NBA şampiyonu olayım” diyenlere hitap eden bir mod. Bunun yanında çeşitli senaryolar da oluşturup paylaşabiliyor veya başka oyuncuların paylaştıkları senaryoları oynayabiliyorsunuz. Bir diğer seçenek de doğrudan Playoff mücadelelerine yol almak.
Seriye geçtiğimiz yıl eklenen MyNBA Eras bu yıl da yoluna devam ediyor. Geçtiğimiz yıl oyunda yer alan dönemler korunurken bir de The LeBron Era eklenmiş listeye.
Geçtiğimiz yıl oyuna eklenen dönem filtreleri de korunmuş, iyi olmuş. Maçlara nostaljik bir hava katan bu özellik belli ki artık oyunun standart parçalarından biri haline gelmiş.
Geçtiğimiz yıl Jordan Challenge ile Michael Jordan’ın kariyerindeki önemli anları bir kez daha yaşamıştık. Bu kez, Kara Mamba’mız Kobe Bryant’ı andığımız Mamba Moments bizleri bekliyor. 2001 yılında Batı Konferansı yarı finalinde Sacramento Kings ile yaptıkları maçtan 2010 yılında Boston Celtics ile yaptıkları unutulmaz NBA finaline, Bryant’ın tarih yazdığı maçları oynuyor, rekor kırdığı performansları tekrar etmeye çalışıyoruz. Yalnız burada tasarruf tedbirleri devreye girmiş herhalde, geçtiğimiz yıl Jordan Challenge’da 15 maç yer alırken bu yıl Mamba Moments’ta bunun yarısı kadar maça yer verilmiş. Her hâlükârda göz atılması gereken bir mod olduğunu söyleyebilirim. Önümüzdeki yıllarda da ilk göz atacağım modlardan olacak.
Oyundaki en popüler modlardan birisinin MyTeam olduğuna şüphe yok. Şahsen benim de yıl içerisinde en çok zaman harcadığım mod bu. “Paketler açalım, kartlar toplayalım, hayalimizdeki takımı kurup görevler tamamlayalım” şeklinde özetlenebilecek bu mod, bazı özelliklerini olduğu gibi koruyup bazılarında değişikliklerle gelir, bunların yanına bir de yeni özellikler ekler genelde.
MyTeam modundaki değişikliklerden ilki başlangıç oyuncularıyla ilgili değişiklik. Geçtiğimiz yıl 3 başlangıç (starter) oyuncusundan birisini seçiyorduk. Bu yıl ise, 30 takımdan birisinin başlangıç paketini seçiyor ve o takımın başlangıç oyuncusuyla başlıyorsunuz oyuna. Örneğin, benim gibi LA Lakers’ı seçerseniz başlangıç oyuncunuz da Alex Caruso oluyor.
Bir diğer yenilik görevler/ajanda kısmına eklenen "Legendary Path" görevleri. Tek kişilik oyun modları altında ulaşabileceğiniz "Exhibitions" da bir başka yenilik. Burada, bir veya birkaç oyuncunuzu belirli görevlere atıyorsunuz; örneğin bir topluluk faaliyetine katılıyor, hayranlarıyla bir araya geliyor, bir yardım çalışmasına gönüllü oluyor veya bir televizyon programına çıkıyorlar. O görev dönüşünde de bir ödül veriliyor. Arada “Birisi bütün nugget sosunuzu yemiş. Takımdan birisini görevlendir de bu gizemi çözsün” gibi tebessüm ettiren görevler de denk gelebiliyor burada :)
Bu arada farklı oyun modlarında farklı kadrolar kuruyorduk malum. Bu sene güzel düşünülmüş bir detay da takım kadrosu başlığında 3, 5 ve 13 kişilik kadroların ayrı ayrı yer alması. İsterseniz alternatif kadrolar da kaydedebiliyorsunuz, böylece ileride tek tek oyuncu değiştirmek yerine hızlıca değişiklikler yapabilirsiniz.
Buna ihtiyaç duyabileceğiniz başlıklardan birisi, çevrimiçi mücadeleler kısmında yer alan “Salary Cap” maçları. Bence bu da güzel düşünülmüş modlardan birisi olmuş. Kadronuzdaki oyuncuların maaşlarının toplamı için bir üst limit belirleniyor ve buna uygun kadrolar kurup mücadele ediyorsunuz. Bazı oyuncuların parayı basıp yıldızlar karması gibi bir kadroyla karşınıza çıkmasından rahatsız olanlardansanız, bu mod, sorunu sizler için bir nebze çözebilir. Tabii burada da henüz her şey yerli yerine oturmuş değil, kimi yıldız oyuncular için düşük ücretler belirlenebiliyor vs. Yine de daha dengeli bir mücadeleye kapı araladığını söylemek mümkün.
Olumsuz olarak gördüğüm noktalara gelecek olursa; ilk sezon içeriğinin yeterli düzeyde olmadığını söyleyebilirim. NBA 2K23’te MyTeam 9. sezonu es geçtiler zaten. Dolayısıyla, buraya odaklanıp ilk sezonun içeriklerini hazır etmelerini, karşımıza daha fazla görev ve mücadeleyle çıkmalarını beklerdim şahsen; ama gördüğüm kadarıyla pek öyle olmamış.
Dikkatimi çeken ikinci bir noktaysa, kart pazar yerinin bulunmaması. Aslında bir pazar yeri var, fakat geçtiğimiz yıllardaki gibi değil; oyuncuların ellerindeki kartları açık artırmaya sunduğu veya açık artırmadan kart aldığı kısmı aradı gözlerim. Hazır paketleri / kartları satın alabiliyor veya yine hazır paketler / kartlar için oyuncu takası yapabiliyorsunuz, o kadar. Bu da akıllara “oyunculara daha fazla para harcatmak için yapılabilecekler” listesini getiriyor ister istemez.
Biz dededen NBA yıldızıyız…
NBA’in yeni yıldızı olmaya çalıştığımız kariyer modumuz MyCareer, olumlu ve olumsuz değişiklikleriyle bu yılın konuşulan modlarından birisi olacak gibi görünüyor.
Geçen yıl, şehirdeki faaliyetler, bir nevi popüler kültür ikonu olmaya yönelik mücadelelerin içerisine sokuyordu bizi. Bu seneyse NBA’deki mücadelelerimize odaklanan bir kariyer modu var karşımızda. Bunu olumlu bir adım olarak da değerlendirmek mümkün.
Gelelim işin hikâye kısmına. 2K22’de; kolej maçlarıyla başlayıp draftta ilk seçilen çaylak olmaya çalıştığımız kısma odaklanan bir hikâye söz konusuydu. Geçtiğimiz yıl, draftta geride bıraktığımız (ve taraftarların bizim yerimize istediği esas isim olan!) Shep Owens ile rekabetimizi merkeze alan bir hikâye bulunuyordu. Bu seneyse aile mirasını devam ettiren ve 3. nesil NBA oyuncusu olan bir çaylak rolündeyiz. Olaya biraz renk katmak için dedemiz ve babamızın eski mücadelelerini tekrar yaşadığımız “Family Flashbacks” görevleri de eklenmiş hikâyeye.
Buraya kadar kariyer moduyla ilgili çok da olumsuz bir tablo söz konusu değil. “Peki sorun nedir?” derseniz, yine mikro ödemeler meselesi. Geleceğin NBA yıldızı olarak görülen bir karakteri yönetiyoruz hesapta. Gelin görün ki, 60 puan gibi bir ortalamayla başlıyoruz ve bu ortalamayı hatırı sayılır bir seviyeye yükseltmeniz çok ama çok uzun bir zaman alıyor, tabii pamuk eller cebe diyerek yükseltmeleri satın alma yoluna gitmezseniz. Bu geçtiğimiz yıllarda da böyleydi ve canımı sıkardı. Bu sene dozunu da yükseltmişler gibi geliyor bana. Hal böyle olunca da ağızda buruk bir tat bırakıyor.
WNBA kısmı büyük oranda geçtiğimiz yılla aynı. Yine bu yıl da kendi karakterinizi oluşturup WNBA yıldızı olmaya çalıştığınız The W modu yerini koruyor. Burada karakterinize “The Prospect” veya “The Undiscovered Gem” arka plan hikayesini seçebiliyorsunuz. Bu tercih, oyuna başlayacağınız ortalama puanı (sırasıyla 75 ve 85) belirliyor. MyCareer modunda 60 ortalamayla başlayan ve NBA’in yeni yıldızı olma iddiasındaki karakterimizdense buradaki yol daha gerçekçi geliyor bana.
Son kertede, NBA 2K24 yine geçtiğimiz yıllardaki gibi bir oyun oldu benim için. Hatta 2K23 incelemesinin son 3 paragrafını alın buraya koyun, sırıtmaz. Yine içerik dolup taşan, basketbol severleri bütün bir yıl boyunca meşgul edebilecek bir oyun. Yine birçok güzel yanı var. Ve yine bu güzel yanları gölgeleyen parasallaştırma modeli can sıkıyor. Bununla birlikte, halihazırda oynanabilecek en iyi basketbol oyunu olduğu da aşikâr.
PC Cephesinde Neler Oluyor? Oyunun PC cephesinde eleştiri bombardımanına tutulduğunu, oyuncuların yoğun şekilde eleştirdiğini görebilirsiniz. Bu konuda haksız da sayılmazlar. Geçtiğimiz yıllarda da oyunun PC versiyonu görsel yönden önceki nesil konsollar için çıkan versiyonunu esas almıştı, bu sene de aynı yoldan gitmesi çok da şaşırtıcı olmasa gerek. Ama bunun yanında bir de kariyer modunun kırpılması, işin tuzu biberi oldu. Satın alırken yeni nesil konsollarla aynı fiyatı ödeyen PC kullanıcıları, iş içeriğe gelince eski nesil için sunulan içerikle yetinmek durumunda kalmış, bu da doğal olarak tepki çekmiş durumda. |
Başlıklar
Normal şartlarda basketbol severlere gözüm kapalı önereceğim bir oyun olabilecekken, artık tahammül sınırlarını zorlayan parasallaştırma modeliyle ağızda buruk bir tat bırakıyor. Yine de halihazırda oynanabilecek en iyi basketbol oyunu olduğu da ortada.
- Önceki yıllarda da olduğu gibi akla gelebilecek bütün oyun modlarını içeriyor, çeşitlilik yönünden eli gayet kuvvetli
- Jordan Challenge gibi Mamba Moments da hoş bir nostalji yaşatıyor
- ProPLAY ile hazırlanan yeni animasyonlar göze hoş geliyor
- Olmasa belki aklınıza gelmeyecek, eksikliğini duymayacağınız ama gördüğünüzde “iyi düşünülmüş” diyebileceğiniz ufak tefek dokunuşlar söz konusu
- Artık parasallaştırma konusunda bambaşka bir seviyeye geçtiler, bu kadar da olmaz dedirtiyor
- Oyunda o kadar çok detay var ki, bilgilendirmeler bazı noktalarda yetersiz kalabiliyor
- Aslında güzel işleyen bazı noktalarda nedense bu yıl geriye gidiş olarak değerlendirilebilecek güncellemeler yapılmış