40 Saatlik Bloodborne Maratonundan Gelen Çıkarımlar

Ama Sony, kalbimizi kırıyorsun böyle anlaşmalarla.

Bloodborne, acı bir şekilde Mart sonunda çıkacak karşımıza.

Ama bizlere biraz daha erken gelecek olsa da EDGE biraz cılkını çıkarmış, yarın piyasada olacak olan sayısına 40 saatlik Bloodborne deneyimi dahil etmiş. Yahu ne zaman oyunu kaptınız, ne zaman 40 saat oynadınız, bu anlaşma limanlarda köhne bir ambarın içinde mi yapılmış.. Bilmiyoruz hiçbirini. Ama EDGE’in altı sayfalık içeriğinden bir kısmı NeoGAF forumlarına düştü, böylelikle oyun yüzünü göstermeden önce hakkında daha iyi bilgi sahibi olma şansımız doğdu.

  • 40 saatlik serüvende Chalice Zindanları ya da multiplayer yok. Ayrıca 40 saatlik oynanışta oyunu bitirmemişler.

  • Şöyle bir alıntı var: “Bloodborne, Hidetaka Miyazaki’nin her şeyi daha önce gördüğünü düşünen oyuncu kitlesine sunduğu acımasız bir cevap.”

  • Tüccarlar bele takılabilen lamba satıyorlar, içiniz rahat olsun.

  • “Yharnam, oyun boyunca sonsuz bir geceyi yaşıyor..ta ki oyuncu yaratık belasının kaynağını bulup yok edene kadar.”

  • İlk bulunan kalkanda şöyle bir açıklama var: Kalkanlar iyidir, ama pasifliği oluşturmadıkları sürece.

  • Oyunda bazı düşmanlar büyü yapabiliyorlar.

  • Bloodtinge değerinin kurşun zararını yönettiği doğrulandı.

  • Değişim saldırıları ve onları takip eden diğer saldırılar (Silahınızın biçim değiştirdiği kombolar da diyebiliriz) diğer Soul oyunlarında geriye doğru ittiğimiz için ulaşamadığımız düşmanlara ulaşma şansı veriyor Bloodborne’da. Ayrıca Stamina korunumu ve yönetimi, diğer oyunlara göre daha çeşitli bir süreç.

  • Önceki oyunlarla arada bağ kurmak açısından: Bloodstone shards = titanite, coldbood = portable souls. En çok bulunan şeyler blood vial’ler (Yani iyileşme için) ve quicksilver bullet (yani kurşunlar). Ama ilerleyen seviyelerde mühimmat sıkıntısı varmış.

  • Fazlalık eşyalar kendiliğinden depolama alanına gidiyor. Öldüğünüzde, karakterinizin üstündeki stoklar otomatik olarak depo alanından yenileniyor.

  • Söylenene göre başlangıç değerleriniz (stat) seçeceğiniz silaha bağlıymış.

  • Düşmanlar sadece geliştirme materyalleri ve eşyalar düşürüyorlar.

  • Oyunda daha az sandık var, ama içleri çok daha verimli şeylerle dolu.

  • Oyunda bulunan kumaşlar ya da tüccarlardan alınabilenler siz bossları öldürdükçe yelpaze olarak genişliyorlar.

  • 40 saatlik oyun süresince 6’ya yakın yakın dövüş silahı ve yine 6 civarında tüfek bulmuşlar.

  • Bloodgemler bir silahın değerlerini değiştirmenize yarayan geliştirme materyalleri. Oyundaki tüm silahlar bloodgemlerle geliştirilerbiliyorlar.

  • Oyunu bitirmemiş olsalarda aldıkları intiba, önceki oyunlara göre tekrar oynanabilirliğin daha düşük olduğu yönünde. Tabii Chalice Zindanları ve multiplayer bu oturumun parçası değildi, unutmayın.

  • Chalice Zindanları sisteminde beşe kadar zindan düzenlemesi tutabiliyorsunuz.

  • Lamba checkpoint alanları, Dark Souls II’deki kamp ateşleri kaddar bol değil. Yeni kamp ateşleri açmak yerine kısa yollar açıyorsunuz Bloodborne’da.

  • “Bağımsız alanlar bir akış halinde inandırıcı bir dünya oluşturuyor.” Diyor ekip. Önceki oyunlardan farklı olarak sabit noktayı (hub) oyun dünyasından ayırarak daha uyumlu, birbirine bağlı ve karmaşık bir dünya yaratabilmişler. Burada Dark Souls’un ikinci yarısında paramparça oluşundan ve Bloodborne’un ona göre yoğun bağlı dünya tasarımını koruyabildiğini örneklemişler. Birçok alanın Firelink Shrine’a bağlı oluş anlamında rakip olabileceğini belirtmişler.

  • Souls serisinde sürekli ölmekten korkuyoruz ya, burada bizi neyin öldüreceğinden korkma durumu varmış. EDGE, bu düşünce yüzünde Chalice Zindanlarının tekrar oynanabilirlikte etkili bir faktör olduğunu düşünüyor.

  • İlk kez oynayanlar için meşaleler büyük önem arz ediyor.

  • Hakkında konuşamayacakları yeni bir mekanik var.

  • “Eğer From Software’in daha yumuşak davrandığını düşünüyorsanız, Hidetaka Miyazaki size acımasızca yerinizi bildirmek üzere. Eğer bu nesli tribünlerden seyrediyorduysanız, remake oyunlar ve hızla ortaya çıkmış işlerden heyecan duymuyor ve gelecek ilk hayati oyunu bekliyorsanız, zaman geldi. Sanki bir şüphe varmışçasına, Miyazaki ve ekibi yine başarmışlar.”

YORUMLAR
Parolamı Unuttum