Bu yazı daha önce Oyungezer Dergisi'nde yayınlanmıştır.
Ne ekmek çıktı kardeşim şu "Origins" meretinden? Tutan oyunların devamına ne yapacağını bilmeyen firmalar hemen bir Origin hikayesine sarılıyor.
Ben de özel gösterimden sonra Batman ekibinden Ben'i kıstırdım ve soruları sağlı sollu fırlattım, Batarang misali.
Sinan: Selam. Bize kendinizi tanıtır mısınız?
Ben: Tabi. Adım Ben Mattes. Warner Bros. Montreal stüdyosunda Batman: Arkham Origins’ in baş yapımcısıyım.
Batman oyunlarının büyük bir hayranıyım ama bu oyun başka bir stüdyo tarafından yapılıyor. Acaba aranızda Rocksteady çalışanları var mı?
Direkt olarak yok ama Rocksteady’den yardım alıyoruz. Önceki oyunlarındaki tüm kodları ve verileri aldık. Teknik konularda onlara istediğimiz soruları sorabiliyoruz. Oyunu yapım aşamasında gördüler ve gerçekten çok beğendiler. Bunu onlardan duymak bizi çok gururlandırdı. İçerik olarak ise yardım almamayı, kendi istediğimiz gibi ilerlemeyi tercih ettik.
Oyunun multiplayer kısmı internette çok fazla ilgi gördü. Daha önce hiç denenmemiş olan bu özellik hakkında ne düşünüyorsunuz?
Oyunun multiplayer tarafını Splash Damage ekibi yapıyor. Multiplayer modunda Batman ve Robin olarak Joker ve Bane’in çetelerine karşı mücadele edeceğiz. Bu iki çete belirli yerleri ele geçirmek için birbirleriyle uğraşırken Batman ve Robin gizlice onlara engel olmaya çalışacak ve eğer sizi görürlerse kendi aralarındaki savaşı bırakıp, tüm dikkatlerini size verecekler. Joker ve Bane de oynanabiliyor. Başka multiplayer oyunlarda olduğu gibi karakter gelişimi var. Bu sayede Joker ve Bane’nin çetesinde gittikçe yükseklere tırmanacaksınız.
Buradaki üç taraflı oynanış daha önce denenmedi. "Düşmanımın düşmanı düşmanımdır" gibi bir mantık var aslında.
İkinci oyunda arkaplanda kalan dedektif modu yeni oyunda bir hayli geliştirilmiş ve oyuna zamanı geri alma özelliği eklenmiş. Zamanı ne kadar geriye alabiliyoruz ve zor bir olayı çözmemiz ne kadar sürecek?
Tabii ki suçun işlendiğini tahmin ettiğimiz zamana kadar geri dönebiliyoruz. Elimizdeki araç odayı analiz ediyor ve suçu dijital olarak tekrar yaratıyor. Bu sayede olanları yeniden deneyimleyebiliyoruz. Ama önce etraftaki gizemleri çözmemiz lazım. Suçu çözme süremiz ise olaya göre değişkenlik gösteriyor. Yine de oyuncuyu sıkmamak adına 5-10 dakika arasında diyebilirim. Bazen olayı çözmek için suçu işleyeni bulmak gerekiyor; ancak bu kişi herhangi bir yerde olabilir. Yani suçu açığa çıkartmak için onun izini sürüp, yerini bulmamız şart.
Teşekkürler
Rica ederim.