Ben çok uzun zaman Diablo 2 oynadım, kendisi hala daha bilgisayarımda kurulu olarak duruyor ve bu kadar süre içinde yalnızca tek bir karakterim oldu. Hatta az önce nostalji amacıyla oyunu çalıştırıp ne durumdayım diye bakayım dedim ve beni karakter seçme ekranında Patriarch Eser ismindeki 99. level Necromancer karşıladı. Evet itiraf ediyorum, ben bir Necromancer hastasıyım.
Diablo 3’ü herkes gibi ben de büyük bir heyecanla bekledim ve ilk büyük hayal kırıklığı oyunda Necromancer sınıfının olmadığını görmek oldu. Ona en yakın olduğunu düşündüğüm Witch Doctor’ı seçtim ama aynı şey değildi tabi. Ben patır patır ceset patlatmak, Golem’ler çağırmak istiyordum yahu!
Neyse ki Blizzard, BlizzCon 2016’da Diablo III’e Necromancer’ın geleceği müjdesini verdi. Peki bu fikir nereden çıkmıştı? Gerçekten oyuncuların isteklerini mi dinlediler, yoksa öylesine mi akıllarına geliverdi? Bu ikonik sınıf hakkında Blizzard ne düşünüyor, bizi nasıl bir karakter bekliyor? Blizzard işte tüm bu soruların yanıtını IGN’ye özel verdiği bir röportajda yanıtlamış.
“İnsanları anti-kahramanı oynamakta cezbeden bir şeyler var” diyor Diablo III’ün görsel efektlerinden sorumlu isimlerden Julian Love. “Necromancer’ın temsil ettiği şey de tam olarak bu, iyi ile kötü arasındaki gri çizgide yaşayan bir karakter o”.
Ben cesedin güzel patlayanını severim
Diablo, World of Warcraft gibi oyunlara yeni içerik eklemek çok zor olmasa da iş yeni karakter sınıfı eklemeye gelince durum değişiyor. Hele bu bir de sağlam bir hayran kitlesi olan bir karakter olunca iş iyice zorlaşıyor. Sonuçta hem yeni yetenekler, sınıfa özel eşyalar falan yaratmak; hem de tüm bunların oyunun var olan mekaniklerine ve yapısına dengeli biçimde uymasını sağlamak gerek. Yani maalesef öyle “he” diyince olmuyor bu işler.
Blizzard’ın Game Jam ismini verdiği firma içi bir etkinliği var. Bu etkinlikte oyun geliştirmekten sorumlu ekipler birkaç gün, hatta bazen bir hafta boyunca oturup çılgıncasına fikir üretiyorlar. Aralarında ufak gruplar kuruyorlar, bir tanesi ‘ben şunu yapmak istiyorum’ diye ortaya bir fikir atıyor ve bunun üzerine beyin fırtınaları yapmaya başlıyorlar. İşte bu Game Jam’lerden birinde Diablo III ekibinden biri Necromancer sınıfını yaratmaya ve bunun daha yüksek tempolu bir oynanış sunan Diablo III’te nasıl görüneceğini denemeye karar vermiş. Bunu halletmek için önlerinde çok az zaman olsa da Necromancer yaratma fikrini duyanlar hep birlikte gaza gelmiş ve inanılmaz bir ivme eşliğinde koskoca Game Jam bir “Necromancer yaratıyoruz arkadaşlar” etkinliğine dönüşüvermiş. Kesinlikle Diablo’nun 20. yıldönümüne uygun bir hediye bu. Bir efsanenin doğum gününü, başka bir efsaneyle kutlamak.
Öğrendiğimiz kadarıyla ekip Necromancer’ı özüne sadık biçimde yaratmak için gerçekten çok büyük çaba sarf etmiş ve ortaya Diablo III’ün mekaniklerine başarıyla ayak uyduran ve hiç de yabancı hissettirmeyen bir karakter çıkmış.
Blood Golem ve dev orağımız iş başında
Örneğin Revive yeteneği sayesinde yanımızda savaşması için ceset diriltebiliyor ve benim favori yeteneklerimden biri olan Corpse Explosion ile müthiş patlamalar yaratabiliyoruz. Diablo II ve III arasında ekranda aynı anda kapıştığımız düşman sayısı bakımından bayağı büyük bir fark olduğunu düşünürsek bu ceset patlamalarının da nasıl etkisi olacağını aklınızda canlandırabilirsiniz. “Üzerinde bayağı uğraşmamız gerekti ama yaratıkları önce öldürüp, sonra diriltip yanınızda savaşmasını sağlayabileceğiniz mekaniği hayata geçirmeyi ve bunun aynı Diablo II’deki gibi hissettirmesini başardık” demiş oyunun tasarımcılarından biri olan Joe Shely.
Diablo III dünyasında Necromancer demek yalnızca bilinen yeteneklerin geri dönüşü, yanımızda iskelet ve ceset ordularıyla gezmek anlamına gelmiyor; Sanctuary dünyasında Necromancer olmak başlı başına farklı bir deneyim. Shely bunu şöyle açıklamış: “Diablo II’deki Necromancer’ın Kan ile etkileşimi son derece sınırlıydı ama düşündüğünüzde kan, ölü diriltme teması içinde ciddi yeri olması gereken bir kavram. Bunu karaktere nasıl entegre edeceğimizi düşündüğümüzde aklımıza Blood Nova isminde yeni bir yetenek geldi.” Bu yetenek sayesinde Necromancer’ın etrafındaki herkese zarar verecek şekilde bir kan patlaması yapabilecekmişiz, ama bu bizim canımızdan da götürecekmiş. Yine kan bazlı bir diğer yetenek olan Leech sayesinde etrafımızdaki yaratıkların canlarını emebilecekmişiz.
Canlarınızı emmeye geldim
Bildiğiniz gibi Diablo III’te sınıflar yetenek seçimlerine bağlı olarak kendi içlerinde bile birbirinden farklı oynanış türleri sunuyorlar. Bu yüzden Necromancer için de bunu destekleyecek farklı yetenek kategorileri oluşturulmuş. İstersek kendimize iskeletlerden oluşmuş bir ordu ve birkaç golem yaratıp pis işlerimizi onlara yaptırabilecek, ister Blood Nova gibi yetenekleri dev orağımızın saldırıları ile birleştirip kendi işimizi kendimiz görebileceğiz.
Necromancer karakterinin tüm yetenekleri, rünleri, pasif becerileri hazırlanmış, tüm dengelemeleri yapılmış durumda. Geriye bir tek bu yetenekleri coşturacak ve bazen de tamamen yeni oynanış taktikleri yaratacak eşyaların ve setlerin yaratılması kalmış. Bunun da çok aşırı bir zaman almayacağını düşünürsek biricik Necromancer’ımız ile yılın ikinci yarısı karşılaşma ihtimalimiz oldukça yükseliyor. Açıkçası ben Blizzard’ın bu DLC'yi BlizzCon 2017’den önce yayınlayacağını düşünüyorum ama şimdilik beklemekten başka bir çaremiz yok. Eski günlerin hatrına Lord of Destruction açıp Baal kesmek dışında yani.