Blade Symphony İnceleme

KESİLE BİÇİLE YENMESİNİ ÖĞRENECEKLERE…

 

Bu yazı daha önce Oyungezer dergisinde yayınlanmıştır. Oyungezer'e abone olmak için tıklayın.

Bu ay hiç tahmin etmediğim kadar zorlandım “geç kalmış oyun”umuzu seçmekte. Steam’den hediye olarak sunduğum oyunlar çok cazip gelmemiş olmalı ki, dergi sayfalarında yer vermediğimiz, son 1 – 1.5 yıl içinde piyasaya çıkmış bir oyun önerisi alamadım siz okuyucu dostlardan.

bladesymphony-1

Zıplamayı seven silahşör kızımız Pure huzurlarınızda.

Önceki aylardan biriken okuyucu önerileri ve kendi düşündüklerimden oluşturduğum listenin karman çorman halini, değerli yönetmenimiz Serpil’e uzatmakta buldum çareyi. “Bu türde çok yazdık, zayıf bir oyun, çok sınırlı kitleye hitap ediyor” diye listedeki oyunları kese biçe ilerleyerek Steam’de bu yıl mayıs ayında çıkmış, bol kesmeli biçmeli bir oyun bulduk sonunda:

KULAKLARINIZIN DEĞİL KILIÇLARINIZIN PASINI SİLER

“Kılıçların Senfonisi” diye çevirebileceğimiz Blade Symphony her nedense hikâyeli, senaryolu, çizgisel ilerleyen bir aksiyon olarak kalmış aklımda, ama değilmiş. Çevrimiçi çokoyunculu ağırlıklı (ağırlıklı falan da değil aslında, düpedüz çokoyunculu) bir dövüş – aksiyon oyun imiş. Karakter yaratmadaki detaylara (ah Wasteland 2 ah) meraklı olan benim gibi oyunculara kötü haberi önce vereyim, kendi dövüşçümüzü oluşturamıyoruz. T. Kitano’nun yönetip başrolünü oynadığı, aynı adlı filmden, kör kılıç ustası Zaitochi’ye benzer bir samuray yaratma hevesim kursağımda kaldı bu yüzden. Ama olsun, oyun içi puan kazandıkça silah ve zırhında geliştirmeler yapabileceğimiz dört hazır karakter bizi bekler vaziyette. Vaziyet demişken; hızlı, dengeli ve güçlü olmak üzere üç farklı dövüş duruşu var. Taş – kâğıt – makas benzeri bir sistemle üstünlük ve zaaflara sahipler. Örneğin; hızlı dövüşene karşı dengeli duruşu seçmek etkili. Hazır dört karakter arasında bazı farklar var; Phalanx’ın menzili ve boyu uzun bir kılıca sahip olması, Judgment’ın yavaş ama güçlü vuruşu gibi.

bladesymphony-2

Bence en zevkli ve güzel yeri burası; eğitim bölümü. 

Kontroller basit. Az önce söz ettiğim duruşlar 1, 2 ve 3 tuşlarına atanmış mesela. Sağ fare ile blok, sol fare ile saldırı vuruşu, sol fareye biraz basılı tutup bırakarak blok dağıtan “hayvani” güçlü vuruş gibi aksiyon – dövüş oyuncularının çabuk ısınacağı kontroller var. Boşluk tuşu ile zıplıyoruz, yukarıdan vuruş imkânı da var. Bu zıplayışlar biraz fazla “uçuk” geldi bana, haddinden epey fazla yükseliyorlar sanki. Gerçi oyun gerçekçi bir simülasyondan çok, fazla karmaşık olmayan arcade bir havada.

Klavye – fare ikilisi ile gayet güzel oynanan, çabuk öğrenilen ancak ustalaşması bir hayli vakit, deneyim isteyen bir “teke tek kılıç düellosu” Blade Symphony. “Dalış serbest” temalı bir kim kime dum duma modu da var. Hızlı oynanan, ilk seviyelerde düellolarda bir süre kesilip biçilmeyi göze alan, yavaş gelişme sabrını gösterebilecek oyunculara göre bu ay kısaca söz ettiğim geç kalmış oyunumuz. Mütevazı ama gayet iyi bir “kılıçlı dövüş – düello”sunu, hızlı aksiyon arayışındaki Oyungezer dostlara tavsiye ederim.

NOT

7

KÜNYE

BLADE SYMPHONY(PC)

Tür: Aksiyon/Dövüş

Yapım: Puny Human

Dağıtım: Puny Human

Dijital İndirme:  Steam – 15 $ - 24 TL.

Yaş Sınırı:  16+

Platform: PC

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum