İkinci oyunundan bekleneni bulamadıktan ve devam oyununda “3” kısmını silip yerine bir kavram koymayı tercih eden Dragon Age: Inquisition, Eylül ayı boyunca GameInformer’ın her yanını süsleyecek. Kapak görseli olarak da başarılı bir çalışma var ki, zaten Bioware gibi bir stüdyodan da bu beklenirdi.
Ama şimdi, bu bilgiler yağmadan önce Dragon Age: Inquisition’a dair bir bilgi derlemesi ile karşınızdayız biz. Öğrendiğimiz, çoğunlukla yeni, bilgileri Eylül ayında daha da yeni bilgilere boğulmadan önce aradan çıkartalım istiyoruz. Oyuna dair, genelde Alfa öncesi görüntülerin olduğu kısa bir video için mola veriyoruz öncelikle.
DÖNEM
Oyunun geçtiği dönem, Dragon Age zaman çizgisinde karmaşanın olduğu bir zamanı işaret ediyor (Ne zaman değil ki zaten?). Thedas, karmaşa içinde. The Chandry (dini grup) büyücülerin peşinde, Templar’lar ise eski güçlerinde ya da düzenlerinde değiller. Karışıklık derken, böyle bir kaos aslında sunulan durum.
Tam bu noktada, her grup bir şekilde kötülükle kendi savaşını verirken başka bir gelişme olur.
“Gök yarılır ve iblisler yağmaya başlar.”
Burada Fade’den bahsediyoruz. Büyü ve iblislerin var olduğu başka bir boyuttan. Ama göpün yarılması diye tasvir edilen bu “yarık”, aslında geçişte insan vücuduna ihtüyaç duyan iblislerin kendi bedenleri ile geçişini sağlıyor.
DÜNYA YAPISI
Oyun, mekanik olarak ufak değişiklikler geçirmiş durumda. Dragon Age: Origins’deki gibi birden çok alanın gezilebildiği, ama esneklik konusunda daha fazla seçenek sunulduğu söylenenler arasında. Ama oyun, tümüyle bir açık dünya değil. Doğuda Ferelden’den batıda Orlais’e gidilen bir yolda, aradaki binlerce km’lik yer yine hızlı geçilecek yani.
Alanlar, önceki Dragon Age oyunlarındaki alanlardan çok daha büyük. Aynı tasarım elementlerinin kullanılması ve tekrar, Inquisiton’da yok denecek kadar az olacak deniyor. Görevler ise, birbirine bu alanlar üzerinden bağlanıyor. Gezmek, keşfetmek de bu haritaların genişlikleri ve görevlere ulaşabilmek açısından önem kazanıyor.
Binek faktörü var ki, yukarıdaki videoya göz attıysanız atı görmüşsünüzdür. Tümüyle açık dünya olmasa da, geniş haritalarda yolculuk için kullanacağımız söyleniyor. Ayrıca gece / gündüz döngüsü de adı anılan konular arasında. Ne derecede etkili olacağı ya da oyunda yer alıp almayacağı ise muallak.
Yalnız, kafamıza göre gezip dolaşmak Dragon Age: Inquisition’un bir parçası değil, bunun altını tekrar çizmek lazım.
DÖVÜŞLER
Oyunun dövüşleri, GameInformer’ın bakış açısına göre “iki oyunun arasında bir noktada” gibi görünüyor. Kendi karakterimiz ya da önceden davranışlarını belirlediğimiz yan karakterler arasında geçiş yapabiliyoruz, karakterimizin yaptığı bitirme hareketleri de oyuna bir aksiyon oyunu havası veriyormuş.
Düşmanlarımız da, kendi özelliklerine göre saldıracak ya da savunma alacaklar. Herkes, aynı çizgiyi takip etmeyecek yani. Kimisi sinsice yaklaşacak, kimisi karşımızdan saldıracak.
Ayrıca düşman karakterlerin kendi canlarına, durdukları pozisyona ve diğer faktörlere göre taktiklerini değerlendireceği, yine yapımcıların söyledikleri arasında.
KARAKTERLER
Oynadığımız karakter, Inquisition’un (Engizisyon) başındaki kişi, Inquisitor (Engizitör). Oynadığımız karakter, tümüyle seslendirilmiş durumda. Seçtiğimiz ırk veya sınıf, çevreyle etkileşimimize göre Inquisition’un geleceğini de şekillendiriyoruz.
Bizim ve Inquisition’un güç durumuna göre haritara erişebileceğimiz ya da erişemeyeceğimiz alanlar belirlenecek.
Yanımızda bulunan karakterler konusunda ise, diyaloglarla ilişkimizi geliştirebileceğimiz söylenenler arasında. Karşımızdaki karakterler konusunda ise, oyunun çok başlarında her şeyi planlayan ve kaosu çevresinde toplayan tek bir kişinin varlığını öğreneceğimiz söyleniyor.
KARARLAR
Dragon Age: Inquisition, karar vermeyi ve bunların sonuçlarıyla yaşamayı aynen barındıracak içinde. Hatta verdiğimiz kararlar geleceğe doğru dalgalar halinde etkisini sürdürecek. Oyunun başındaki karar, sonlarda bir duruma bile temas edebilecek.
İlk oyunun aksine, yine tekerlek menü sistemini tercih eden oyun, bu konuda eksiklerini gidermenin peşinde. Artık seçtiğimiz seçenekle çıkan sonucun birbirinden eskisi kadar kopuk olmayacağını söyleniyor.
Verdiğimiz kararlara göre farklı görevler, sonuçlar, bölümler açılabilecek. Ayrıca önceki oyunların kararlarını taşımak ya da başka bir platformda oynamak gibi bir derdiniz yok. Oyun, kendinden öncekilerden bağımsız olacak kayıt dosyaları nezrinde.
EKSTRALAR
Oyunun grafik motoru Frostbite 3, birçok EA oyununda olduğu gibi. Görsel olarak tatmin edici olacak. Çevrenin bir dereceye kadar zarar görebilmesi, Dragon Age: Inquisition’un yeni özelliklerinden birisi olacak bu grafik motorunun desteğiyle.
Oyunda eşyaları yaratma, düzenleme ve geliştirme gibi seçenekler var. Oynadığınız sınıfların kendine özgü dövüş stilleri ve ekipman tercihleri olacak önceki oyunlarda olduğu gibi. Kişiselleştirme, tek tek vücut zırhlarının değiştirilebilmesi gibi, bu oyunda da yer alacak.
Genel olarak bilgilerimiz bunlar, ilerleyen günlerde yeni bilgilerle Bioware’ın kalbimizi tekrar kazanma girişimine daha fazla ışık tutacağız.
Dragon Age: Inquisition PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One ve PC için hazırlanıyor.