Dreamfall: Chapters’ta Büyük Ama Ölesiye Zahmetli Bir Değişim

Hızır idi, Yunus idi, Hızır idi…

The Longest Journey ve Dreamfall’un devam olan Dreamfall: Chapters ilk çıktığında oyunculardan bayağı bir zılgıt yemişti. Grafikler şahaneydi, diyaloglar zengindi, seçimlerimiz sonuca etki ediyordu, eski dostları görüyorduk, senaryo da ilgi çekici… ama ya FPS düşüşleri? İşte onlar tam bir felaketti. Hem de GTX 970 gibi piyasanın kallavi ekran kartlarında bile 15-25’lere düşecek kadar… Arkham Knight’ı düşünün. Nasıl bir his olduğunu biliyorsunuz.

Daha da kötüsü Dreamfall’un bir Kickstarter projesi olması. Yani insanlar daha oyun çıkmadan önce para vermiş, toplamda 1.5 milyon dolar toplanmıştı ama kimse oyunu oynayamıyordu. Tam bir felaket!

Hâl böyle olunca yapımcı ekip Red Thread Games bir sürü yama yayınlayarak performans sorunlarını bir nebze giderdi elbette. Ama en nihayetinde onlar da duvara toslamışlar. Çünkü kullandıkları grafik motorunun, yani Unity 4’ün, istedikleri her şeyi yapmalarına izin vermediğini fark etmişler. Böylece FPS oranını arttırmanın sadece iki yolu kalmış ellerinde: grafikleri düşürmek (Downgrade! Meşaleleri getirin!) ya da şehrin nüfusunu azaltıp sokakları tenhalaştırmak.

Ama Red Thread Games ikisini de yapmak istemiyormuş. Çünkü, çoğu bağımsız oyun stüdyosu gibi, bu adamlar da işlerine, oyun yapımcılığına tutkuyla bağlı kişiler ve eserlerinin her anlamda mükemmel olması onlar için bir nevi gurur meselesi. Ek olarak ilk oyunlarında böyle bir başarısızlığa imza atmaları kariyerlerinin sona ereceği anlamına da gelir elbette. Böylece bir karar almak zorunda kalmışlar: Unity 5’e geçmek ya da geçmemek…

Bildiğiniz üzere Unity 5 hâlâ geliştirilme aşamasında, o yüzden karşılaşabileceğiniz hata ve engel sayısı bir hayli fazla. Unity 4’te kullanılan programların çoğunun da yeni motorda çalışacak şekilde güncellenmediğini hesaba katarsak bunun ne kadar riskli bir hareket olduğunu anlayabilirsiniz. Öyle olmuş da… Stüdyodakiler tam dört ay boyunca bir yandan önceki üç oyunu Unity 5’e aktarmak bir yandan da oyunun dördüncü bölümünü hazırlamaya çalışmışlar. Açık konuşmak gerekirse yorgunluktan kelimenin tam anlamıyla harabeye dönmüş, yeni bölümü yayınlayamadıkları için para kaybetmiş, üstüne bir de 150.000 $ para harcamışlar, ki bağımsız ve küçük bir stüdyo için ciddi bir rakam bu.

Peki sonuç? Başarı! Red Thread Games tüm olumsuzluklara ve imkânsızlıklara rağmen tüm sorunların üstesinden gelmeyi başararak oyunu Unity 5’e taşımış. Dahası, oyunun grafiklerini, ışıklandırmalarını ve kaplamalarını önemli ölçüde arttıran, %50-200 arası FPS artışı sağlayan bu yamayı herkese ücretsiz olarak sunuyorlar. İşte Dreamfall’un son hâlinden birkaç kare:

Peki bundan alınacak ders ne? Yaşasın Unre… öhöm… Ne olursa olsun asla vazgeçmeyin. Ve bir de oyununuz yayınlandıktan sonra grafik motorunu değiştirmemek de var…

YORUMLAR
Parolamı Unuttum