God of War, 2018'e damga vuran oyunlardan oldu ve önümüzdeki dönemde de kendisinden bahsettireceğini söyleyebiliriz rahatlıkla. The Game Awards 2018'de Red Dead Redemption 2'yi geride bırakarak yılın oyunu ödülüne uzanmıştı.
Fakat Cory Barlog, GamesBeat ile gerçekleştirdiği bir röportajda Ubisoft ve Rockstar gibi firmalar tarafından yapılan açık dünya türündeki oyunlar ile rekabet etmelerinin mümkün olmadığını düşündüğünü belirtmiş. Zira, bu firmaların böyle büyük çaplı projeler için binlerce geliştirici ile çalışmak gibi bir avantajları olduğunu söylüyor.
Barlog'un açıklamaları genel hatlarıyla şöyle:
"Oyunu 'geniş çizgisel' olarak tanımladık. Açık dünya oyun yapamayacağımızın farkındaydım. Bu tarz yapımlar için başlangıç maliyetleri ve beklenti düzeyi rekabet edemeyeceğimiz boyutlarda. Bu düzeyde bir altyapımız ve sistemimiz yok. Onlar (Rockstar) zannediyorum 4.000 civarında personel ile çalıştılar. Bizim personel sayımız ise zirveyi 300 kişi ile gördü. Ubisoft da Assassin's Creed üzerinde çalışırken 1.600 personele sahipti herhalde. Bu çapta bir oyun yapmak için, bu detayda bir iş ortaya koyabilmek için çok sayıda insana ihtiyaç duyuluyor. Bizim için ise durum farklıydı. Hem bu alanda bir yatırım yapmayı düşünmedik, hem de dünyanın bir yandan geniş olurken bir yandan da dolu olmasını, keşfedilecek sürprizler barındırmasını istedim."
Şahsi kanaatim, Cory Barlog ve ekibinin ortaya koydukları ürünün olabilecek en iyi şekilde hayata geçirildiği yönünde. Kendisi tarafından yapılan kıyaslamadan da görüldüğü üzere, rekabet ettiği yapımların insan kaynağı yönünden beşte, hatta onda biri kadar bir personel ile çalışmak durumundayken, bütçe açısından bakıldığında ise çok daha ciddi bir fark söz konusu iken açık dünya bir oyuna yönelmemeyi tercih ederek en doğru tercihi yaptığını söyleyebiliriz herhalde.
Siz ne düşünüyorsunuz? Açık dünya bir God of War oyunu mu isterdiniz yoksa serinin geldiği bu noktadan memnun musunuz?