İnceleme - Strider

Eski bir dost, yeniden kılıç kuşanıyor!

 

 Bu yazı daha önce Oyungezer Dergisi'nde yayınlanmıştır.

Bazı karakterler hiç bir zaman eskimiyorlar. Yıllar geçse de unutmak mümkün olmuyor ve onlar hala aynı akılda kalıcı kişisel özelliklerini, karizmalarını koruyup büyük hikayelerini bize bir kez daha anlatmak için gün sayıyorlar. Özellikle de Capcom kendi oyunlarında her zaman iyi karakterler yazıp onlara sahip çıkan, kendi oyunları ile bir daha geri dönmeyecekse bile crossover oyunlarında muhakkak onlara yer veren bir firma. Mega Man, Dante, Ryu, Amaterasu, Morrigan, Arthur, Chris Redfield, Haggar ve saymakla bitmeyen onlarca karakter belki de başka hiç bir firmanın sahip olamayacağı unutulmaz yüzler. Ve bunların arasında bir tanesi var ki belki diğerleri kadar çok oyunu olmadı, Capcom diğerleri gibi onun yüzünü çok kullanmadı ama 25 sene geçmesine rağmen o kırmızı atkısı ve kılıcı Cypher ile andığımız, karizmasına tutulduğumuz ve hiç bir zaman unutamadığımız, Strider klanının cool ninjası Hiryu! Arada Marvel karakterlerini de dövdüğü ama 25 senedir aralıksız bilediği kılıcı ile yeni neslin kötü adamlarını kesmek için geri dönüyor.

strider1

Elimizde 1989 yılına ait olan 8-bit Strider oyunun bir nevi yeniden yapımı var diyebiliriz. Konu hemen hemen aynı. Geleceğin cyperpunk dünyasında, Kazakh City’e gidiyor ve Grandmaster Meio’yu yenmeye çalışıyoruz. Daha fazlası değil. Daha fazlası olması da gerekmiyor zaten. Strider bir klasiğin tadına günümüz lezzetleri ile bakmamızı isteyen ya da karakteri daha önce hiç keşfetmeyen yeni yetme oyunculara iyi bir aksiyon oyunu sunmayı amaçlayan bir yapım. Bir yeniden yapımın ne olması gerektiğini iyi kavramış, gereksiz saltolardan zuak durmuş. Bunun için Double Helix Games’i tebrik etmek gerekiyor. Killer Instinct’den sonra da bir klasiği daha hakkı ile yeniden hayata döndürmüşler.

Tabii oyunun günümüze uyarlanırken hikaye açısından olmasa da mekanikler olarak bir çok yeni özelliği mevcut. Artık neredeyse Super Mario oyunların da bile görmeye başlayacağımız her ne kadar minimal kullanılsa da bi karakter gelişim sistemi eklenmiş durumda. Bunlar boss dövüşlerinden sonra kazanılan özellikler, Cypher’ın vuruş ve hasar özelliklerinin değişmesi gibi ufak tefek gelişimler. Stilize grafikleri oyuna hem yeni nesil bir kimlik kazandırmış hem de Hiyru’nun kimliğini korumuş. Orjinal karakterden alışık olduğumuz Hiyru tarzı, duruşu ile, koşuşu ile, Cypher sallayışı ile kendini hissetiriyor. Hiyru’nun eski oyunlarından kendisinin hız ve tırmanmak gibi yeteneklerine zaten alışığız ama bunlar yeniden yapımda çok daha etkili ve keyifli hale getirilmiş. Ama klavye ile oynamak yerine bir gamepad ile yahut direk konsolunuzda oynamanızı öneriyorum. Strider’ı kendi adıma bugüne kadar gördüğüm en orjinaline sadık yeniden yapım olarak ilan edebilirim, hatta ettim bile.

Eski Castlevania oyunlarındaki harita sistemini bilirsiniz. Normalde A noktasından B noktasına gayet çizgisel varabilirsiniz ama aslında harita oldukça büyüktür ve size “gitmeseniz de olur” noktalarını keşfetmeniz için geçerli nedenler vermeye çalışır. Kimi zaman gizler, kimi zaman upgrade seçenekleri v.b. öğelerdir bunlar. Strider da Capcom’un bu klasik sistemini kullanıyor. Haritanın bir ucundan diğer ucuna yaldır yaldır gidebilirsiniz fakat dilerseniz haritanın en ücra köşelerini keşfe çıkıp oyunun gizlerine ulaşabilirsiniz. Bu yapıyı göze aldığımızda oyunun haritalarının bir platform-aksiyon oyununa göre çok büyük olduğunu söyleyebilirim. Ama bulacağınız gizler ya da ödüller sizi bunu yapmak için ne kadar motive eder bilemiyorum. Çoğunlukla aynı tip düşmanlar ile karşılaşıyorsunuz fakat klasik Strider gibi bu oyunun da asıl olayı bosslar. En azından böyle olması düşünülmüş. Yolunuzun üstünde kesip biçtiğiniz ve birbirinin aynı olan yavan düşmanlardan sonra çok özenilmemiş ve yine yavan diyebileceğimiz bosslar ile karşılaşmak biraz can sıkıyor.

strider2

Nihayetinde özlediğimiz bir karakteri tarzını hiç bozmadan bize yeniden kazandırmış Capcom. Hiyru kadar karizması oyun dünyasına zor gelirdi, öyle de oldu. Fiyatı ile doğru orantılı olarak beklentinizi ayarlarsanız bu sene çıkmış en eğlenceli platform-aksiyon oyunu diyebileceğim Strider’dan bayaa keyif alabilirsiniz. Zaten karaktere hayransanız sırf onunla yeniden kötü adamları kesmek ve özellikle müziklerin de yardımı ile o retro havayı yeni nesilde hissetmek için muhakkak bu oyunu oynamalısınız. 

1988’DEN BU YANA HIRYU

Kendisini Strider Hiryu olarak biliyoruz ama aslında başındaki Strider üye olduğu ninja klanını temsil ediyor. Kendisinin asıl adı Hiryu olan bu süper çevik geleceğin cyber-punk ninjası ilk olarak 1988 yılında kendi ismini taşıyan mangada karşımıza çıktı. Hemen 1 yıl sonra Capcom tarafından arcade makineleri için oyunu geliştirildi ve ülkes dışında adını duyurdu. Kırmızı atkısı ve mor kıyafeti ile akıllarda kalan unutulmaz tarzı ile karizmatik duruşunu hiç bozmayan Hiryu daha sonra Strider 2 oyununda ve 90’ların sonları dahil yakın zamana kadar da başta Capcom Vs. Marvel olmak üzere Capcom’un dövüş oyunlarında göründü. 2014 yılındaki solo dönüşünün ise kalıcı olması temennimiz.

STRIDER (PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One)

Tür: Platform-Aksiyon

Yapım: Double Helix Games

Dağıtım: Capcom

Dijital İndirme: 14.99$

NOTU: 8

SON KARAR: Bir ninjanın elinde herşey silaha dönüşebilir, eski bir oyun bile!

Ne İyi?

Hiryu!

Hızlı, keyifli ve aksamayan oynanış

Stilize grafikler

Ne Kötü?

Bosslara daha çok özenilebilirdi

Kısa bir oyun

YORUMLAR
Parolamı Unuttum