inZOI - Erken Erişim İnceleme

Konuşurken lafın biter bitmez koşarak kaçma, başka ihsan istemez!

inZOI’yi ilk açtığımda aklımdan ilk geçen şey, “Ay oyunda kendimi yapsam ya,” oldu. Oturdum yaptım da gerçekten, arkadaşlara gönderiyorum herkes, “Tööbest…” moduna giriyor görünce. inZOI’nin Seul’ü Dowon’da dolanıyorum. Harbiden KRAFTON ofisinin çevresine benziyor her yer, tapınaktaki kağıt fenerlere, alışveriş merkezi ve önündeki heykele kadar yapmışlar. Bir an şey farkındalığı geldi, “Oğlum ben bu güne kadar hiçbir oyunda tutup da kendimi yapmadım. Ne oldu bana?”.

Malumunuz, inZOI’nin erken erişime çıkışı bizler için çalkantılı bir döneme denk geldi. Penceremin dışında hal böyleyken de sanal evrende bıcır bıcır dolanasım pek gelmedi. Öbür yandan tutup açar açmaz kendimi yapmamdan belliydi ki benim de kaçasım gelmiyor değildi.

Ama yapamadım sevgili Oyungezerler, kendimi oynayamadım. Fakat ne yaptım? Gittim inZOI’de işte girdim!

Anne ben K-Pop’çu olucam!

Madem inceleme geç geliyor, dalalım ortasından be! Zaten hepiniz gördünüz, vay karakter yaratma ekranı şöyle iyi, grafikleri böyle güzel vesaire… Ben oyunun başından değil de inZOI’de farklı olan bir yerden girmek istiyorum incelemeye. O da işe gitmek!

Evet, her yaşam simülatöründe işe “gitme” mekaniği var, da… Biraz şakacıktan gidiyoruz normalde. inZOI’de ise sabah harbiden vakitlice evden çıkmanız, iş yerinize gitmeniz ve işte sizden beklenen görevleri yerine getirmeniz gerekiyor. Ki bence oyunu açan ve devamlılığını sağlayan yegane mekanik bu. İşe girmediğiniz sürece inZOI biraz yavan kalıyor gibi. Durun açıklayayım.

inZOI’nin erken erişimde olduğunu hatırlamakta fayda var. Yine de oyunla ilgili eleştirilerin büyük bir kısmı, şehirde serbest gezinme mekaniği olmasına rağmen bu şehrin dolaştıkça boş ve ruhsuz hissettirmesi üzerine. Ve bu eleştirileri anlıyorum, tat olsun diye konmuş birçok bina, restoran, kafe, vesaire var ama içine girilmiyor, önünde ya da içinde oturan kimse yok. Lokasyonlar küçük ve bu lokasyonlarda yapılabilecek şeyler kısıtlı.

Fakat arkadaşlar, bu bir oyun! Dışarı çıksanıza dolaşmak istiyorsanız? inZOI’nin parladığı yer avare avare dışarıda gezinmek değil, Zoi’nizin karakterini şekillendirip bu karaktere uygun bir hayat gayesi tutturmaya çalışmak. Ve maalesef bu beklentiyle değil de “dışarının aynısı ama oyunda” gibi bir beklentiyle oyuna girerseniz, erken erişimde inZOI sizi biraz hayal kırıklığına uğratabilir.

İşte bu yüzden inZOI’nin bir yere gidiyormuş gibi hissettirdiği nokta, bu hayat simülatöründe hayatla içli dışlı olmaya başladığınız nokta oluyor.

Oyunun başında Zoi’nizin karakterini seçiyorsunuz ya hani, KRAFTON çok güzel tarot kartı-vari bir sistem tasarlamış buraya, işte orada seçtiğiniz karaktere uygun ya da ters giden bir iş yapmak oyunu ya çok tatminkar ya da çok komik bir noktaya taşıyabiliyor.

Mesela ben yaratıcı ruhlu Zoi’me K-pop idolü işini seçtim. İşe gidiyorum, zaten Zoi’min sevdiği şeyleri yapıyorum, dans ediyorum, şarkı söylüyorum. İçine kapanık bir karakter bile iş ortamında “kafa” Zoi’lerle tanışabiliyor, sosyalleşebiliyor. Normalde parkta kimseyle iki kelam etmeyen Zoi birden bire sevgi kelebeği, sosyalleşme pıtırcığı oldu, gitti milletle konuşuyor. İş için yapması gereken şeyleri kaçırmasın diye Zoi otonomluğunu kapatmam gerekti falan…

Hani bunu söylüyorum, çünkü işte sürekli Zoi’siyle sağda solda koşturup rastgele Zoi’lerle konuşup sosyalleşmeye çalışan ve bunu zor bulanlar var. Yahu sen sokakta insanlarla konuşuyor musun?! Al sana gerçekçi hayat simülatörü!

Öbür yandan mesela ben bu Zoi’yi tutup da itfaiyede işe soksam başımıza neler gelirdi acaba, düşünmeden edemiyorum.

Çünkü Zoi’niz mutsuz olduğunda her şey çok zor. Ve sadece mutsuzluk da değil, mesela en başta seçemediğiniz ama Zoi’niz yaşadıkça öğrendiğiniz şeyler de hayatın gidişatını etkiliyor. Mesela benim Zoi’im sokak yemeği sevmiyor. Eee? Eee’si, sokak yemeği yiyince ağırlık basıyor üstüne (evet, cidden), hiçbir nane yapmak istemiyor, özellikle de temizlik. (Evde yemek yapıp çantamıza koyabildiğimizi de böyle keşfettim mesela.)

Her şeyden sorumlu olan kedi nerede, miyav?

inZOI’nin eklediği değişik bir özellik de Karma. Bu bildiğimiz karma, işte 777 aldım kabul ettim karma.

Nasıl işlediğini çözmek biraz zor, çünkü büyük ihtimalle siz de karmanız yerle bir olmasın diye uğraşacaksınız. Sonra da merak edeceksiniz, “Ya acaba düşünce ne oluyor, ama bu kadar da oynadık şimdi…” diye.

İşte burada inZOI’yi tahtına göz diktiği oyunla kıyaslamaya başlayacağım: Sims. Sims’te iyi ya da kötü bir Sim olmak genelde diğer Sim’lerin sizin hakkınızda ne düşündüğünü etkiliyor. Bir “reputation” yani itibar mekaniği var. inZOI’deyse bunun karşılığı gibi düşünebilirsiniz karmayı ama karma başka Zoi’lerin sizin hakkınızda ne düşündüğünü değil, sizin Zoi’nizin nasıl davrandığını etkiliyor.

Mesela bir incelemede “inZOI’de herkes çok kibar,” diye bir eleştiri gördüm, inceleme “bu karma mekaniğini çok iyi anlamadım mesela,” diye devam ediyor. Hah işte, güzel kardeşim tam olarak açıklamış durumu.

Siz kötü davranışlarda bulundukça Zoi’nizin karması düşüyor ve daha kötü davranışlarda bulunabiliyor. Bu temizlik yapmamak ve sinirini içecek otomatlarından çıkarmaktan ATM soymaya kadar gidebiliyor ve evet, hapse düşmeniz de mümkün.

Henüz oyuna eklenmemiş de olsa, çok kötü karmayla ölen Zoi’lerin hayalet olarak geri döneceği bir oyun mekaniği de inZOI’nin planları arasındaymış bu arada. Ben henüz kimseyi öldürmeyi başaramadım ama karma sisteminin farklı etkileri olması bence çok keyifli olur.

Bir güncelleme de saçmalık ayarı için gelsin!

Hayat simülatörlerinin kralı dedin mi akla Sims gelir… mi acaba?

E Sims’in yeri başka şimdi. Ama şu da bir gerçek ki hayat simülatör piyasasının tepesinden indirebilen olmadığı için Sims de bu piyasayı kafasına göre belirliyor, bize de ne isterse kakalıyordu. Oyun fiyatında DLC’lerden, bu DLC’lerin içinden iki halı, bir tavuk ve görev demeye bin şahit bir şeylerin çıkmasından bıkmıştık artık da…  Bu türü sevenlerin elle tutulur bir ikinci seçeneği yoktu. Her şeye rağmen birisinin gelip de Sims’in 25 yıllık tahtını sallayabileceğine hiçbirimiz pek inanmıyorduk, itiraf edin.

Ki bu mantıksız bir inanç ya da asılsız bir düşünce de değil. Sims’in hem yaşam simülatörlerinin öncüsü olması, hem 25 yıllık bir tarihi olması; onu yerinden etmeyi çok zor kılıyor.

Bir kere mazide 25 senelik bir oyuncu geri bildirimi ve içerik havuzu var.

Bütün bunları göz önünde bulundurunca KRAFTON’un önünde bir kere daha eğiliyorum. Çünkü inZOI’de inanılmaz bir cevher yatıyor.

Bir kere daha hatırlayalım ki oyun daha günler önce erken erişime çıktı, yani bu tam sürüm değil. Bazı bug’lar var doğal olarak. Bir yerde Zoi’min kontrolünü kaybettim mesela, o eve gitti, kamera parkta kaldı, ben bambaşka bir aileye geçiş yaptım, ohoo… Bazı ince şeylere tıklamak zor, mikrofon gibi. Zoi’lerin otonom hareketleri zaman zaman anlamsız ve baltalayıcı. Acıkmış, yemek yaptırıyorum. Yapması bitince siz komut vermediyseniz oturup yemiyor, dolaptan “atıştırmalık” çıkarıyor yerine falan.

Öbür yandan inanılmaz ince düşünülmüş bazı şeyler var ki inZOI’yi feci keyifli kılıyor. Mesela bir becerinizi geliştirdiğinizde harbiden gelişiyor. Yani gitar çalıyorsanız önce tangır tungur bir şeyler, sonra ilerledikçe Rodrigo’un gitar konçertosuna kadar giden bir parça skalası var. Piyanoda da aynı şey geçerli, dan dun bir şeyler yapan Zoi şimdi Satie çalıyor. Şarkı söylemesi falan değişiyor, gelişiyor.

Kendi arabanı kendin sürebiliyorsun. Neredeyse her şeyin rengini, dokusunu, materyalini değiştirebiliyorsun. Dışarıda oyuncak makinalarından ördek kazanıp onu eve getirip masana koyabiliyorsun. Ki doğal olarak her türlü karakteri ve iş kolunu falan da deneyemedim. Kim bilir neler var daha!

Evet elbette eşya ve kıyafet çeşitleri sınırlı. Henüz sosyalleşecek çok alan yok. Fakat önceden de söylediğim gibi, inZOI’nin en büyük rakibinin 25 senesi oldu o geniş kataloğu kurabilmek için. O nedenle erken erişimde olan inZOI’yi materyal olarak “ne var ne yok” üzerinden değil de, mekanik olarak neler vadediyor üzerinden değerlendirmeyi çok daha sağlıklı buluyorum. Türkiye’de bölgeye özel fiyatlandırmayla 24,99$ olarak piyasaya çıkacağını da düşünürsek, bu hayata yeniden başlamanın en ucuz yolu inZOI olabilir.

Sadece tek üzüldüğüm nokta, inZOI’de şapşallık skalası çok düşük. Mesela bir türlü bir inZOI’yi çıldırtıp kafayı yedirtemedim. Öldürüp de milleti şoklara sokamadım. Sims’te saçmalıktan bol bir şey yok zaman zaman. inZOI’ninse gerçekçi grafikleri bu saçmalıklara biraz izin vermiyor gibi duruyor şimdilik ama gelecek güncellemelerle inZOI’nin bir oyun olduğunu hatırlayacağını ve eklediği şeylerle oyunun gidişatının ne olacağını daha net göstereceğini umuyorum.

YORUMLAR

Path Of Exile 2 Boss Rehberi - Act II

Jamanra nerdesin?

Path Of Exile 2 Boss Rehberi - Act II

inZOI, Erken Erişim’in İlk Haftasında 1 Milyon Satışa Ulaştı

Uzun ömürlü bir IP olma potansiyelini ortaya koydu

inZOI, Erken Erişim’in İlk Haftasında 1 Milyon Satışa Ulaştı

KRAFTON, Inc. bugün itibarıyla inZOI adlı yaşam simülasyon oyununun Steam üzerinde dünya çapında Erken Erişim'e açılmasından yalnızca bir hafta sonra, 1 milyondan fazla kopya sattığını duyurdu. Bu, KRAFTON tarafından yayınlanan bir oyunun şimdiye kadar ulaştığı en hızlı satış rakamı olma özelliği taşıyor.

inZOI, 28 Mart 2025'te küresel PC oyun platformu Steam üzerinde Erken Erişim'e çıktı. Oyun lansmandan bir gün önce platformun En Çok İstek Listesi'ne Eklenen Oyunlar arasında 1 numaraya yerleşirken çıkışından sadece 40 dakika sonra ise Dünya Çapında En Çok Satanlar Listesi'nde (satış gelirine göre) 1 numaraya yükseldi. inZOI, Kuzey Amerika ve Asya'yı da kapsayan bölgelerde satış sıralamalarında ilk sıralarda yer almaya devam ediyor.

inZOI, satış başarısının ötesinde farklı açılardan da oyuncular tarafından beğeniyle karşılandı. 4 Nisan itibarıyla Steam incelemelerinde %83 oranında olumlu puanlama görülürken oyun, 'Çok Olumlu' ratingine ulaştı. inZOI ayrıca Twitch'te 175.000 eş zamanlı izleyiciye ulaşarak Oyun Kategorisi'nde 3. sıraya yerleşti. inZOI'nin oyun içi UGC (Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik) paylaşım platformu olan "Canvas", oyuncu topluluğundan büyük ilgi gördü ve lansman gününde 470.000'den fazla yüklenen içerikle 1,2 milyondan fazla oyuncuya ulaştı.

inZOI'nin çıkışı öncesinde KRAFTON, dünya çapındaki büyük oyun fuarlarına katılarak, uluslararası içerik üreticileriyle iş birlikleri kurarak ve oyuncu topluluğuyla aktif olarak iletişimde kalarak oyuna dikkat çekti. Özellikle çevrimiçi gerçekleştirilen inZOI Global Showcase ve oyunun demo sürümü büyük ilgi gördü; önde gelen oyun medyası ve mecraları da oyunla ilgili güncellemelerden okurlarını düzenli olarak haberdar ederek beklentiyi daha da artırdı.

KRAFTON'un inZOI ile ilgili bilgileri yayınlama konusundaki adım adım yaklaşımı ve oyuncu dostu iletişim stratejisi, oyuncu topluluğuyla oyun arasında güvene dayanan olumlu bir temel oluşturmaya yardımcı oldu.

CEO CH Kim, “inZOI’yi Erken Erişim’e çıkararak dünya çapındaki oyuncuların beğenisine sunmaktan dolayı mutlu ve heyecanlıyız” dedi ve ekledi, “Oyuncularla aktif olarak iletişim kurmaya ve inZOI’yi KRAFTON’un uzun vadeli franchise IP’si olarak geliştirmeye devam edeceğiz.”

Oyunun gelecekteki güncellemeleri, mod desteği ve yeni şehirler de dahil olmak üzere yeni içerikler sunacak ve tüm güncellemeler ve DLC'ler tam sürüme kadar ücretsiz sağlanacak.

Parolamı Unuttum