Assassin’s Creed ile spotları üstüne çeken, ama öncesinde ve sonrasında Ubisoft içinde birçok projenin yöneticiliğini yapan Jade Raymond, Ubisoft’un gelecek nesilde takındığı çoklu / tekli oyuncu politikasına güveniyor.
Raymond’a göre, yeni teknolojiler oyun yapımcılarına yeni ve yaratıcı çoklu oyuncu sistemleri sunma imkanı veriyor. Tekli ve çoklu oyuncular arasındaki bariyer yok oldukça, insanların çoklu oyunculu sistmeleri tercih edeceğine inanıyormuş.
Aynı anda ekranda artık yüz değil, bin kişinin olabileceğini ve bu kişilerin eskisinden tümüyle daha akıllı, yani birer oyuncu tarafından yönetildiği bir evreye girdiğimizi belirten Raymond, oyuncunun bu yapıda “Ne yapacağım şimdi? Hemen şuraya saklanayım” diyeceğini ama davranış olarak ortama ayak uyduracağını söylüyor.
Karmaşık geldi biraz değil mi? Raymond, aslında, oyuncuların nihayetinde daha canlı, daha tepkisel bir dünyayı NPC’lerin bulunduğu ve soluk, sıkıcı bir dünyaya tercih edeceğinden bahsediyor.
Yalnız kendisi de büyük kitleler için bunun alışılması zor bir evre olduğunu kabul ediyor. Büyük kitlelere bunu kabul ettirebilmek için acaba ne yapmalı? Raymon’un sorusu da bu.
Bizce de böyle. Acaba ne yapmalı?