Bioshock serisini yarattıktan sonra yine 2K bünyesinde yeni bir grup kuran, sonucunda da Irrational Games’i kapatan Ken Levine, GDC 2014’te oyunlara bakış açısına dair bilgilendirmelerde bulundu.
Levine’e göre çizgisel ve anlatıya dayalı oyunların tekrar oynanabilirlik oranları oldukça düşük. Kendisini, son yüz yılın en önemli keşfini yaptığı için tebrik ediyoruz.
Şaka bir yana bunun oyuncu ve geliştirici arasında bir duvar oluşturduğunu da söylen Levine, son 19 yıldır bunu yaptığını ve işleriyle gurur duysa da bir değişiklik istediğini çıtlattı.
“Anlatılı oyunlardaki problem sürekli daha büyük olmak zorunda olmaları. Bu hem zaman, hem de para yiyor. Yıllarınızı sanki tek bir büyük an için harcıyorsunuz. Oyunu sunuyorsunuz, insanlar 12 saat kadar oynuyorlar, cosplay’ler belki yıllarca yapılıyor ama toplulukla etkileşim ne yazık ki yok oluyor.”
Peki çözümü ne? Aslında Levine, birçok yapımcının yıllardır cevabını aradığı soruyu soruyor. Aynı Bethesda ekibi gibi o da anlatısı olan ama anlatı elementlerinin çizgisel olmadığı ve kendi içlerinde etkileşime girebildikleri bir sistem hayal ediyormuş. Skyrim’in radial görev sistmeini hatırlayın. Benzer lafları orada da duyuyorduk. Sonuç hayal ettiğimiz gibi çıkmamıştı doğal olarak.
Levine bunu başarır mı bilmiyoruz ama aynı sorun çevresinde dönüp duran kafalara bir yenisinin eklenmesinde sakınca yok.
















